היאפי: CAFE 12

בירה על הכוונת. מגדל אייפל בפריז (צילום: חדשות 2)
חוץ מהאייפל והשלג, כבר יש לנו את כל מה שצריך | צילום: חדשות 2

משקיף על שדרות רוטשילד, השדרה הכי "בולברדית" שיש, "קפה 12", שנפתח רק לפני מספר חודשים, כבר סומן על ידי האליטה היאפית של תל-אביב כ"המקום" לשתות בו קפה, ללעוס כריך משובח וללהג אודות סיכויי משרד פרסום כזה או אחר לזכות במכרז הקרב ובא למים מינרלים. כמו שאר המיזמים של מתי ורותי ברודו, גם "קפה 12" זכה לתור ארוך של גרופיס כבר מיומו הראשון, וזאת ללא השקעה של אגורה שחוקה ביחסי ציבור.

הקפה עצמו, זערורי ומכיל רק מספר מצומצם של שולחנות קטנים בפנים ובחוץ, וכמה מושבים על הבר הפנימי, הוקם יחסית בחטף, תוך ניצול החלל הצמוד למועדון הלילה "רוטשילד 12" (אף הוא בבעלות הברודויים) בבניין המיועד לשימור. גם כאן, נוסחת הקסם של הצמד, הגורסת פשטות ודיוק, עשתה את שלה ובית הקפה מלא תדיר, בפרט בסופי שבוע. בשעות הצהרים הישיבה בחוץ, גם תחת השמשיות, הינה תענוג מפוקפק, אבל בשעות בהן השמש קצת יותר מפויסת, כיף גדול לשבת בחוץ, ללגום קורטדו או בועות של מבעבע קיצי, לאכול כריך מושלם של רוסטביף אדמדם כרוך בלחמנייה רכה ועסיסית, משוחה באיולי חרדל ובבצל מטוגן, לקנח בעוגת הגבינה המיתולוגית של הקופי-בר, ולהשקיף על התיירים המתפעלים מהבתים המשוחזרים שלאורך השדרה.

קפה: Hausbrandt, הכי טעים: מלוח: סנדוויץ' רוסטביף, מתוק: עוגת גבינה. מחירים: קפה: 10-12 שקל, מזון: 20-42 שקל, הכתובת: רוטשילד 12, תל-אביב, טלפון: 03-5106430

העסקי: ליליות בייקרי

אין תמונה
ליליות בייקרי. פוקצ'ות מעולות

בית קפה ומאפייה במתחם אסיה הכשר שבתל-אביב, מצליח לייצר אווירה עסקית מהוגנת שאליה מגיעים לקיים פגישות או לנוח בחברת עיתון, עורכי דין, שופטים ואנשי עסקים מהסביבה, בשילוב בית קפה נעים המציע מוצרי בוטיק משובחים. וכל זאת באווירה של לובי של בית מלון מכובד. על המאפים, הלחמים והפוקצ'ות המעולים מופקד השף קונדיטור עמיר לולויאן, שמצליח לשגע את העיניים עם תצוגה מרהיבה וצבעונית של מדפים ועגלות עמוסי לחמים, עוגות ומאפים שהגיחו זה עתה מהתנור. אפשר לבחור בכריך, בסלט או במאפה, ללוותו בקפה המצוין של "מאורו" או במיץ תפוזים סחוט טרי, ולשבת בניחותא סביב השולחנות הפזורים ברחבי הלובי של בית אסיה. השירות במקום הוא שירות עצמי, והבונוס הערכי ב"ליליות" היא העובדה שהמקום מעסיק בני נוער בסיכון בשיתוף עמותת על"ם.

קפה: Mauro, מלוח: פוקצ'ינה מלנזנה עם חצילים וקישואים קלויים, ממרח זיתים ובצל, מתוק: מיני קוגלהוף, מחירים: קפה: 10-14 שקל, מזון: 12-30 שקל, הכתובת: מתחם בית אסיה, רחוב ויצמן 4, תל אביב, טלפון: 03-6965658, כשר. סגור בשבת

האורבני: City Cafeterria

סיטי קפה (צילום: אייל קוזק,  יחסי ציבור )
סיטי קפה. לממהרים | צילום: אייל קוזק, יחסי ציבור

המחזה הניו-יורקי שאודותיו פינזטנו שנים כה רבות, ובו מככבת צעידה נמרצת לעבודה בבוקרו של, בליווי כוסות נייר עם קפה מהביל ושקיות חומות מרשרשות החופנות מאפה טרי, כבר מזמן התגשם. רק אם יורשה לנו קורטוב של צניעות, אנחנו עושים זאת אלפי מונים טוב יותר מהאמריקאים, בטח כשזה נוגע לאיכות הקפה והמאפים. ועדיין, אנחנו כאן בציון שבויים של החלום האמריקאי. זה הגורס שירות מהיר, מוצר איכותי ולא יקר במינימום זמן ומאמץ. לפחות בכל הנוגע לבתי קפה, אנחנו יותר דומים למודל האירופאי וטוב שכך, אבל לאחרונה צצו להן ברחובות דרום העיר, כמה סניפים של רשת חדשה של בתי קפה, חמושה בצבעי הצהוב-שחור של מוניות ניו-יורק. צבעים ועיצוב המרמזים על היותה רשת אורבאנית ותזזיתית. המודל של City מבוסס אכן על שירות עצמי של מוצרי מאפה איכותיים יחסית הנאפים בתנורים במקום, סנדוויצ'ונים טעימים, כמה כריכים וסלטים, קפה טוב ומחירים נוחים. אפשר כמובן להתמקם במקום, לערוך פגישות ואפילו להתחבר לאינטרנט, אבל עושה רושם שכוונת המשורר, ובמקרה זה של היזמים, הייתה לייצר רשת בתפיסת ה"To Go", ופחות מקום לרביצה ולבילוי. קונספט מדליק, המתלבש כמו כפפה ליד לתל-אביבים הממהרים תמידית.

