פטריות פורצ'יני בתוך סל (צילום: angi71, Istock)
בין השאר: גידולים מיוחדים של פטריות | צילום: angi71, Istock

חמש דקות מכפר סבא וחצי דקה מרעננה שוכנת גבעת ח"ן - יישוב כפרי ופסטורלי המזכיר בצביונו עיירות אמריקניות טיפוסיות בניו אינגלנד. כאלה המדיפות ניחוחות משק, תפוחים סמוקים ועלי שלכת אדומים. בעצי המייפל של ניו אינגלנד אומנם לא תיתקלו בואכם לגבעת ח"ן, אבל היישוב המטופח והמוריק, שבין סמטאותיו מסתתרות חנויות כפריות המוכרות תוצרת משק ותוצרת אורגנית ודוכני פרחים, בהחלט מעורר חשק לאחוז בסלסילת קש, לרכוש את מיטב תוצרת המשק ולהגיש ארוחה כפרית משובחת לאנשים שאתם אוהבים. את מבוקשכם תוכלו להגשים בקלילות ב"המשק" - חנות כפרית המציעה את תנובת הכפר ומוצרי משק טריים. גדי דותן, בן המקום, הוא עורך דין במקצועו שחלם להתחבר לאדמה במקום לתיקים משפטיים. בשיתוף עם אחיו רן, החליטו השניים לפני מספר שנים להפריח שממה בחממה ישנה והסבו אותה לחנות משק מקסימה המדיפה ניחוחות של כפר.

סלסילת קש אומנם לא תקבלו בכניסה לחנות, ותיאלצו להסתפק בעגלת קניות רגילה, אבל כל שאר המוצרים שמוצגים בתצוגה מגרה ב"המשק" בהחלט ראויים לתואר "טרי וכפרי". מעבר לפירות ולירקות, שחלקם מגידולי חקלאי הסביבה, תוכלו לרכוש ב"המשק" ביצים טריות, גידולים מיוחדים של פטריות, אספרגוס לבן, פירות אקזוטיים מיוחדים כמו ביצי דרקון, קובו ופטייה ואת כל סוגי נבטי המיקרו המככבים לאחרונה במטבחי שפים.

עוד בחנות, תבלינים מתוצרת "חוות התבלינים" בבית לחם, פסטות טריות ומצוינות תוצרת זוקה, גבינות מיוחדות ממחלבות בוטיק, ממרחים ביתיים, ריבות פרי שרוקחת אמו של גדי, דבש ממכוורת המושב, פרחים, רקפות וכל מה שצריך כדי לעשות לכם שבת שמחה.

בימי שישי מתקיימות במקום טעימות מהעוגות המצוינות של מאפיית "הטעם השישי" וטעימות יין של יקבי בוטיק שונים.

המשק, גבעת ח"ן, טל': 09-7604884