תבשיל קדירה (צילום: gabrieldome, Istock)
ארוחה שלמה בסיר אחד. פתרון מעולה לימים קרים | צילום: gabrieldome, Istock

 נחשו מי עושה קאמבק? מזון הנחמה האולטימטיבי – תבשיל הקדירה. ארוחת הפלא צוברת לאחרונה פופולריות בקרב צרכנים תפרנים ומאותגרי מטבח, שרוצים גם לחסוך כסף וגם לשבת לשולחן כדי לאכול ארוחה כהלכתה. תבשילי הקדירה מעולם לא נעלמו מהנוף, אבל הם היו שייכים בעיקר לעידן הישן, ולאחרונה שימשו בעיקר בארוחות ערב סתמיות או כמשהו שמביאים לשכנים שנמצאים בתקופת אבל.

אבל כעת מבצעים תבשילי הקדירה קאמבק גדול. לא מדובר רק במנה זולה וקלה להכנה. לדברי המשווקים, מדובר במנה שמורכבת מחומרים שנמצאים אצלכם במטבח ממש עכשיו. ג'יין פרידמן, מנהלת בקמפבל סופ, אמרה שצרכנים שהשתתפו בסקר שנערך לאחרונה דיווחו שהם מכינים תבשיל קדירה שלוש עד חמש פעמים בשבוע. "זה הפתיע אפילו אותי", סיפרה פרידמן. פרידמן מדווחת כי שבעה מעשרת המתכונים הפופולריים ביותר באתר הבישול שלה הם תבשילי קדירה.

צרכנים שהתאהבו בתבשילי הקדירה זוכים לעידוד משמעותי מחברות כגון קמפבל וקראפט פוד. ג'ון פוקנר, מנהל יחסי הציבור של המותג בקמפבל, אמר כי למרות שהחברה מציעה זה שנים מתכונים של מאכלים להכנה על כיריים גז או כיריים חשמליות, הצרכנים תמיד מעוניינים יותר בתבשילי קדירה. "בסוף אמרנו: למה לא לדוג דגים במקום שבו יש דגים?" סיפר פוקנר. לאחרונה השיקה החברה מסע פרסום אגרסיבי לאתר הבישול שלה, שבו מופיעים מתכונים שרכיביהם כוללים את תמציות המרק מתוצרתה. כמו כן הרחיבה החברה את השיווק המקוון, ותעבורת האינטרנט החודשית קפצה ב-50% מדי חודש בששת החודשים האחרונים.

קידום מכירות המרקים

אשתקד דיווחה קמפבל על מכירות חזקות בתחום תמציות המרק, אך חנויות המכולת מצמצמות מלאים, וברבעון האחרון נרשמה ירידה במכירות. התפתחות זו הגבירה את הלחץ על החברה למצוא דרכים לקדם את מכירות מוצר הליבה שלה, ותבשילי הקדירה הם אמצעי מעולה.

גבינת פרמז'ן (צילום: istockphoto)
הגבינה של קראפט זכתה לשיווק רציני עבור קדירות | צילום: istockphoto


הרכיב המנצח של קראפט בהכנת תבשילי קדירה הוא הגבינה הבסיסית ולויטה. הכיכר הכתומה זכתה לאחרונה בתמיכה שיווקית משמעותית, ומוצבה כמוצר שמחירו "מחצית ממחירה של גבינה טבעית". בשיחת הוועידה על תוצאות הרבעון הרביעי של החברה, אמרה המנכ"לית איירין רוזנפלד שהרחבת שיווק ולויטה וקראפט סינגלס תרמה לצמיחת סך פעילות הגבינה של החברה.

במסגרת קידום מכירות, הזמינה קראפט לאחרונה חמישה בלוגרים שעוסקים במזון לעמוד באתגר של הצעת מתכון מנצח לתבשיל קדירה שיספק ארוחה לארבעה אנשים ואף יניב שאריות למחרת, וזאת במחיר של פחות מ-10 דולרים. המתכון המנצח – תבשיל קדירה של חסילונים בנוסח סטרוגנוף – היה של לורי פלקון, מחברת "כף העץ שלי", My Wooden Spoon.

 "שמתי לב למגמה גוברת בתחום תבשילי הקדירה, מכיוון שהם מאפשרים להאכיל מספר גדול של אנשים, ואפשר לעשות אותם עם מצרכים שפשוט נמצאים במטבח", אמרה פלקון.

מחפשים מתכון מנצח לתבשיל קדירה?

קדירת בשר חורפית  של אהרוני 

 

אוסבוקו טלה, עם טוויסט ארומטי מיוחד של השף אריאל כהן

 

ביף בורגיניון מדהים וספוג יין של השף איתן זנזורי 

 

צלי בקר אפוי במילוי חציל, עגבניות ונענע של השף אבי שטייניץ מאדום אדום

 

קדירת עוף משכרת של מסעדת מיכאלי

 

ולקינוח שוקונגו— עוגת שוקולד חמה בפויקה או קדירה