אנחנו עם של ארוחות עסקיות, או לפחות משתדלים להיות. ארוחת שף בערב זה תמיד כיף, אבל אנחנו מספיק אוהבים אוכל בשביל לנסות להכניס ארוחות מעולות מדי פעם גם באמצע היום, אם אפשר עם בירה קרה, מאוזנת ואלגנטית ליד. בהתאם לזה, מרבית מסעדות השף שלנו מאפשרות לקפוץ בצהריים לארוחה עסקית, ולטעום תפריט עילי במחיר ידידותי ובלי להזמין בייביסיטר. 

אבל אז יש את אלה שלא. חלק מהמסעדות שאנחנו הכי אוהבים בארץ פועלות בפורמט של ארוחות ערב בלבד, ואנחנו מעריכים את זה, באמת, אבל לפעמים קצת מקווים שזה ישתנה, ושאותם מקומות מעולים יסכימו לקבל אותנו בפורמט טיפה פחות מחייב. וכאן פרויקט המסעדות הכי טובות של mako נכנס לתמונה: לרגל הפרויקט יפתחו 9 מהמסעדות המובילות בישראל (כל הפרטים והתפריטים מיד) את שעריהן לארוחות צהריים חד פעמיות. כל מסעדה תקיים את הפעילות הזו למשך יומיים בלבד, אז המלצה שלנו - מהרו והזמינו מקום, כי ממש חבל לפספס.

המסעדות הכי טובות - אסטרייה (צילום: אמיר יעקבי)
צילום: אמיר יעקבי

כל הארוחות ישלבו בין קולינריה גבוהה לבין בירת הלאגר הספרדית Estrella Damm ומים מוגזים טבעיים מאיטליה של המותג פררלה - מותג המים המוגזים היחיד בעולם שמביא את המים המוגזים המופקים ממעיין טבעי (שתיהן נותנות חסות לפרויקט). אז תפתחו את היומנים, תכינו את עצמכם לחוויה בלתי נשכחת ותבחרו את הארוחה שתרצו לטעום בהזדמנות שמגיעה רק פעם בחיים.

 

המסעדות הכי טובות - משיה (צילום: אנטולי מיכאלו)
צילום: אנטולי מיכאלו

משיה

6-7 בספטמבר, 12:30-15:30

השף גיא אריש יגיש לכם ארוחה שתתחיל עם צלחת פתיחים ולחם ומנות ראשונות לבחירה כמו טרטר בקר, סרטן נא או צלחת דגים. לאחר מכן תוגש מנה שנייה לבחירה, ממבחר שכולל סלט עלים עם קמבוצ'ה לבנה ופירות יער, קלמרי מטוגן ופיצה צדפות כבושות ומעושנות. למנה העיקרית תוכלו לבחור בין דג מטוגן עם חמאה חומה, רביולי שרימפס, חצי לובסטר עם פילה בקר ואספרגוס טמפורה עם בוראז ואיולי אויסטר. את הארוחה ילווה בקבוק פררלה או בקבוק אסטרייה דאם ובסיומה יוגש קפה.

מחיר הארוחה: 140-240 שקלים לסועד, בהתאם למנה העיקרית הנבחרת.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - גורג אנד גון (צילום: אנטולי מיכאלו)
צילום: אנטולי מיכאלו

ג'ורג' וג'ון

6-7 בספטמבר

השף תומר טל יגיש תפריט א לה קארט עם מנת פתיחה של לחם פוקצ'ה תפוחי אדמה ושום, פלפלים חריפים קלופים במשרה שום וחומץ חרז וחציל שחור-לבן. למנה ראשונה תוכלו לבחור בין שזיפים עם גבינת בושה צלויה בגלייז שזיפים ועלי גפן פריכים (75 שקלים), טרטר טלה עם מחית שורש כוסברה (85 שקלים) וסשימי דג ים עם קרם דלעת צלויה (85 שקלים). מנות הביניים יכללו תאנה באלדי ממולאת שורט ריב טלה ותרד (85 שקלים) או פסטה סרטנים האגדית של השף (125 שקלים), ובגזרת העיקריות תמצאו שפונדרה טלה צלויה בבישול ארוך (160 שקלים), לוקוס צלוי בעשן חמאת קונסומה עגבניות וחצילים (145 שקלים) וטורטליני בצק רבוך ממולא בציר פיקורינו (130 שקלים). את הארוחה תוכלו ללוות עם בקבוק פררלה או בקבוק אסטרייה דאם.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - מנרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
צילום: אנטולי מיכאלו

