תשכחו ממזנון בופה אין-סופי, מטבח שמכין אוכל בכמויות צבאיות ואווירה של חדר אוכל בקיבוץ. בשנים האחרונות התפתח בישראל טרנד של הפיכת חדרי האוכל המשעממים במסעדות ברחבי הארץ למקומות הבילוי הכי נחשקים שיש כאן. מסעדות וברים הממוקמים בבתי מלון הפכו לאחרונה למקומות הפופולריים ביותר בקרב בליינים שמחפשים את השילוב המושלם בין אוכל עילאי, מוזיקה טובה ואווירה אלגנטית.

מאחורי המהפכה המתהווה עומדת קבוצת OTH שאחראית על הפן הקולינרי של קולקציית מלונות בראון בבעלות ניר וייצמן וליאון אביגד, ששינו את הרגלי הצריכה והבילוי של הישראלים. HAIKU SkyBar שנפתח ב- 2018 היווה את הסנונית הראשונה שבישרה את המהפכה הקרבה ומאז פתיחתו של הרופ טופ המפורסם על גג מלון Lighthouse בתל אביב, שהיה אחד המקומות הראשונים להציע חווית בילוי חדשנית עם היצע קולינרי מרשים, מוזיקה טובה, עיצוב מודרני ואווירה ייחודית, הקימה קולקציית מלונות בראון יחד עם OTH שורה של מסעדות וברים במלונות הקולקציה כמו Meli-Melo, קילומטרז', צ'נה, רוחאן, Matta ועוד.

המסעדות הכי טובות - OTH - 1 (צילום: אסף קרלה)
מסעדת צ'נה | צילום: אסף קרלה

מי שעומדים בראש קבוצת OTH הם אורן ישולה, לירן אליוף, קובי מעוז ולי פן, שמנהלים מערך של כ- 400 עובדים ששינו יחדיו את פני חיי הלילה של ישראל. נפגשו עם ארבעתם לשיחה וקיבלנו הצצה אל מאחורי הקלעים של קולקציית המלונות הקולינרית וחיי הלילה החדשים שעיצבו בעצמם בארץ:

טרטר ״פיאמונטזי״. אומאמי איטלקי (צילום: אסף קרלה,  יח"צ)
מנות במסעדת צ'נה | צילום: אסף קרלה, יח"צ

"העלנו את רמת חיי הלילה של תל-אביב"

"Haiku הייתה יריית הפתיחה שלנו ומהר מאוד הבנו את העוצמה של הדבר הזה", אומר אורן ישולה, מייסד קבוצת OTH. ישולה נחשב לאחת הדמויות הבולטות בחיי הלילה של תל-אביב בשני העשורים האחרונים. הוא החל את דרכו בגיל 18 כיחצ"ן של מועדון הפאצ'ה המיתולוגי, המשיך עם מוקדי עלייה לרגל לבליינים כמו מועדון הדיזינגוף, ה"יאיא" וה"אריא" ועם מיזמים כמו חברת ההפקות The Tripping וכיום משמש כבעלים של OTH.

המסעדות הכי טובות - קילומטראז' (צילום: אסף קרלה)
מסעדת קילומטראז' | צילום: אסף קרלה

"קולקציית מלונות בראון היו הראשונים להבין את הצורך שיש להפריט החוצה כל מה שקשור בקולינריה, לייפסטייל וחיי לילה על מנת שזה יעבוד וימשוך קהל. למלונאים יש גישות שונות לעומת אנשי לילה או מסעדנים, הם מגיעים עם חליפה, עניבה, עט בכיס ותודעת שירות מדהימה, אנחנו באים עם שאיפות גבוהות וגמישות מרבית, מנסים להגיד שהכול אפשרי וליצור יש מאין. אומרים שהשטן נמצא בפרטים הקטנים וגם אנחנו שם – בבחירת המנות המתאימות, הקוקטייל הנכון, עיצוב החלל, המוזיקה שמתנגנת והאווירה הכללית והייחודית שלנו".

סשימי אינטיאס (צילום: אסף קרלה, יחסי ציבור)
מנות במסעדת קיצומטראז' | צילום: אסף קרלה, יחסי ציבור

"יצרנו נבחרת מנצחת", ממשיך ישולה. "יש לנו גב כלכלי ויצירתי מבראון שנתנו לנו את המפתחות ואפשרו לנו להתפרע ואנחנו רואים את התוצאות. העלנו את רמת חיי הלילה בתל-אביב בכמה רמות ונמשיך לעשות את זה בעוד מקומות, בארץ ובעולם".

