דמי מור, סיאנה מילר, ג'ודי קומר, פריאנקה צ׳ופרה, לילי אלן וסיימון קוואל הם רק חלק מהשמות הגדולים שמבקרים באופן קבוע בקליניקה של הקוסמטיקאית קרן ברטוב הממוקמת בנוטינג היל שבלונדון. בשנה האחרונה שבה הצליחה לבסס את העסק, כבר הספיקה לככב במגזינים מוכרים ונחשבים – החל מווג ועד הטיים מגזין.

בראיון מיוחד ל-mako בריאות ברטוב מספרת איך מנהלים עסק ישראלי מצליח בעיר עמוסת הפגנות פרו-פלסטיניות שנושאות בגאווה דגלי חמאס וקוראות להשמיד את ישראל. כמו כן, היא מספרת על הטיפול בלקוחות שלא תמיד רואות את התמונה המלאה. "בשלושה הימים הראשונים של המלחמה היו המון לקוחות שגינו את החמאס, אבל ככל שאנחנו נכנסים יותר עמוק לעזה ותמונות ההרס מגיעות משם – המגמה מתהפכת ויותר ויותר מאשימים אותנו", היא אומרת.

ואת עונה להם?

"בטח. אני רואה את התפקיד שלי כשליחות. מגיעים אליי לקוחות מכל העולם – מניו יורק, פריז. כל מי שמגיע לפה יודע שאני מישראל ואין גאה ממני. אני תמיד מנסה להסביר שאנחנו נותנים התרעות לתושבי עזה ושיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם. לאחרונה אני מנהלת לא מעט ויכוחים עם לקוחות, לפעמים עד השעות הקטנות של הבוקר. לצערי זה לא תמיד מצליח".

הקליניקה של קרן ברטוב בלונדון (צילום: תום מרשק)
הקליניקה של קרן ברטוב בלונדון | צילום: תום מרשק

אבל יש גם כאלה שכן משתכנעים?

"כן. לא מזמן הגיעה אליי בת של כוכב מפורסם שפרסמה פוסט קשה נגד ישראל, עם המנטרות הקבועות שאומרות שאנחנו פוגעים בחפים מפשע וכל זה. במשך כמעט שבוע ניהלתי איתה דיונים עד שכמעט התייאשתי. אז נתתי לה הרצאה שלמה על ישראל, הראיתי לה עשרות סרטונים וכתבות, כולל סרטונים של עזתים שמזייפים את המוות שלהם, ואחרי שהיא הבינה שהיא טעתה היא הסירה את הפוסט. זה היה רגע מאוד מספק".

אגב, ברטוב מבהירה – "לא כל המוסלמים פה נגדנו. יש לי לקוחות מוסלמיות מדהימות ותומכות שאומרות לי 'יאללה תחסלו כבר את חמאס וחיזבאללה'. יש לי לקוחה סורית שכל יום כותבת לי ושואלת לשלומי. אומנם כואב לה על החפים מפשע שמתים בעזה אבל היא יודעת שהחמאס הוא בעצם הבעיה שם. היא מכירה את היטב את החומר ויודעת כמה אזרחים יכולים לפחד משלטון טרור. אגב, יש המון נשים בעולם שדווקא בימים אלה מתעקשות לקבוע תור לקליניקה כדי לחזק אותנו, והן אומרות בפירוש שחשוב להן לתמוך בישראל. זה מדהים בעיני".

קרן ברטוב לשאלון בריאות (צילום: שי יחזקאל)
""לא כל המוסלמים פה נגדנו". ברטוב | צילום: שי יחזקאל

אין רגעים שבהם את חוששת לעסק?

"ברור שיש. אבל טובת המדינה בפירוש יותר חשובה לי מהעסק שלי. אנחנו נלחמים פה על החיים שלנו ואם אנחנו לא ננסה לגייס את העולם לצדנו הבעיה רק תלך ותחריף".

זה אפשרי בכלל?

"רוצה תשובה אמתית? אני בכלל לא בטוחה. אנחנו אוכלוסייה כל כך קטנה בעולם – מה זה 16 מיליון יהודים לעומת מיליארדי אנטישמיים? אבל אסור להרים ידיים, כל מוביל דעה שכותב עלינו פוסט שנאה ומשנה את דעתו יכול לשנות גם את דעתם של אחרים".

"טובת המדינה בפירוש חשובה לי יותר מהעסק שלי"

קרן ברטוב

איך בכלל מתנהלים בימים אלה יהודים בלונדון?

"באזור שלי אומנם אין הפגנות, אבל אני כן מקשיבה לאזהרות וכרגע יותר 'מצניעה' את הישראליות שלי. אני לא מדברת עברית מחוץ לקליניקה ולא מוציאה את הנייד ברחוב".

בנוסף לקליניקה שבאנגליה, ברטוב מנהלת גם קליניקה מצליחה בתל אביב שאליה נוהרים סלבס ישראליים וכאלה שחיים על הקו – החל מג'ודי ניר מוזס ועד גל גדות. בימים אלה היא פועלת לטובת גיוס תרומות לתושבי העוטף. 

חשבת לעזוב את הארץ?

"ממש לא. כאן נולדתי וזה הלב שלי והבית שלי. אבוי לנו אם יתחילו לצאת מפה אנשים, צריך לשמור על המדינה אחרת מה יישאר לנו ממנה?"