מנארה

7-8 בספטמבר, 12:00-15:30

השף נמרוד הדס יגיש לכם ארוחת צהריים שתתחיל בפוקצ'ה עם שמן זית, סלסת עגבניות וזיתים מקומיים ותמשיך עם מנות ראשונות דוגמת פטה עיזים צלויה, דבש פרחי הדרים ושמן פישולין, אספרגוס בפחם עם חמאה אגוזית וגבינת גאודה וקרפצ'יו דג ים. לעיקרית תוכלו לבחור בין דניס מטוגן, בר ים בחמאת פסטיס, לחם תרד בר וכיסוני גבינות רכות. לסיום הארוחה יוגש קינוח, והארוחה תלווה בבקבוק פררלה או בקבוק אסטרייה דאם

מחיר הארוחה: 200 שקלים לסועד.

להזמנת מקומות >> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)
צילום: אנטולי מיכאלו

בר 51

9-10 בספטמבר, 12:30-15:45

השף מושיקו גמליאלי יציע ארוחת צהריים עם תפריט מיוחד של מנות לבחירתכם. בין המנות: צדפות תער (42 שקלים), סשימי אינטיאס עם יוגורט מצומצם (88 שקלים), שורש סלרי עם חמאה חומה, צלפים וגבינת טולום (64 שקלים) ואניולוטי תפוח אדמה ומסקרפונה (68 שקלים). מנות נוספות שתמצאו בתפריט: פפרדלה עם קישואים וסרטנים כחולים (84 שקלים) ושרימפס קריסטל (96 שקלים). את הארוחה תסיימו עם קינוח לבחירה מתוך רשימה הכוללת בין היתר טארט קרמל (42 שקלים) ופנה קוטה זעתר (36 שקלים).

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

דבורה 11-15 בספטמבר

במסעדה הכשרה החדשה של השף אייל שני אשר ממוקמת במלון דבורה בראון תוגש ארוחת טעימות מיוחדת אייל שני סטייל. היא תתחיל עם שקית מלאה בשדה ירוק שלם, גספאצ'ו עגבניות מגי או עם "צלחת פול, אבל שאלוהים ישמור, באמת" ותמשיך עם עיקרית כמו פסטה עגבניות מגי עירומות, שניצל קרפצ'יו סלמון כתום או שיפוד קבאב טלה וירקות צלויים, נוטפים מעצמם.

מחיר הארוחה 150 שקלים.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - פסטל (צילום: אנטולי מיכאלו)
צילום: אנטולי מיכאלו

פאסטל

9 ו-16 בספטמבר, 12:00

השף גל בן משה יגיש ארוחה שתתחיל עם קוקטייל פתיחה ופתיחים לזוג, אחריהם יוגשו למרכז השולחן מנות ביניים כמו שישברק עם קרם חמנייה ורוטב XO פטריות וקלמרי עם אנדויה טלה. לעיקרית תוכלו לבחור בין נתח קצבים לניוקי פריזאי עם במיה ואבן יוגורט. לסיום הארוחה יוגש למרכז השולחן קינוח והיא תלווה כמובן במים מוגזים של מותג פררלה או בבירת אסטרייה דאם.

מחיר הארוחה: 250 שקלים לסועד.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - OPA (צילום: אנטולי מיכאלו)
צילום: אנטולי מיכאלו

OPA

9 ו-16 בספטמבר, 12:00

אצל השפית שיראל ברגר תיערך ארוחת טעימות זוגית במחיר 175 שקלים לסועד, וגם ארוחת א לה קארט עם מנות כמו תפוח אדמה עם כמהין אלסר מוחמצת מתיישנת ושורש סלרי מותסס (48 שקלים), מלון עם חומץ מלון, מיסו מעושן ולחם פקיילה מחמצת (54 שקלים) ומלפפון עם עלי שיסו, בזיליקום, שומר, ויניגרט מלפפון ושמן פיגם (44 שקלים). עוד בארוחה: שניצל תירס מותסס (54 שקלים), קינוח ופררלה או בירת אסטרייה דאם.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

היבה

12.9 ו-14.9 בספטמבר

השף יוסי שטרית יפתח את שערי המסעדה החדשה שלו לארוחת טעימות חד פעמית שתורכב מ-7 מנות, קינוח, שתייה חמה ובקבוק פררלה או אסטרייה דאם. בין המנות: טאקו תירס מעושן, קרקר צ'ירשי עם דלעת חריפה, כוסברה ושום, קונוס חציל שחור, בריוש חמאה עם מח עצם וסקורדליה צנוברים, סשימי סלקים ורשאד, תפוח אדמה עם חציר וגאודה וספייריבס טלה בגלייז משמש ומיסו חומוס.

