שתי ידיים מחזיקות כוסות יין ועושות לחיים (תמונת AVI: אור גץ, חדשות)
פסטיבל למהירי החלטה | תמונת AVI: אור גץ, חדשות
יין במנהטן

כל מה שאפשר לקנות בכסף, אפשר לקנות בניו יורק. בין אם אתם רוצים את היין הכי זול, יין יקר או את היין הכי יקר – יש בתפוח הגדול הכל מהכל. לכן כשבניו יורק מכריזים על פסטיבל טעימות יין שבו יגישו את הטופ שבטופ, אפשר להיות בטוחים שזה אכן יהיה הטופ הכי טופ שיכול להיות.

הפסטיבל, שמופק על ידי מגזין wine and spirits, מזמין את הציבור לטעימת היינות הפופולריים ביותר במסעדות בארה"ב, וכן לטעימות מרוכזות של יינות שונים שהופקו בעשור האחרון, הכוללים פינו נואר, יינות בנוסח בורדו ויינות מבעבעים.

שם הפסטיבל: America's Most Popular Restaurant Wines
תאריך: 2.6.2009
מיקום: City Winery, 155 Varick Street, New York, NY
מחיר: 77 דולר

עולם הבירה

בלונדיניות, כהות, אדומות. זה לא משנה איך אתם אוהבים את הבירה שלכם, היא כנראה נמצאת בפסטיבל הבינלאומי "עולם הבירה", שנערך במונטריאול שבקנדה. השנה אורחות הכבוד שלו הן הבירות היפניות.

אין תמונה
לא משנה איזה צבע, במונטריאול תמצאו הכל


במשך חמישה ימים תוכלו להסתובב בין 103 מבשלות בירה ושיכר, ולטעום 450 סוגי בירות. שתייני בירה חובבים, אומרים מארגני הפסטיבל, יודעים לחלק את הבירות שלהם לשלושה סוגים: כאלו שהם אוהבים, כאלו שהם שונאים, וכאלו שלא מזיזות להן. אבל זה לא מספיק.

אם תרצו להפוך למומחי בירה אמיתיים, הפסטיבל מציע גם שיעורים בבירולוגיה שאחריהם תוכלו להסביר לכל מי שרוצה לשמוע – למרות שסביר להניח שלא יהיו הרבה כאלה – מה בדיוק ריגש אתכם בבירות ששתיתם.

הפסטיבל: Mondial de la Bière
תאריך: 3-7.6.2009
מיקום: Downtown Montréal, 1160, De la Gauchetière Street West
מחיר: החל מדולר אחד לטעימה

קרב סכינים מקומי

בקליפורניה החליטו שלכל אחד מגיע להריח את הריח שנישא באולפני תוכנית "קרב סכינים" המקומית, וגם לאנשים מן היישוב מגיע לראות במו עיניהם איך עושים את זה. לכן, עמותת inalliance מפיקה, זו הפעם השביעית, את "אתגר השפים השנתי".

BABA YAGA (צילום: דן פרץ)
להריח את קרב הסכינים מקרוב | צילום: דן פרץ

במסגרת האתגר, מוזמנים שישה שפים מובילים מאזור סקרמנטו בקליפורניה להתחרות זה בזה. לרשותם עומדות 45 דקות להפוך חמישה מרכיבים סודיים לשלוש מנות גורמה הורסות. ארבעה שופטים בוחנים את המנות על פי קריטריונים של יצירתיות, מקוריות, טעם, שימוש נבון ברכיב הסודי והצגה כללית.

שם הפסטיבל:
Celebrity Chef Challenge
תאריך: 5.6.2009
מיקום: Front St, Sacramento, CA 2200
מחיר: 50 דולר בקנייה מראש, 60 דולר במקום

חגיגת קיץ

הבריטים חוגגים את הקיץ ואתם מוזמנים להצטרף. ה-BBC מארגן בבירמינגהם פסטיבל אוכל טוב, שבו תוכלו להסתובב במשך חמישה ימים וליהנות ממנות הקיץ שמציעים שפים אנגלים מובילים, ומסמינרים לגינון שבהם ילמדו אתכם איך לגדל את האוכל שלכם בעצמכם.

אין תמונה
בבירמינגהם תלמדו מהשפים גדולים

בפסטיבל תמצאו גם טיפים ליצירת הפיקניק המושלם, ותוכלו לקנות את המצרכים הדרושים בשוק האיכרים שבו יציעו החקלאים המקומיים את מיטב מרכולתם. גולת הכותרת לבשלנים חובבים תהיה שיעורי בישול שיעבירו שפים נחשבים כמו ריצ'רד דבייאס, אנג'לה הרטנט ותומסינה מיירס, שאף אחד מהם אינו זר לכוכבי מישלן.

הפסטיבל: Summer GoodFood Show
תאריך: 10-14.6.2009
מיקום: The NEC Birmingham
מחיר: החל מ-20 פאונד