ברלין, לונדון, ברצלונה – כל עיר גדולה בעולם מתהדרת באחד כזה, ועכשיו סוף סוף גם לנו יש: שוק מקורה, שכולל תוצרת חקלאית טרייה ומשובחת לצד מעדניות, מאפייה ובתי אוכל איכותיים אחרים. שכיית החמדה הזו נמצאת בנמל תל אביב, ומאחוריה עומדת מישהי שאנחנו כבר מכירים די טוב – מיכל אנסקי. "המקום הזה מבוסס על כמה שיותר להרגיש את הריח של האדמה", היא מספרת על החזון שמאחורי השוק. "להתקרב ליצרנים של המוצר, ככה שהוא לא יעבור הרבה ידיים לפני שהוא מגיע לקונה".

ואמנם, התוצרת החקלאית בשוק בנמל היא טרייה מאין כמוה. אחת המוכרות מספרת בפשטות שהיא מביאה כמות מדודה של ירקות לכל יום, שבעלה קוטף ישר מהשדה. אין דבר כזה סטוקים.

לקנות ירקות ופירות בשוק זה כיף גדול (נסו את דוכן התירס שם, ולא תאמינו שתירס אחד יכול להכיל כל כך הרבה מתיקות) – אבל ההנאה הכי גדולה בשוק המקורה טמונה דווקא בשאר העסקים שבו: יש שם דוכן בשר (מו ומו, מרחובות), דוכן מאכלי ים, מעדניות שעושות חשק לרוץ למטבח וגם מסעדות שוק קטנות, שנסמכות על התוצרת של הדוכנים השכנים. בינתיים יש רק דוכן אחד בכל קטגוריה – בכל זאת, אנחנו לא באמת אירופה – אבל אם אתם מגדירים את עצמכם אנשים שאוכל הוא בנשמתם, אתם חייבים, פשוט חייבים, לקפוץ לביקור.

 >> והנה מתכון לעוגה שיעשה לכם את היום
>> והיישר מסמדי בומבה: מאפה בצק עלים עם בשר