אין תמונה
כרוביות צבעוניות. איזה כוסיות!

אם הבחנתם בימים האחרונים בהמולה באזור גני התערוכה בתל אביב, כנראה האשם הוא בתערוכת אגרומשוב – תערוכת חקלאות בינלאומית הנערכת מדי שנה (כבר 19 פעמים), ומאפשרת לחקלאים להתחכך זה בזה, להחליף מידע ולהציג חידושים בתחום המיכון, הטכנולוגיה והגידולים.

לטובת מי שלא היה לו זמן, כוח או משאבים – כינסנו כאן את חמשת החידושים היותר מלהיבים של התערוכה השנה. לפני שאתם מרימים גבה, דעו לכם שגם המנדרינה החלה את דרכה כאן, והיום הרי אף אחד לא יעז להגיד שהיא ביזאר.

כרובית מיני צבעונית

הכרוביות המוכרות לנו, שחן רב הרי אין להן, עברו חתיכת מייקאובר גנטי, שהפך אותן להרבה יותר זוהרות. קודם כל שינו להן את הצבע. לא עוד לבן משמים אלא מכל הבא ליד: סגול, ירוק, קרם ואף כתום. אחרי שטיפלו בפריזורה הן עברו גם דיאטת כסאח, והפכו לדקיקות וחטובות. מהפך, גברותיי ורבותיי! הגברות החביבות הצטמקו בענק, מכרוביות מלאות גוף בקוטר ממוצע של 22 ס"מ לכרוביות טובות מראה בקוטר ממוצע של 10 ס"מ. באשר לטעם, המגדלים מבטיחים שהוא נותר כשהיה.
נו? כבר בשווקים.

פלפל ירוק עד

כמו מרבית הגברים, גם הפלפל הירוק שכולנו מכירים הוא למעשה בוסר – כלומר לא בשל לגמרי. צבעו הכהה וטעמו המריר מעט הם התוצאה של חוסר הבשלות הזה, ולראיה: שתי התכונות הנאות הללו אינן מצויות עוד בפלפלים הצבעוניים שעברו תהליך הבשלה מלא.
הפלפל החדש, המכונה ירוק עד, הוא הגבר החדש. צורתו וצבעו נותרו כשהיו, אבל הוא דווקא כן עבר תהליך הבשלה מלא, ולמרות המראה המחוספס מדובר בפלפל מתקתק ובשל.
נו? אתם כבר יכולים למצוא אותו על המדפים ולבדוק בעצמכם.

אין תמונה
פלפל בצורת ורד. כמה רומנטי
פלפל בצורת ורד

כאן אנחנו כבר מדברים על מטרוסקסואל של ממש, שגם מראהו מושקע להפליא (אולי מושקע מדי?). מדובר בפלפל מעט חריף שצורתו צורת ורד מעודנת, שוב, בזכות נפלאות ההנדסה הגנטית. גודלו מעט קטן מהממוצע ואין מה לומר – חזותו מפתה ביותר.
נו? הפלפל המטופח עדיין לא משווק, אך יעשה את הופעת הבכורה שלו בשווקים כבר בחודשים הקרובים.

חציל זברה

החציל המפוספס בפסי לבן וסגול הוא בעל צורת אגס, ומלבד חזותו החיננית, המהנדסים גם התערבו בכמה מתכונותיו; החציל הרגיל מוכר לכולנו כמי שנוהג לספוח אליו כמויות מגונות של שמן בעת הטיגון. לעומתו חציל הזברה החדש והמשופר אמור להצליח לעמוד בפני השמן, ולספוג הרבה פחות ממנו אם וכאשר יטוגן. מעבר לכך, גם המרקם של הזברה אמור להיות משודרג.
נו? בקרוב מאוד (עניין של כמה חודשים) נוכל גם לדגום ולנסות.

ממרודיקה (צילום: deyalexander, Istock)
מומורדיקה. החבר החדש שלכם | צילום: deyalexander, Istock
מומורדיקה (Momordica Charantiae)

המומורדיקה, הנקרא גם מלון מר, הוא עולה חדש מאסיה (סין, הודו), הגדל גם במזרח אפריקה, אמריקה הדרומית ואזורים טרופיים ברחבי העולם. פריו ירוק ודומה בצורתו למלפפון, וכשהוא מבשיל הוא משתנה לכתום-צהוב. אותו פרי הוא החלק האכיל בצמח. העלים והשורשים משמשים לחליטות תה, וכל השאר מר ממוות.

במקומות גידולו המקוריים המומורדיקה נפוץ ומוכר מאוד, ונחשב בעל סגולות רפואיות רבות. במחקרים שנערכו בארה"ב נמצא שלחומר אכן תכונות מופלאות, ובין היתר ביכולתו לסייע בהורדת לחץ דם, להקל על סוכרת, לעזור לחולי פסוריאזיס, להאט התחלקות של תאים סרטניים ועוד.
נו? נכון לעכשיו ניתן להשיג את המומורדיקה במקומות מועטים, כמו חנויות טבע מתמחות או שוקי איכרים.