החורף כבר ממש כאן וזה הזמן להתחיל להצטייד בכל מה שיכול לעזור לנו כדי לשרוד אותו בלי לחלות כל שני וחמישי. אספנו לכם כמה מזונות שנחשבים לסופר סטארז של הטבע בכל הנוגע למלחמה בזיהומים ומניעת מחלות. תתחילו להרכיב רשימת קניות ושדרגו את התפריט היומי שלכם עם המצרכים שנחשבים לאנטיביוטיקה טבעית.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

שום

בזכות האליצין, תרכובת אורגנית אנטי-בקטריאלית המעניקה לשום את ריחו הייחודי, השום תמיד מככב כתרופת סבתא יעילה. מעבר להיותו אנטי-בקטריאלי, הוא גם אנטי-ויראלי ואנטי-פטרייתי. ואם כל זה לא היה מספיק – אז השום גם מלא בוויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים – תרכובות המצויות בצמחים ועוזרות למנוע מחלות.

נלחם ב: צינון וזיהומים.

שום (צילום: Marian Weyo, ShutterStock)
אנטי-בקטריאלי, הוא גם אנטי-ויראלי ואנטי-פטרייתי | צילום: Marian Weyo, ShutterStock

ג'ינג'ר

בדומה לשום, גם הג'ינג'ר נחשב למרכיב מאסט במטבח החורפי שלכם. לג'ינג'ר השפעות מיטיבות על מערכת העיכול והוא עוזר להילחם בחיידקים כמו סלמונלה, ליסטריה וקמפילובקטר. הג'ינג'ר בעיקר מסייע למנוע קלקול קיבה ולהקל על זיהומים חיידקיים.

נלחם ב: בעיות עיכול, זיהום חיידקי וסוכרת.

ג'ינג'ר (צילום: SXC)
מרכיב מאסט במטבח החורפי | צילום: SXC

כורכום

החומר הפעיל בכורכום – כורכומין, הופך את הכורכום לתרופה טבעית יעילה ביותר. הכורכומין ידוע בתכונותיו האנטיביוטיות. שילוב של כורכום בתזונה היומיומית יכול לסייע במניעת מחלות שונות ולשפר את המערכת החיסונית.

יעיל ל: דלקת מפרקים, סרטן וסוכרת.

כורכום (צילום: מיכל לויט, mako אוכל)
ידוע בתכונותיו האנטיביוטיות | צילום: מיכל לויט, mako אוכל

דבש מאנוקה

דבש המאנוקה אמנם פחות מוכר בארץ בהשוואה לדבש רגיל, אך בעולם הוא נחשב למזון-על, בעל תכונות ריפוי רבות. לכל דבש יש תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-דלקתיות, אבל דבש המאנוקה נמצא כמכיל את הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי-חמצון. 

מסייע ל: שיפור המערכת החיסונית.

דבש (צילום: Billion Photos, Shutterstock)
הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי-חמצון | צילום: Billion Photos, Shutterstock
עוד ב-mako בריאות
>> ראו הוזהרתם: 3 מאכלים שגורמים לצלוליט
>> בני ה-31 עלו ארצה ואז גילו את הנורא מכל
>> נשארים הרבה בבית? יש לזה יתרון מפתיע

שמן קוקוס

בשנים האחרונות הפך שמן הקוקוס למרכיב חובה לא רק בקרב אנשים המקפידים על תזונה נכונה, אלא גם אצל אנשים המחפשים אלטרנטיבות טבעיות לשגרת הטיפוח שלהם. שמן קוקוס נחשב לאנטי-פטרייתי ואנטי-מיקרוביאלי. בנוסף, הוא משפר את מערכת החיסון, מאזן הורמוני בלוטת התריס, מאזן רמות כולסטרול ורמות גלוקוז בגוף ואף יכול לשפר את תפקוד המוח.

מסייע ל: שיפור המערכת החיסונית, איזון בלוטת התריס, כולסטרול וסוכר.

שמן קוקוס (צילום: MaraZe, Shutterstock)
מאזן הורמוני בלוטת התריס | צילום: MaraZe, Shutterstock

מזונות פרוביוטיים

מזון פרוביוטי מכיל חיידקים טובים שמסייעים לשמור על מערכת העיכול שלנו. הנה כמה דוגמאות למאכלים פרוביוטיים שאתם יכולים לשלב בתפריט היומי שלכם: יוגורט, חומץ תפוחים אורגני, מלפפונים חמוצים וכרוב כבוש.

יעיל ל: איזון החיידקים במערכת העיכול ומניעת מחלות הקשורות בעיכול.

יוגורט (צילום: Carmen Martínez Banús, Istock)
לאיזון החיידקים במערכת העיכול | צילום: Carmen Martínez Banús, Istock

שמן אורגנו

בשמן אורגנו שלוש תכונות סופר חשובות שהופכות אותו לאנטיביוטיקה טבעית: אנטי-פטרייתי, אנטי-בקטריאלי ואנטי-ויראלי. הוא טוב במיוחד לטיפול בחיידקים מחוללי מחלות, מבלי לפגוע בחיידקים הטובים שמצויים בגוף שלנו.

יעיל ל: פצעים, בעיות נשימה, בעיות עיכול וצינון.