יין ומצב רוח - טרואר

טרואר - ארץ גפן, חנות ובר יין (צילום:  יחסי ציבור )
טרואר. אפלולי וקריר במידה | צילום: יחסי ציבור

בר יין חדש, המבטא את הלך הרוח החדש של השוק, הוא טרואר - חנות של יינות בוטיק ובר יין במדרחוב של נחלת בנימין. המקום שייך לחברת "ארץ הגפן", משווקת של יינות בוטיק ישראלים שהקימה את המקום מתוך חזון לקדם את תרבות היין הישראלית. הבר, אפלולי וקריר במידה, מציג מבחר גדול של יינות ישראלים, שאותם ניתן לרכוש הביתה או לשתות במקום בליווי כמה נשנושים קטנים ולא מחייבים כמו קרוסטיני סרדינים, עלי גפן ממולאים, זיתים ומאטיאס כבוש. בערבי חמישי של הקיץ, מתקיימות במקום הופעות של להקה ברזילאית.

טרואר ארץ גפן, רמב"ם 16, תל אביב. טלפון: 03-5106168. מחירים לדוגמה: 30-17 שקל למנה.

כובש את החיך - הכובשים

הכובשים הוא בית קפה-מסעדה חדש, המדגים את הרוח החדשה המפעמת בשוק - מקום ביתי וחביב המשלב את כל האלמנטים הדרושים כדי להדגיש את קרבתו המבורכת לשוק: דקורציה של סלסלת ביצים, צנצנות ירקות כבושים וכמה פרטי רטרו נחמדים המרמזים על אופיו המיוחד של המקום.

בעלי הבית, צעירים ונמרצים, פיתחו קונספט הנשען על שילוב נכון בין מנות ים-תיכוניות מודרניות כמו טאפאסים, סלטים וכריכים לבין אוכל ביתי ופשוט עם רמיזות לכיוון תפריט מסעדות פועלים.

זהו בדיוק המקום שמתחשק ללכת אליו כשמקיצים בשעת בוקר או צהריים מאוחרת ורוצים לטרוף ארוחת בוקר של ביצים, סלט מירקות טריים, טחינה משובחת מתוצרת "הגמל" ופרוסות עבות של לחם שחור אחיד.

מסעדת הכובשים (צילום: תמר מצפי, גלובס)
מסעדת הכובשים. רמיזות לתפריט של מסעדת פועלים | צילום: תמר מצפי, גלובס

לקראת הצהריים, כדאי מאוד לנסות את "מפרום" הכרובית, החובק בשר טחון מתובל בסגנון טריפוליטאי פיקנטי עם פרוסות תפוחי אדמה ברוטב אדמדם על מצע של קוסקוס ביתי, או את כריך הפועלים - כיפתו של לחם שחור ועבה המכיל קציצות בשר ברוטב עגבניות עם ממרח צ'רשי (דלעת) טריפוליטאי.

בימי שישי מכינים חריימה, ובשבתות עת שוככת המולת השוק, משתנה האווירה והמקום הומה קהל המתכנס לאכול בראנץ' מאוחר או לשתות בירה ולנשנש טאפאסים בשעות בין הערביים.

הכובשים, רחוב הכובשים 48, תל אביב. טלפון: 03-5108555. מחירים לדוגמה: 25-58 שקל למנה.

ג'אז ופאטאי בקפה שפר

קפה שפר (צילום: תמר מצפי, גלובס)
קפה שפר. תפריט חלבי ויצירתי במידה | צילום: תמר מצפי, גלובס

כל שכונה חייבת מקום כמו קפה שפר - כזה שמצד אחד יודע בדיוק איך אתם אוהבים את הקפה שלכם, ומצד שני מאפשר לכם מרחב אינטימיות ופרטיות. גם כאן, פתחו את המקום צעירים שהבינו את הפוטנציאל של המתחם המתהווה ובמקצועיות ראויה הקימו בית קפה מתוק עם תפריט חלבי ויצירתי במידה.

מאחר שבעלי המקום באים מעולם המסעדנות, ניכרת יד מקצועית וטובה הן בגיבוש התפריט והן במטבח - אטריות פאטאי מצוינות, פיש אנד צ'יפס, קארי תאילנדי ירוק עם דג, ארוחות בוקר טובות, גזוזים צבעונים וכמובן קפה מצוין. בערבי רביעי מנגן במקום הרכב ג'אז, מה שהופך את המקום הקטן לבעל אווירה נחמדה במיוחד.

שפר - רחוב שפר 10, תל אביב. טלפון: 03-5102768. מחירים לדוגמה: 20-40 שקל למנה.

פריז בשוק: מעדניית הבסטה

מעדניית הבסטה (צילום: תמר מצפי, גלובס)
הבסטה. מעדנים מובחרים מהתוצרת של יועזר בר יין | צילום: תמר מצפי, גלובס

את הבסטה, מחלוצות המתחם, אין כמעט צורך להציג. מעוז אלונים ואיתי הר גיל, בעלי המקום, הם מי שהוסיפו למתחם שוק הכרמל את אותו ניחוח חו"לי, שהפך את הבסטה למקום נחשק בסגנון המקומות בעיבורי שווקים בפריז או בברצלונה.