"אוכל, אלכוהול ומוזיקה במקום אחד – ברמה הגבוהה ביותר"

"אנחנו חולקים עם קולקציית מלונות בראון חזון משותף בכל הקשור לחדשנות וחווית הבילוי" מסביר לירן אליוף, מנכ"ל OTH  ואחד הבעלים והמייסדים של הקבוצה שאחראי על הניהול התפעולי והכלכלי שלה. "כשבראון פנו אלינו במטרה לפתוח את Haiku בשנת 2018 המטרה הייתה שהבר יעצים את המלון והמלון יעצים את הבר. ראינו משהו כזה בחו"ל בעבר אך עד אותו זמן, לא היה דבר כזה בארץ. זאת הפעם המוצלחת הראשונה שבה מסעדנים ואנשי לילה היו אחראיים על ניהול מתחם בילוי או קולינריה בבית מלון".

המסעדות הכי טובות - מילה מילו (צילום: ניר סטולו)
מלי מלו | צילום: ניר סטולו

"החלוקה היא מאוד ברורה. המלונאים מתעסקים במה שקורה במלון, בחדרים, בלובי, בחוויית השירות של האורחים, בעוד אנחנו מתעסקים בצד הקולינרי והבלייני. השותפות הזאת בה כל אחד עושה את מה שהוא טוב בו הצליחה בענק ב- Haiku ומהר מאוד התפתחנו לעוד מוסדות ומקומות בילוי קולינריים ששינו את הדרך בה ישראלים ותיירים צורכים בילוי בישראל".

"מקומות הבילוי שלנו נשענים על שני ערכים שחשובים לנו", אומר אליוף. "הראשון זה 'השמח' והשני זה ה'חד-פעמי'. כל המקומות שלנו מתייחסים ל'פאן'. אנחנו רוצים לתת לאנשים שמגיעים לערב אצלנו קשת רחבה של חוויות במקום אחד- אוכל ברמת מסעדת שף, אלכוהול ברמה של בר קוקטיילים ומוזיקה ברמת מועדון בחו"ל. אנחנו משקיעים עלויות גבוהות מאוד כדי להעניק את החוויה הזאת, את החוויה הייחודית והחד-פעמית שהאורחים יוכלו להשיג רק באותו המקום ובאותו הערב".

טרטר טונה. נמרח על הצלחת כמו שפכטל (צילום: אסף קרלה,  יח"צ)
אוכל בצ'נה | צילום: אסף קרלה, יח"צ

"הסטנדרטים של הבליינים הישראלים השתנה"

"אנחנו פרצנו את הדרך למהפכה הזאת בחיי הלילה של ישראל", מספר קובי מעוז, אחד הבעלים של הקבוצה ואחראי על יחסי הציבור של OTH, שהיה הבעלים של מועדון הרוף-טופ "גגוס" ברעננה לפני שעשה את המעבר לתל-אביב והצטרף לקבוצה. "בחו"ל אפשר לראות רופ-טופים, מסעדות שף וברים גסטרונומיים כמעט בכל מלון אבל פה בארץ המלונות היו מיושנים יותר והחזיקו בחדרי אוכל. אנחנו שינינו את זה בשותפות עם בראון".

"אני חי את חיי הלילה 15 שנים ועברתי הכול. עשינו את כל סוגי המקומות האפשריים. לפני חמש שנים זיהינו שהסטנדרט של הבליין הישראלי השתנה, בעיקר כי אנשים התחילו לטוס לחו"ל הרבה ולגלות מקומות חדשים, להבין איך דברים עובדים שם וצריכים להיראות. היום אנשים מחפשים הכלאה של כמה חוויות במקום אחד ובערב אחד – הם רוצים לצאת ולקבל באותו בילוי את האוכל הטוב ביותר, האלכוהול הטוב ביותר והמוזיקה הטובה ביותר – ושהכול יהיה 'פיין'".

המסעדות הכי טובות - קילומטראג' (צילום: אסף קרלה)
צילום: אסף קרלה

"עשינו את החיבורים בין השפים הכי טובים לדיג'ייז הכי מפורסמים, הכנסנו עיצוב אלגנטי ומודרני ועטפנו הכול באריזה אחת. יש כאן השקעה אדירה. אם בעבר לפחות בר-מסעדה בת"א היה עולה סדר גודל של חצי מיליון עד מיליון שקלים, היום צריך להוציא בסביבות שבעה מיליון שקלים כדי לפתוח מקום ראוי שנותן את החוויה המלאה לאורחים".

