בחודשים האחרונים אנחנו שומעים על יותר ויותר אנשים שנסעו לטיפולי שיניים או לניתוחים פלסטיים בטורקיה - וחזרו עם נזקים, חלקם בלתי הפיכים. בעקבות האירועים הללו, משרד הבריאות התריע את הציבור לאחרונה מפני הנזקים העלולים להתרחש בעקבות טיפולים מעין אלה וציין כי "בעקבות מספר דיווחים שהתקבלו במשרד הבריאות על סיבוכים קשים ואשפוזים משמעותיים לאחר ביצוע ניתוחים פלסטיים בחו"ל, המשרד מבקש להדגיש כי ביצוע ניתוחים וטיפולים רפואיים בחו"ל במסגרת רפואה פרטית, וללא פיקוח מספק עלול להזיק לבריאות ולגרום לנזקים קשים".

למרות זאת, לפי המציאות בשטח, לא נראה שהאזהרות האלה עוצרות את הציבור הישראלי מלהמשיך לתור אחר טיפולים אסתטיים בטורקיה. אור ואסנת (שמות בדויים), מתכננות לטוס לשם ממש בקרוב כדי לעבור לראשונה בחייהן טיפול מהסוג הזה במדינה עם השם המפוקפק. אור מתכננת להגיע לטורקיה בשבוע הבא לצורך טיפול שיניים מורכב הכולל עקירות שתלים וכתר; ואילו אסנת נוסעת בחודש הבא לניתוח עפעפיים. שתיהן, כך מסתבר, אינן חוששות מאזהרת ממשרד הבריאות. "יש לי חברה שעשתה טיפול שיניים לפני כשנה והיא מאד מרוצה", מסבירה את ההחלטה אור. "מובן שגם המחיר היה פקטור וזה מאד דרבן אותי לעשות את זה שם. בארץ קיבלתי הצעה לבצע את הטיפול במאה אלף ₪. את אותו טיפול בטורקיה כולל טיסות אני עושה ב-27,000 ₪".  

גם אסנת שנוסעת כאמור לניתוח עפעפיים לא חוששת. "זאת אמנם פעם ראשונה שאני נוסעת לטורקיה אבל אני מכירה חברות שעשו שם ניתוח צוואר ועפעפיים, וגם מכירה אנשים שעברו ניתוחי שיניים והכל היה מאד מוצלח", היא אומרת. "אני מתבשלת עם זה כבר שנה. פער המחירים בין טורקיה לאלו שבארץ מאוד משמעותי וזו אחת הסיבות העיקריות שאני נוסעת לשם".

בכל זאת, וודאי שמעתן על אנשים שחזרו עם נזקים קשים – אתן לא חוששות?

אור: "אני מודעת לזה שיש הרבה שרלטנות בטורקיה, אבל חקרתי ובדקתי היטב את החברה שאני נוסעת דרכה. ראיתי שהם מהימנים, נתנו לי טלפונים של לקוחות שעברו טיפולים והיו מאד מרוצים. ראיתי שגם הרופאים בעלי ניסיון. קיבלתי מידע גם לגבי המכשור. מעבר לכך, גם העובדה שיש להם רופאים בארץ מאוד הרגיעה אותי אם חלילה משהו ישתבש. ראיתי גם את האזהרה של משרד הבריאות. בגלל זה בחרתי לנסוע עם חברה שמלווה אותי מהתחלה עד הסוף ואת הבטחון אני מקבלת מהם". 

אסנת: לפני הנסיעה בדקתי היטב מיהם הרופאים שם, וקיבלתי המלצות על הרופא שינתח אותי. הבנתי שהוא למד רפואה גם בישראל וגם שם. אני מקווה שיהיה בסדר".

טיפולים אסתטיים חודש הגאווה  (צילום: Prostock-studio, shutterstock)
למרות האזהרות, יותר ויותר ישראלים בוחרים לטוס לטוריה לטיפולים אסתטיים | צילום: Prostock-studio, shutterstock

דניאל שועה מארגן נסיעות כאלה כבר תשע שנים, וגם הוא לא מרגיש שינוי במגמה בעקבות האזהרות. "אף אחד לא ביטל נסיעה לאחרונה, אותו מספר אנשים יוצא כמו תמיד", הוא אומר. הטיפולים הכי פופולריים לדבריו, הם השתלות שיער, טיפולי שיניים, עפעפיים, ניתוחי אף, חזה: הגדלה, הרמה, הקטנה ומתיחת פנים.