מחיר הארוחה: 340 שקלים.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - מלגו ומלבר (צילום: אנטולי מיכאלו)
מלגו ומלבר | צילום: אנטולי מיכאלו

מלגו ומלבר

12-13 בספטמבר, 12:00-15:00

השף מוטי טיטמן יציע ארוחת צהריים שתורכב ממנה ראשונה, עיקרית ולחם (בליווי מים מינרליים פררלה או בירה אסטרייה דאם) במחיר 199 שקלים. בין המנות הראשונות: סשימי דג ים עם קרם שרי-טבסקו, דג נא עם ויניגרט תמרים, בריוש וקרם פרש וברזאולה איולי טרגון. לעיקרית תוכלו לבחור בין פטוצ'יני פירות ים עם ביסק סרטנים, לברק שלם בתנור, טי-בון טלה עם שפצלה ופקיילה ונתח קצבים עם ברוקוליני, כרוב שחור וקרם בטטה לבנה. יהיו גם מנות ספיישל שיוצעו לכבוד האירוע, ביניהן מולים במיסו לבן, בייקון, כרישה, מנגולד וסלרי (75 שקלים).

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - A (צילום: אנטולי מיכאלו)
מסעדת a | צילום: אנטולי מיכאלו

a

12-13 בספטמבר

השף יובל בן נריה מציע במסעדתו החדשה והמדוברת ארוחת טעימות זוגית שתוגש למשך יומיים בלבד. במסגרתה תוכלו לבחור שתי מנות ביס: "כריות" ממולאות קציפת קוג'י כוסמת, טרטר דגי ים, גארום פטריות, גארום מקדמיה, קרם חלמון ואבקת קליפת חציל וקורן בול פרמזן במיסו, תירס גילי, מוצרלה, קרם פרש, עירית, צ'ילי ירוק ומלח יוזו. לאחר מכן תוכלו לבחור שתי ראשונות, בהן קרפצ'יו קינג פיש, ספגטי טונה כחולת סנפיר או טרטר בקר מסינטה הולשטיין. הארוחה תמשיך עם מנת ביניים של סושי לבחירה ועיקרית לבחירה. האפשרויות: דג פרפר דניס גידול יוון, שיו קוג'י, חמאה חומה, ג'ינג'ר, בצל ירוק ושיסו מוחמץ או נתח קצבים ותבשיל פריקי - פרת הולשטיין קיבוץ עין השופט, שיו קוג'י 3 ימים ופריקי. הארוחה תלווה בבקבוק פררלה או אסטרייה דאם ותסתיים עם קינוח לבחירה.

מחיר הארוחה: 250 שקלים.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

המסעדות הכי טובות - טאיזו (צילום: אנטולי מיכאלו)
מסעדת טאיזו | צילום: אנטולי מיכאלו

טאיזו

12-13 בספטמבר

השף יובל בן נריה אומנם מגיש עסקיות צהריים בטאיזו, אך לרגל פרויקט המסעדות הכי טובות 2022 הוא רקח ארוחת טעימות מיוחדת לזוג במחיר 250 שקלים לסועד. הארוחה מורכבת מפתיח של לחמניות מאודות ומטבל צ'אטני עגבניות, 2 מנות ראשונות כמו סביצ'ה דגי ים, הר גאו בלק טייגר שרימפס ודאמפלינג שנחניזי לחי עגל. לאחר מכן ממשיכים עם מנות עיקריות כמו באטר צ'יקן עגבניות ומסאמן שייטל צ'ילי קשמירי, ולסיום מוגש קינוח אחד לבחירה.

להזמנת מקומות>> לחצו כאן

OCD

18 בספטמבר, 13:00 (סיט אחד)

אם ניסיתם אי פעם להזמין מקום למסעדה של השף רז רהב אתם בוודאי יודעים שמדובר במשימה בלתי אפשרית חצי שנה קדימה. המסעדה מארחת לשני סיטים בערב בלבד, וכמות הסועדים קטנה במיוחד בכל סיט. במסגרת אירועי פרויקט המסעדות הכי טובות רהב יפתח את המסעדה המוערכת שלו לסיט אחד בלבד בצהריים, ואם תהיו מהירים מספיק ותצליחו לשריין מקום - תזכו לארוחת טעימות סודית ובלתי נשכחת במחיר של 590 שקלים לסועד.

 להזמנת מקום באחת הארוחות >> לחצו כאן