אם גם אתם חוזרים כל יום מהעבודה עם כאבי גב ושכמות, עקב שעות על גבי שעות של ישיבה מול המחשב – המדריך הבא בול בשבילכם (ובשביל הגב שלכם).

אנחנו מבלים כמחצית מחיינו בישיבה וההשפעות שלה על הבריאות שלנו הן הרבה יותר משמעותיות ממה שאתם חושבים. ישיבה ממושכת משפיעה למעשה על כל הגוף שלנו ומעבר לבעיות גב יכולה לגרום גם לזרימת דם ירודה, כאבי צוואר, בעיות קרדיו-וסקולריות, כאבי ראש ועוד. ליאה הרל, אוסטאופתית מוסמכת המטפלת במגוון רחב של בעיות גב מסבירה בדיוק כיצד כדאי לשבת מול המחשב כדי למנוע בעיות בריאותיות.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

עגנו את הרגליים

"עגנו את רגליכם על ידי הנחת הרגליים מתחת לשולחן, כאשר סוליות הנעליים נוגעות ברצפה", ממליצה הרל. "אם כפות הרגליים שלכם אינן מגיעות לרצפה באופן שנוח לכם, השתמשו בהדום לרגליים".

זווית נכונה של הרגליים

מומלץ לשבת כשהברכיים מתחת לקו המותן. "אם הברכיים גבוהות יותר מהמותן, אגן הירכיים עשוי להיות בשיפוע – וזה מוסיף לחץ על הגב התחתון שלכם", אומרת הרל. בנוסף, וודאו שרגליכם אינן מוצלבות, שכן זה עלול להגביל את זרימת הדם שלכם ברגליים.

מקמו נכון את הישבן

מומלץ להשתמש נכון בעצמות הישיבה שלכם. "התיישבו כך שעצמות הישיבה בחלקו האחורי של הכיסא", מסבירה הרל. כשעצמות הישיבה ממוקמות נכון, אתם תרגישו שהישיבה נוחה לכם יותר.

עוד ב-mako בריאות
>> הלם: אפשר לרזות גם מהר וגם בריא
>> נטלי פורטמן ויתרה על שני מאכלים והאקנה נעלמה
>> מה הקטע של אנשים שאוכלים רק 3 וחצי דברים?

גב אל גב

תנוחת הישיבה הטובה ביותר היא לאו דווקא ישיבה ישרה כמו סרגל, כיוון שקשה לשבת ישר לאורך זמן. "עד שלא תאמנו את הגב שלכם ואת שרירי הליבה שלכם, אתם ככל הנראה תתקשו לשבת בצורה ישרה ומושלמת יותר ממספר דקות", ממליצה הרל. ההמלצה שלה היא לנקוט בשיטת "גב אל גב".

הניחו את הגב כך שיישען לאורך גב הכיסא ו-ודאו כי שרירי הליבה שלכם תומכים גם בגב שלכם. "אני אומרת לכל המטופלים שלי לעמוד כשהם מדברים בטלפון, קוראים או מדברים עם קולגות, כיוון שזה מפחית משמעותית את משך זמן הישיבה שלהם", מוסיפה הרל.

זרועות קרובות

מרבית השולחנות המשרדיים מאורגנים כך שהמקלדת ממוקמת רחוק, כדי שאנשי הניקיון יוכלו לנקות את השולחן. אך עליכם לסדר את שולחן העבודה שלכם כך שהוא יענה על צרכיכם. על פי הרל, "הדרך הנוחה ביותר להקליד, היא כאשר המרפקים שלכם ממוקמים בצדי המותניים שלכם".

ראש מעל לכתפיים

חשוב להקפיד כי הראש שלכם מעל גובה הכתפיים, ושהכתפיים לא מגיעות סמוך לגובה האוזניים, כך תמנעו ישיבה כפופה. על כל 2 ס"מ שהסנטר שלכם נוטה קדימה, כובד המשקל של הראש שלכם על עמוד השדרה שלכם עולה ב-3.5 ק"ג. כדי לא להכביד על הגב שלכם, הרל ממליצה לשמור על צוואר ישר ולהכניס מעט את הסנטר פנימה, כך שזה יוצר מעין "סנטר כפול" קטן. "הגדילו את גודל הפונט במסך שלכם כדי שלא תצטרכו להישען קדימה עם ראשכם ולמתוח את צווארכם. זה טריק פשוט, אך מאוד יעיל", מסכמת הרל.

ישיבה נכונה מול מחשב  (הדמיה: MicroOne, shutterstock)
כך תשבו נכון | הדמיה: MicroOne, shutterstock