אין תמונה
דייבוצ'קה. איזה כיף, דג מלוח!
הכי אולד סקול: דייבוצ'קה

מקום חדש חדש וטעים להפליא בדרום תל אביב. קרן אדם, שעבדה שנים במטבח של ג'וז ולוז, פתחה מעדנייה-סנדוויצ'ייה קטנה ומצטיינת שמגישה קפה מעולה, כריכים עם דגים מעושנים, גבינות, נקניקים, ממרחים מעשה ידיה של קרן וירקות טריים. הדגים המעושנים והאיקרה מצוינים, והדג המלוח מרגש. אחרי הכל, קשה למצוא מקומות שמגישים דברים כאלה בבוקר.
הכריכים מגיעים בלחם טרי וריחני של מאפיית לחמנינה (לחם דגנים או ג'בטת שיפון-קמח לבן נפלאים). ויש גם מאפים מתוקים וטובים שמגיעים מחסן המתוק וגרנולה מעשה ידיה של קרן, שמוגשת עם פירות טריים ויוגורט צאן. האוכל תענוג, והנוף - פלורנטין של בוקר.
איפה ומתי: החלוצים 41 תל אביב, א'-ו', 7:00-16:00, 050-7416217.
כמה עולה: כריכים - עד 25 שקלים, מאפים - 7 שקלים, קפה - 11 שקלים (דיל קפה ומאפה ב-15 שקלים), גרנולה - 25 שקלים.

הכי טרי: שוק האיכרים

אפשרות טרייה ומרעננת במיוחד לארוחת בוקר נהדרת היא לקפוץ ביום שישי בבוקר לשוק האיכרים בנמל תל אביב או בפארק רעננה (יש גם אחד בהרצליה אבל הוא פעיל רק בחמישי, ולאחרונה נוסף אחד בקיסריה), לעבור בין הדוכנים ולארגן ארוחת בוקר בסגנון עשה זאת בעצמך.
שוק האיכרים מציע מרכולת טרייה ומובחרת במיוחד, המגיעה היישר מהחלקאי, הגבן, האופה ועוד אנשים מבורכים עם ידי זהב. תוכלו למצוא שם ירקות סופר טריים, דוכני גבינות, זיתים, לחמים, שמן זית ועוד ועוד. כל מה שנשאר הוא ללקט לעצמכם את המוצרים הדרושים, לתפוס פינה נעימה ושקטה (בנמל על הים, בפארק ליד האגם) וליהנות מארוחת בוקר הכי טרייה שאפשר.
איפה ומתי: שוק האיכרים, תל אביב: נמל תל אביב, שישי בבוקר, 08:00-15:00; רעננה: פארק רעננה, סמוך לאגם. שישי בבוקר, 08:00-15:00; הרצליה: אזור התעשייה, רח' שנקר פינת החושלים, חמישי, 15:00-20:00

הכי בזכות המיתון: חדר האוכל

זה הזמן להודות למשבר הכלכלי, שהביא לנו את האוכל של פוד ארט במחירים (כמעט) סבירים. חדר האוכל היא הגלגול מהודק החגורה של בית פוד ארט, שבו מנצח השף עומר מילר על המטבח ומציע תפריט ארץ ישראלי המבוסס על חומרי גלם מקומיים. המקום מעוצב כטייק אוף פוסט מודרני על חדר האוכל הקיבוצי, ומגיש ארוחת בוקר בסופי שבוע בלבד (שישי-שבת, 9:00-12:00).
ארוחת הבוקר של עומר מילר בנויה בשיטת הרכב זאת בעצמך: כל סועד יכול לבחור לעצמו מנות מתוך חמש קטגוריות: ירקות (8- 28 שקלים), ביצים (8-18 שקלים), גבינות (6- 38 שקלים), דגים (9- 36 שקלים) ובשרים (18- 32 שקלים), ולהרכיב לעצמו את ארוחת הבוקר הרצויה. הכי כיף לבוא עם חברים טובים, להזמין כמה מנות למרכז השולחן ולהתחלק, כמו בקיבוץ.
איפה: חדר האוכל, שדרות שאול המלך 23, תל אביב, 03-6966188

