"השמנת יתר עשויה להיות מדבקת, ממש כמו התקררות", מופתעים? ניק דאורנדאר חוקר בריטי ממעבדות פנינטון בוורג'יניה טוען שהוירס הידוע לחוקרים כאי די 36 משפיע על הריאות ועל שכבות השומן סביב הגוף. על פי המחקר, הוירוס גורם לתאי השומן להתחלק, תופעת לוואי נוספת של הווירוס, או סימן מחשיד הוא כאב גרון שמורגש על ידי מי שנדבק.

"שהוירוס מגיע לרקמות השומן הוא מכפיל את עצמו, ובורא עוד תאי שומן. זו אולי התשובה לשאלה - אם יש לי חברים שסובלים מבעיות השמנת יתר , סביר להניח שגם אני סובל מאותה הבעיה".

במקרה אחד מתוך שלושה, החוקרים מצאו את הוירוס המדבק בגופם של בעלי בעיות ההשמנה. בדיקות דומות שנערכו לאנשים בלי בעיית משקל, מצא את הוירוס רק ב-11% מהנבדקים. העליה במשקל - על פי החוקרים , יכולה להמשך במשך שלושה חודשים עד שהגוף מפתח הגנה לוירוס.

- פרסומת -המחקר החדש מעורר השערות ישנות בנושא העליה במשקל : ניסויים שנערכו על עכברים ותרנגולות הראו שבעלי החיים שהודבקו בווירוס עלו במשקל. מעבדות המחקר הרפואיות שממוקמות באוניברסיטה של לואיזיאנה עורכות מחקרים קליניים ומחקרים בסיסיים שנועדו לשפר את רמת החיים של האדם.

אחרי פרסום המחקר הזה, ד"ר לואיס ארון מ"המרכז לחקר השמנת היתר" בניו יורק אמר שהמחקר עשוי לשפוך אור על חלק מהסיבות להשמנה, אבל למרות הכל הוירוס הוא לא הסיבה להשמנת יתר" , ארון מוסיף שלמרות הכותרות אין במחקר מלואיזיאנה משהו שתורם למלחמה בבעיית השמנת היתר, בעיה שהוגדרה כמחלה של המאה 21.