עונת החורף מאופיינת במזג אוויר יבש המשפיע על עור הפנים שלנו. המעבר מהקיץ העשיר בלחות לאוויר יבש וקריר של עונה זו גורם לרבים מאתנו לסבול מיובש קיצוני בעור. גם תופעות שונות השכיחות בעונה זו, כמו סבוראה המתאפיינת בעור יבש שנוטה להתקלף, או רוזיציאה המתאפיינות באדמומיות; עלולות לפגוע במראה העור ובחיוניותו. 

העצות הבאות יעזרו לכם להתמודד עם הבעיה. אם תקפידו עליהן, תוכלו לראות את השיפור הניכר במראה עור הפנים שלכם.

בחרו בקרם לחות אינטנסיבי יחסית: ממש כמו שאתם מחליפים את ארון הקיץ לארון בגדי חורף, מומלץ להחליף גם את קרם הלחות שלכם ולבחור במוצרים עשירים יותר בחומרי לחות והזנה, בהתאמה של הקוסמטיקאית לסוג העור כמובן.

שתו יותר: שתיית מים חשובה לתפקוד הגוף וגם לעור. אם אתם מעוניינים בעור יפה, בוהק, בריא ופחות יבש – שתו כמות מים גדולה יותר מזו שאתם רגילים אליה. 

העשירו את העור בחומרים עתירי לחות: בתקופת החורף חשוב במיוחד לדאוג להזנה טובה של העור בחומרים פעילים כמו למשל: חומצה היאלרונית שסופחת מים יכולים לתרום למראה עור חיוני ויפה, רטינול וכן בסרומים עשירים, עם מולקולות החודרות לעומק העור, אשר יגנו על העור מפני רדיקלים חופשיים וגם ימנעו יובש וסימני הזדקנות כמו קמטים וקמטוטים.

מרחו קרם לחות בתדירות גבוהה יותר: במקרה של עור מיובש במיוחד, מומלץ למרוח לחות עשירה מידי שעה. פעולה זו תשקם את העור באופן מידי.

הקפידו על שגרת טיפוח: ניקוי הפנים הוא הבסיס החשוב ביותר לשגרת הטיפוח בבית, אבל בעונת המעבר הוא חשוב במיוחד, מכיוון שהוא מאפשר לעור קליטה של לחויות, פפטידים ורכיבים פעילים. בעונה זו חשוב לבחור סבון עדין המכיל לחות, וגם חומצה לקטית הידועה ביכולתה לתגבר את הלחות בעור. חשוב להקפיד לשטוף את הפנים פעמיים ביום בלבד, ולהשתמש במים פושרים. זאת מאחר שמים חמים או רחיצה מוגברת עלולים לעודד יובש.

אישה שותה מים (צילום: shutterstock By Antonio Guillem)
לא תאמינו עד כמה שתיית מים יכולה לשפר את מראה העור | צילום: shutterstock By Antonio Guillem

השתמשו במקדם הגנה: אף שקרינת השמש נחלשת מעט בתקופה זו, היא עדיין הגורם מספר אחת להזדקנות העור. מומלץ להשתמש תמיד במקדם הגנה עם 50SPF ולחדשו בכל שעתיים. מומלץ לבחור במקדם בעל מרקם קליל, שניתן למריחה מעל קרמים וסרומים עשירים.

הימנעו משימוש בשפתוני לחות: גם השפתיים נוטות להתייבש בחורף, ולכן מומלץ להעניק להן תשומת לב מיוחדת. עכשיו תתכוננו להפתעה: בניגוד למה שחשבתם, לא מומלץ להשתמש בשפתונים על בסיס וזלין מאחר שהם פחות מתאימים לעור העדין של השפתיים. לעומת זאת, שימוש יומיומי בוויטמין C יעניק לשפתיים מראה בריא וילחם בעור הסדוק.

אל תוותרו על טיפולים קוסמטיים: למרות המיתוס לפיו טיפולים קוסמטיים ניתן לבצע רק בעונת המעבר ובחורף, למעשה אין בעיה לבצע את כלל סוגי הטיפולים בכל עונות השנה, כל עוד מקפידים להשתמש במקדם הגנה. עם זאת, טיפולים בכפות הידיים אכן מומלץ יותר לעשות בסתיו ובחורף, משום שאלה תמיד חשופות יותר, וקשה להגן עליהן באופן מושלם. כיום ניתן להשתמש בטכנולוגיות המחדירות וויטמינים, מינרלים, פפטידים ותאי גזע לעור; מה שמעניק לו המון לחות. מומלץ לשלב טיפול מהסוג הזה עם טכנולוגיות למיצוק והבהרה, כמו RF, לייזרים, IPL ועוד.

 

הכותבת היא קרן ברטוב, קוסמטיקאית מומחית בכל מצבי העור.