למקום המצליח התווספה לפני מספר שבועות המעדנייה של הבסטה, הממוקמת מעברו השני של הרחוב ומציעה, בין השאר, מעדנים מובחרים מתוצרת המטבח של יועזר בר יין כמו רייט - ממרח של ברווז וחזיר המבושלים בשומן של עצמם, לחמים מצוינים, נקניקים משובחים, גבינות ממחלבות בוטיק, דגים מעושנים ובשרים כבושים, ממרחים וסלטים, עוגות ופסטות וכמובן יינות מתפריט היינות הנרחב של הבסטה.

מעדניית הבסטה, השומר 3, תל אביב. טלפון: 03-5169234. מחירים משתנים לפי משקל. סגור בשבת.

מהדוכנים לצלחת - השוקה

מסעדת השוקה, שנפתחה לפני מספר חודשים, היא מסעדת שוק קלאסית ומתבקשת. בעלת הבית מגישה במקום תפריט של אוכל מקומי בסגנון ישראלי, הנשען כמובן על המצאי השופע של השוק.

לאורך כל היום מוגשות כאן ארוחות בוקר מתבקשות של ביצים, שקשוקות ופנקייקים הולנדיים ואילו בשעות הצהרים והערב רוקחים במטבח הקטן מנות משתנות המבוססות על מה שנקנה בשוק באותו היום, כמו עלי גפן מלופפים סביב אורז, צנוברים ושקדים עם רוטב יוגורט חמצמץ, סלק דשן וארגמני ממולא בבשר כבש ואורז ברוטב מיוחד של טחינה צהובה וצנוברים, קציצות קבב כבש טובות ומנות משתנות של דגים.

השוקה, רבי מאיר 42, פינת הכרמל, תל אביב. טלפון: 074-7016895. מחירים לדוגמה: 18-45 למנה.

מסעדת השוקה (צילום:  יחסי ציבור )
השוקה. מסעדת שוק קלאסית | צילום: יחסי ציבור

נקניקיות וחצי ליטר בירה בגינה - beer garden

אין ספק שיוזמת תפריטי "הגינות" ו"המרפסות" שיזמו מסעדני ארצנו עם פרוץ הקיץ הינה מחשבה ברוכה. ה-beer garden של המסעדה הוותיקה כרמלה בנחלה הינו מסוג יוזמות הקיץ העכשוויות עם קונספט הנשען על גינת בירה בסגנון גרמני טיפוסי המשלב בין ישיבה בחוץ לתפריט קטן אך ממוקד ואיכותי של בירות, נקניקיות ועוד כמה מנות קטנות.

דניאל זך, השף של כרמלה בנחלה, התחבר לשורשיו הייקים, מה שהובילו לייצר נקניקיות ביתיות בסגנון גרמני מובהק. הקנקוורסט לדוגמה היא נקניקייה עבה וטעימה במיוחד, המוגשת מבושלת בליווי סלט תפוחי אדמה וחרדל מעקצץ. בתפריט יש גם נקניקיית בראטוורסט בעלת מרקם טחינה גס יותר וטעמים פיקנטים, המוגשת לאחר צלייה בגריל עם כרוב כבוש ושפצלה נהדרים.

בקרוב מבטיח זך גם נקניקיות משובחות מבשר עוף. לנקניקיות מתלווה גם מטבל קטשופ-קארי בעל טעמים ייחודיים, ויחד עם פרצל ביתי וחצי ליטר של בירה פאולנר, מדובר באחת האפשרויות השפויות בעיר לבילוי קיץ לילי.

beer garden, כרמלה בחצר, התבור 46 תל אביב. טלפון: 03-5161417. מחירים לדוגמה: 35-48 שקל למנה.

אסקימו לימון באמצע הרחוב - הפרוזדור

הפרוזדור (צילום: תמר מצפי, גלובס)
הפרוזדור. התגודדות שוקקת של צעירים | צילום: תמר מצפי, גלובס

ולסיום, מקום שהוא בבחינת תופעה מרתקת, יותר משהוא המלצה קונקרטית לבילוי (אלא אם אתם בני 18-20, גרים בדירת חדר עם שלושה שותפים ומתכננים בקרוב לכתוב מוזיקה לסרט שובר קופות).

הפרוזדור הוא מסוג המקומות שקשה אפילו להגדיר במילים. ובכל זאת: החל מהשעה 23:00, מתחילה התגודדות שוקקת של צעירים סביב בית עם מרפסת ונטול שלט במדרחוב של נחלת בנימין. הצצה פנימה אל תוך המקום הסמיך מעשן וממצב רוח משובח במיוחד, יגלה בר קטן ועמוס בצעירים.

אם תפלסו את דרככם בינות החוגגים תגלו עוד כמה כוכי חדרים, עם ספות וכורסאות בתפוסה מלאה, מטבח קטן המנפיק חטיפים בחינם ועמדת די.ג'יי פעילה במיוחד. גם כאן, מקור המשיכה של המקום הוא בעל הבית, ניסים מלאך, בעל רשת אופנה וטיפוס ססגוני, המארח מדי ערב בנדיבות וברוחב לב מאות צעירים, שמחפשים מפלט מדירותיהם נטולות המזגן. מלאך מחלק לחוגגים מעת לעת הפתעות קטנות כמו אסקימו לימון או פלחי אבטיח.

הפרוזדור, רמב"ם 14, מדרחוב נחלת בנימין, תל אביב. טלפון: 03-5105996. מחירים: מגוחכים.

בינתיים בירושלים: רחוב עזה מתעורר בתרדמת החורף
ובשכונת פלורנטין: 7 מקומות אוכל שאסור לפספס