העונשים שנקבעו בחוק למי שנתפס נוהג בשכרות עומדים נכון לרגע זה על עד שנתיים מאסר בפועל, קנס של 22,500 שקלים ופסילת רישיון (מתקופה של כמה חודשים ועד לשלילה לצמיתות) – וזה בהנחה שלא הרגתם את עצמכם וגם לא אף אחד אחר. רמת האלכוהול המרבית המותרת, לפני שמכריזים עליכם כעל נהגים שיכורים לכל דבר, היא 0.05 אחוז, לפחות כל עוד אתם בתחומי מדינת ישראל (באנגליה, למשל, החוק גמיש יותר).
 
כל זה טוב ויפה. אבל עכשיו אתם במסעדה, שבעים ושמחים, אכלתם כמה דברים טובים, שתיתם כמה דברים טובים, ואופציית הדז'סטיף עולה על הפרק ומעוררת חשק גדול (צריך להוריד את האוכל איכשהו). אז איך תדעו אם לוותר או שאתם עדיין בסדר? מכיוון שרמת האלכוהול בדם תלויה במגוון גורמים – כמו מין, משקל, ואפילו השאלה אם עישנתם או לא יחד עם המשקה שלכם – אין מדד מדויק שעל פיו אפשר לדעת. אצל נשים רמת אלכוהול גבוהה יותר באופן טבעי, וגם גופן מייצר פחות מהאנזים המפרק את האלכוהול, ולכן אם אתם אישה, פשוט תפסיקו לשתות ברגע שהשאלה הזאת עולה.
 
אם בכל זאת לזרוק מספרים – שתי מנות (שוטים, לא כוסות) של וויסקי, קוניאק, וודקה ויתר המשקאות עם אחוזי האלכוהול הגבוהים, או שני שלישים של בירה, או שתי כוסות יין– זה פחות או יותר הגבול שאותו אסור לעבור בשום מקרה (וזה בהנחה שאתם על קיבה מלאה, כן?).
 
רוצים להיות בטוחים שאתם בסדר? המתינו חצי שעה לפני שאתם נכנסים לאוטו. בזמן הזה תוכלו להרגיש אם אתם מטושטשים או לא. אם עברתם במעט את הכמות הנקובה – חכו עם הנהיגה לפחות שעה, ואם עברתם בהרבה – פשוט תהיו בני אדם ותיקחו מונית.