תקופת החורף מאופיינת ביובש של העור. מזג האוויר הקר והיבש, שימוש תכוף במזגנים ובתנורי חימום – כל אלה עלולים לגרום לו להיראות עייף וגם להוביל למגוון תופעות כמו אדמומיות, יובש ואי-נעימות. הנה כמה כללים בסיסיים חשובים שיעזרו לכם להגן עליו במהלך העונה הקרה.

אל תשבו קרוב לתנור חימום: הקרבה לחום אולי תעשה לכם נעים בגוף, אבל בפועל היא עלולה לגרום להופעת פיגמנטציה ברגליים דמוית רשת תת-עורית בגוון חום. שכבה זו נוצרת עקב פירוק של כלי דם קטנים ומובילה לזליגה של חומרי פירוק של כלי דם קטנים הנותרים בעור לצמיתות.

לבשו רק תחתונים מכותנה: הכלל רלוונטי לכל סוג של בגד הצמוד לעור, לרבות גרביים ומכנסי טייץ. חשוב להקפיד על הרכב בד של 80 אחוז כותנה. הרגל כזה מסייע לאוורור העור ולמניעת היובש. בחורף כדאי להימנע לחלוטין מלבישת בגדים מבדים סינטטיים מכיוון שהם אוגרים חום, ובעת שינוי טמפרטורה נוצר חשמל סטטי שעלול לגרום לסדקים בעור.

מורחת קרם גוף (צילום: shutterstock By Prostock-studio )
קרם גוף כדאי למרוח בעיקר באזור המפרקים וכפות הידיים | צילום: shutterstock By Prostock-studio

לא לשכוח למרוח מסנן קרינה גם בחורף: על מנת להגן על העור מפני נזקי השמש, חשוב להקפיד על מריחת קרם הגנה לאורך כל ימות השנה.

הקפידו על שגרת טיפוח נכונה: חשוב למרוח בכל יום מוצרים שיעזרו להגן על העור ולשמור על לחותו: סרום, קרם לחות (רצוי פעמיים ביום) וקרם ייעודי לאזור שקעי העיניים, הצוואר והמחשוף. להרגעת הגוף ניתן למרוח קרם גוף ולהתמקד בייחוד במרפקים, בירכיים ובכפות הרגליים.

אל תישנו עם גרביים: שינה עם גרביים מומלצת רק לאנשים שסובלים מקור קיצוני בכפות הרגליים עקב שינויי כלי דם ברגליים. בכל מקרה אחר, מומלץ להימנע ככל שניתן משימוש בהן במהלך השינה. כמו כן, חשוב להימנע מגריבת גרביים רטובות, שכן פעולה זו עשויה להוביל לזיהום של חיידקים ופטריות על העור.

אישה שוטפת פנים (צילום:  izzet ugutmen, shutterstock)
כדאי לשטוף פנים במים פושרים | צילום: izzet ugutmen, shutterstock

שטפו פנים במים נעימים: חשוב להקפיד על שימוש במים פושרים ונעימים בעת רחיצת הפנים ובמקלחת. מים חמים מרחיבים את כלי הדם וגורמים ליובש. לסיום, ייבשו את העור בעדינות (בתנועות טפיחה קלה), ומרחו קרם לחות כאשר הוא עדיין לח.

 

הכותבת היא ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור והמנהלת הרפואית של מכבי אסתטיקה