אין תמונה
חדר האוכל. עומר מילר יורד לעם, ועושה את זה טוב

הכי קרואסון: לה גטרי

את מאפה הבוקר הקלאסי בתבל הופכים בלה גטרי לטוסטים נוטפי חמאה וממולאים בכל טוב. הקרואסונים על קפליהם הדשנים נאפים במקום מדי יום, וגם בלי שימלאו אותם בגבינות הטובות, בנקניקים היחודיים מרחבי העולם, בביצים העלומות רכות החלמון ובעוד מילויים ממילויים שונים – הם מהטובים בארץ. לצד הכריכוסון יש גם קרואסונים מתוקים במילוי קרם פטיסייר ושקדים או מסקרפונה ושוקולד, וגם אקלרים וטארטלטים.
כמה עולה: כ-30 שקלים לקרואסון קומפלט.
איפה: לה גטרי, בן יהודה 184א' תל אביב, 077-2180077

אין תמונה
מיושן, פשוט וטוב. קפה קדוש
הכי קאמבק ירושלמי: קפה קדוש

מסעדת קפה קדוש הוותיקה עברה מתיחת פנים רצינית השנה. איציק קדוש, בנו של הבעלים המקורי מאיר, ואשתו טלי שיפצו וחידשו את הקפה המשפחתי והעניקו לו מראה אירופי. בקומה השנייה של הקפה, הממוקם במרכז העיר, פועלת קונדיטוריה המספקת למקום מאפים, עוגות, לחמים, קישים ועוד. תפריט ארוחת הבוקר של המקום אינו צופן חידושים רבים והוא דומה לזה המוצג ברוב בתי הקפה (סלט, ביצים, גבינות), אך כוחו באיכותו ובטריות המוצרים, עם דגש על אלו היוצאים מן הקונדיטוריה (בעיקר מאפי השמרים).
אין שום דבר מהפכני או חדשני בקפה קדוש. תפריט מיושן וטוב, מראה מכובד, אוכל טרי ואווירה נעימה. במחשבה שנייה, זה בכל זאת די מהפכני.
כמה עולה: 42 שקלים לארוחת בוקר פשוטה.
איפה: קפה קדוש, שלומציון המלכה 6, ירושלים, 02-6254210

הכי האימפריה חוזרת: אל מוטראן

ארוחת הבוקר של אל מוטראן תטיס אתכם בזמן ותגרום לכם להרגיש כמו אורחי כבוד בארמונו של הפאשה בימים שבהם הטורקים עדיין הסתובבו בארץ. בבית אבן יפהפה בעיצוב עותמאני עטור קשתות, מול הכנסייה היוונית בנצרת, ממוקם מלון אל מוטראן, מלון קטן ומקסים שמגיש ארוחת בוקר (בתיאום מראש למי שאינם אורחי המלון) שהיא שילוב בין המטבח הערבי המסורתי ומטבח מערבי עדכני. ארוחת הבוקר כוללת המון סלטים מירקות ועשבים טריים טריים, גבינות צאן משובחות מכפרי הסביבה, מאפים טריים עם זעתר או סומק, וגם מתוקים ממאפיות העיר.
כמה עולה: 50-150 שקלים לארוחה.
איפה: אל מוטראן, העיר העתיקה נצרת, 04-6457947, 052-7229090