"לחבר בין השף, הלוקיישן וקהל היעד כדי לייצר מקום בילוי מושלם"

"לכל מקום בקולקציית המלונות יש את הקו הקולינרי שלו", אומר לי פן, אחד השותפים בקבוצה שמנצח על הצד הקולינרי והשיווקי של OTH. פן שהיה הבעלים של מיזמים קולינריים כמו פקין, פיצה פיל ותאי בוקס וניהל את  מתחם האוכל בקמדן מרקט בלונדון אחראי כיום על הניהול הקולינרי, בניית תפריטים, תפעול המסעדות וקשר עם שפים מהשורה הראשונה כמו מאיר אדוני ואייל שני.

קוקטיילים מוצלחים (צילום: אסף קרלה, יחסי ציבור)
מסעדת קילומטראז' | צילום: אסף קרלה, יחסי ציבור

"חשוב לנו שהאוכל ישקף את החוויה שאנחנו רוצים להעביר ויתכתב עם השפה של השף, הלוקיישן והסביבה וקהל היעד שמגיע לבלות במקום", מסביר פן. "ב- Meli Melo למשל, שהוא דאנס-בר קולינרי, האוכל של שף מאיר אדוני מתאים לאווירה ולכן התפריט יותר מזכיר 'מזללה' ופחות "Fine Dining". ברוחאן בירושלים, משום שמדובר בעיר שצורכת המון יין, בנינו יחד עם השף אוראל קמחי תפריט של מנות קלילות שהולכות טוב עם יין ותפריט יין עשיר עם למעלה מ- 60 יינות. בצ'נה של תומר אגאי הלכנו על קו שמשלב בין המטבח הדרום-איטלקי למטבח הערבי, מצד אחד מנות איטלקיות ופיצות ומצד שני חומרי גלם ערביים כמו זעתר ולבנה".

"המטרה שלי היא לקחת את החזון של השף, ה'אני מאמין' שלו, ולחבר לכך את החזון שלנו ב- OTH ובראון. ראשית, אנחנו נותנים לשף להתבטא. השפים הם אמנים מוכשרים שצריכים לקבל את הבמה להתבטא. אנחנו מוסיפים את הדיוקים הקטנים שמרימים את המסעדה צעד קדימה והופכים אותה למקום בילוי מודרני. יש עבודה משותפת, הקשבה ובעיקר, הרבה נשימות".

_OBJ

אז מה מצפה לקבוצת OTH בעתיד?

לירן אליוף: "אנחנו רוצים להקים מתחמי בילוי שלמים ולתת קשת של חוויות בבניין אחד, שאנשים יוכלו ליהנות מבילוי בכל שעות היום, בחללים שונים ומגוונים, ממסעדות וברים גסטרונומיים, דרך טרקליני עסקים ומועדונים אקסקלוסיביים ועד אזורי ספא עם ג'קוזי ופינוקים – תחת קורת גג אחת".

אורן ישולה: "אנחנו עתידים לפתוח מקומות נוספים בארץ, מסעדות חדשות במלונות בראון באילת ובירושלים, וגם רוצים לפרוץ את גבולות ישראל ולפתוח מקומות בילוי ביוון וקרואטיה. הטרנד שהתחלנו במלונות ימשיך להתפתח, אנשים ימשיכו לחפש לקבל את כל חוויות הבילוי במקום אחד ואנחנו נהיה שם".

קובי מעוז: "השאיפה שלנו היא להגיע ל- 20-30 מקומות בילוי בארץ ובעולם ולהיות מעצמה בתחום חיי הלילה והבילוי. אנחנו רוצים לעשות משהו ענק ולהמשיך להוביל לבניית תרבות בילוי שלא נראתה מעולם בישראל. זאת הייתה המטרה שלנו מהיום הראשון".

לי פן: "אנחנו שואפים להתפתח יחד עם השותפים שלנו במלונות בראון, להגיע גם לאירופה ולעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב. השם של הקבוצה הוא ראשי תיבות של Other Type of Hospitality – סוג אחר של אירוח. זאת המהות שלנו וזה עמוד השדרה של הקבוצה- לתת ולארח מכל הנשמה!".