לכל עונה יש את הקוקטיילים שלה, והחורף מתהדר בכאלה שווים במיוחד: מסתם קפה מחוזק, דרך יין חם ועד מלבי אלכוהולי מתקתק ומקסים. את כל הקוקטיילים שלהלן אפשר להכין בקלות בבית (הם אמנם דורשים הצטיידות בכמה משקאות, אבל אלו ילוו אתכם נאמנה במהלך החורף כולו), וכולם יגרמו לכם לאהוב את הגשם, את החורף, ובכלל את החיים.

חוק חשוב לפני שמתחילים: קוקטיילים חמים לא יכולים להיות חמים מדי, אחרת האלכוהול פשוט יתאדה מהם. לכן כדאי להקפיד שהמשקאות לא יגיעו לרתיחה בשום שלב.

החמישייה הפותחת

ה"קוקטייל" החורפי הפשוט והמהיר ביותר הוא קפה מחוזק באצבעון או שניים של אייריש קרים, אמרטו (ליקר שקדים), פרנג'ליקו (ליקר אגוזים וקרמל) או קלואה (ליקר קפה). כל אלה עושים לקפה פלאים, והופכים אותו בן רגע ממשקה של בוקר למשקה משקה. תה פחות אוהב טעמים כאלה, אבל הוא מסתדר טוב מאוד עם וויסקי ועם ברנדי. רק שימו לב – כדי לשמר את האלכוהול מוסיפים את הליקר, הוויסקי או הברנדי רק אחרי שהמשקה מתקרר קצת.

פונץ' חם
פתרון חורפי מצוין ונפוץ, הדורש מעט מאוד השקעה

(2 מנות)
4-5 כפיות סוכר חום
קורט קינמון
קורט ציפורן
½ כוס רום
קליפה מחצי תפוז
¼ כוס מים כמעט רותחים

מערבבים בקנקן את כל החומרים – וזהו.

יין חם (צילום: istockphoto)
יין חם. מחיה נפשות | צילום: istockphoto
יין חם
מכינים את המשקה מבקבוק שלם, ומחממים מחדש לפי הצורך

(8 מנות)
בקבוק יין אדום
תפוז קלוף וחתוך דק
6 כפיות סוכר
6 מקלות ציפורן
2 כוסות מים חמים (לא רותחים)
שוט ליקר קירסאו
שוט ברנדי
רבע כפית אגוז מוסקט

מחממים מעל להבה נמוכה את היין עם התפוז, הסוכר והציפורן, ומביאים עד כמעט רתיחה. מסירים מהאש ומוסיפים את המים, הקירסאו, הברנדי ואגוז המוסקט. מערבבים, ומוזגים לכוסות.

סאקה חם עם טוויסט של תפוז
סאקה חם בחורף הוא עוד המצאה יפנית גאונית. הסאקה הוא יין אורז יבש וארומטי, תכונות שרק מתעצמות עם החימום. הסאקה החם מעולה כמו שהוא, ללא כל תוספת, אבל ההצעה הבאה מוסיפה לו עניין וטעם ומרככת מעט את האפקט האלכוהולי החזק שלו.

סאקה
קליפת תפוז דקה, ארוכה ושטופה
כפית-שתיים סוכר

מניחים את הסאקי מעל בן מארי (מעבירים אותו לסיר קטן ומניחים מעל סיר גדול יותר המלא במים רותחים). מוסיפים לסאקי את קליפת התפוז (מנוקה מכל החלק הלבן) והסוכר. מחממים עד שהסוכר נמס. הקליפה משחררת טעמים וניחוחות לסאקי, והופכת אותו למשקה קצת פחות יפני, אבל מאוד מאוד טעים.

סאקה (צילום: tkosa65, Istock)
סאקה. המצאה יפנית גאונית | צילום: tkosa65, Istock
מלבי חם מחוזק בליקר קוקוס
הוספת הליקר לא משנה בהרבה את הטעם המוכר, אבל הופכת את המלבי לקוקטייל חורפי סמיך ומיוחד

(3-4 מנות)
½ כוס קורנפלור
1/3 1 כוסות חלב
2 כוסות מים בטמפרטורת החדר
כפית תמצית וניל
¼ כוס סוכר
2 טיפות מי זהר או מי ורדים
¼ כוס ליקר קוקוס

מחממים את החלב מעל להבה נמוכה, ובינתיים ממיסים את הקורנפלור בחלק מהמים: מניחים את הקורנפלור בקערה ומוסיפים בהדרגתיות ותוך כדי בחישה מים, רק עד שמתקבלת עיסה אחידה.
מוסיפים את העיסה בהדרגתיות ותוך כדי בחישה לחלב החם, מוסיפים את יתרת המים (אם נותרו) ומרתיחים. מסירים מהאש, מוסיפים את מי זהר או מי הורדים, בוחשים ומוסיפים את ליקר הקוקוס.