הכי רומנטי: בית חנקין

ההיסטוריה של הבית היפה הזה מעלה את הדופק ומזרימה דמעות לעיניים. במהלך שנות ה-30 בנה אותו יהושע חנקין עבור אשתו הנערצת, אולגה (שעל שמה גבעת אולגה), כדי שיבלו בו את ערוב ימיהם. לפני שהספיקו למלא את החדרים בצחוק ואהבה היא חלתה ונפטרה, יהושע מיאן להתגורר במקום לבדו, והבית נותר נטוש במשך שנים ושימש כגלעד לאהבתם העזה. לפני כחמש שנים שיפצה אלה גבריאל את המבנה והקימה בו בית קפה חביב. העיצוב בפנים פשוט, יפה ונו, רומנטי, והמרפסת, המשקיפה על גלי הים המתנפצים למרגלות המצוק שעליו ממוקם הבית, מרהיבה ביופייה וכן, סופר רומנטית.
לארוחת הבוקר תוכלו לקבל גרנולה ביתית, ארוחה מזרח אירופית של דגים מלוחים או ארוחת חביתה- סלט- גבינה סטנדרטית, כולן עשויות היטב וכולן טריות וטעימות.
כמה עולה: 28-49 שקלים.
איפה: בית חנקין, כפר הים, מפרץ בנימין, חדרה, 04-6214424

אין תמונה
בית חנקין. מעוז הרומנטיקה

הכי make food not war: גינת המטבח

בראש פינה, בבית של אמירה ומארק רובין, תמצאו ארוחת בוקר עשירה (ויקרה) במיוחד, שיש המכתירים אותה כארוחת הבוקר הטובה בארץ. כל הפרודוקטים המרכיבים את הארוחה טריים, ורובם גם מעשה ידי בני הזוג (כל הגבינות וכל המאפים למשל). ארוחת הבוקר מוגשת בימי שישי בלבד, בחצר או באחד מחדרי ביתם של הרובינים. הדקור – בית של פליטי וודסטוק, האווירה – פיס אנד הרמוני, והאוכל – אוף, האוכל – יוגורט טרי כמו שעוד לא יצא לכם לטעום, חביתות אווריריות ועשירות מביצי משק, גבינות צאן ביתיות משובחות להפליא ומאפים מעשה ידי אמן שאך יצאו מהתנור: כיסני תרד, שבלולי קינמון, לחמים וקרקרים נהדרים, שמהם גם תוכלו לקנות ולקחת הביתה.
כמה עולה: 75 שקלים לאדם.
איפה: גינת המטבח, דרך הבוסתנים, ראש פינה, 04-6936263, 054-4222405

הכי אזוטרי: סוד החומוס

נכון, נהריה אינה מקום שניחן בקסמים קולינריים מיוחדים – אבל בכל זאת, מסעדת סוד החומוס (הכשרה!) מבטיחה לכם ארוחת בוקר מופלאה. במקור החומוס משמש כארוחת בוקר, כזו שממלאת את הבטן לשעות ארוכות ומלאות סיפוק, ובסוד החומוס מייצרים מנות עדינות וטעימות להפליא (שלא נופלות מאלו של חומוסיות ידועות במרכז) שנועדו בדיוק בשביל כך. לצד החומוס יש סלטים נחמדים ופיתות טריות.
כמה עולה: 25-45 שקלים.
איפה: סוד החומוס, ויצמן 61, נהריה, 04-9517931

אין תמונה
מצפה הימים. קצת יקר, אבל שווה
הכי בריא: מסעדת מצפה הימים

סופ"ש בחוות הבריאות מצפה הימים עולה כמו דמי שכירות חודשיים בדירת שלושה חדרים במרכז תל אביב, אבל ארוחת הבוקר שלהם, שהיא על טהרת המוצרים האורגניים, היא לגמרי בהישג יד, ושווה כל שקל.
הירקות והפירות האורגניים שמככבים בארוחה גדלים במשק ובגן של המלון, הגבינות המיוצרות על ידי צוות המטבח עשויות חלב אורגני ממחלבת המלון, והביצים מגיעות מתרנגולות ניו אייג'יסטיות מאושרות. וכמה בריא ככה טעים, כנראה בזכות הטיפול הקפדני בפרודוקטים האיכותיים של השף המחונן חיים טיבי.
כמה עולה: 75-150 שקלים לסועד.
איפה: מצפה הימים, ראש פינה, 04-6994555

>> לביקורות המסעדות של חגית אברון