קפה: תערובת הבית - תערובת איטלקית של 100 אחוז פולי ערביקה, הכי טעים: מלוח: סנדוויץ' אצבע עם גבינת גאודה, מתוק: מיני קרואסון שקדים, מחירים: קפה: 10-12 שקל, מזון: 12-36 שקל, כתובת: פלורנטין 38, קינג ג'ורג' 9, יהודה הלוי 44, תל-אביב

הפריזאי: מרגוזה

קפה מרגוזה (צילום: דרור קרני,  יחסי ציבור )
קפה מרגוזה. תור ארוך של פרנקופילים | צילום: דרור קרני, יחסי ציבור

אם תתעלמו לרגע מאווירת הלבנט המהבילה השורה על אזור שוק הפשפשים של יפו, ותעצמו את עינכם תוך פסיעה אל בית הקפה "מרגוזה", תפתחו את העיניים למקבילה הפריזאית של מאפייה ביתית בלב אחד הרובעים האלגנטיים של פריז. צפריר ומיכל דהן, שייכים לילדי הפלא של דור הקונדיטורים הנוכחי. זה המצליח לשחזר בדיוק מופתי קרואסון צרפתי עלעלי, דייניש נוטף חמאה ובגט שחום שיכול בגאווה לשאת דרכון צרפתי. שמו של בית הקפה הקטנטן והחדש יחסית, כבר עשה את הגלים הנדרשים בקרוב חובבי הדבר האמיתי, ומידי בוקר משתרך במקום תור ארוך ארוך של פרנקופילים שמשוועים לטעמו האמיתי של בריוש צימוקים בזוק סוכר, או לדייניש פרג שבלולי שלא ברור אם יש בו יותר חמאה או יותר פרג. במקום עצמו כמה שולחנות צפופים ומאד מבוקשים, סביבם יושבים מאושרים הלוגמים קפה ומאפה, בעיקר תושבי השכונה ומבקרי שוק הפשפשים, נשים אלגנטיות הנושאות תיק של פרדה שממנו מבצבץ בגט ארוך וילדים הנוגסים באנינות במאפי "שוקה" (מעין סופגניות קטנות) צרפתיים.

קפה: Cafe Diemme, הכי טעים: מלוח: פרעצל גבינות עם תרד ופלפל קלוי, מתוק: דייניש פרג. מחירים: קפה: 10-14 שקל, מזון: 12-49 שקל. כתובת: יהודה מרגוזה 24, יפו. טלפון: 03-6817787. סגור בשבת

השכונתי: le moulin

הקפה השכונתי של דיירי רחוב בוגרשוב - הרחוב הכי "אמסטרדמי" שיש, משמח את תושבי השכונה בריחות מופלאים של לחמים, דברי מאפה משובחים, כריכים ועוגות הבוקעים מתנורו של האופה המוכשר מוטי חיימוביץ' ומתעתעים בכל החושים. בבוקר יורדים מהבניינים הסמוכים דיירים טרוטי עיניים, ביניהם כמה סלבס מקומיים, בכפכפים כדי לקרוא עיתונים וללגום אספרסו ראשון של בוקר ומאוחר יותר מגיעים לקוחות קבועים חמושים במחשבים ניידים ובפגישות חשובות ולוגמים קפוצ'ינו מלווה בכריך פוקצ'ה מעולה שזה עתה יצא מהתנור.

שעת אחר הצהרים מוקדשות לנשות השכונה המגיעות למקום על טפן ועל עגלותיהן המעוצבות, לוגמות קפה בנחת ומגישות אל פי הטף ארוחת ארבע שווה במיוחד של "טארטין" - הבאגט האלמותי של מוטי, משוח בחמאה ובמרקחת מצוינת תוצרת בית.

מעבר לישיבה במקום, נוהגים תושבי השכונה להצטייד במלאי טעים של קישים, בגטים ועוגות לארוחת הערב, מהם יצאה למרחקים שמה של עוגת השוקולד הבלגית, עתירת השוקולד, החמאה והחלמונים.

קפה: תערובת של דאדא - בית קלייה ישראלי, הכי טעים: מלוח: סנדוויץ' פוקצ'ה עם ממרח עגבניות ביתי, מוצרלה, חסה ועגבנייה. מתוק: פונדאנט שוקולד בלגי בתבנית של אינגליש קייק. מחירים: קפה: 12-14 שקל, מזון: 12-32 שקל. הכתובת: בוגרשוב 72 תל-אביב, טלפון: 077-5311110. סגור בשבת

>> סלט הפסטה הכי טעים ובריא שיש

כתובת: יהודה מרגוזה 24, יפו. טלפון: 03-6817787. סגור בשבת