אמנם יש עוד חודש עד פורים, אבל בסופרים ובקונדיטוריות כבר שועטים חזק חזק על תחום אוזני ההמן. אחרי הכל, צריך לתת פייט ליצירתיות של הסופגניות, והתחרות לא קלה. התוצאה: לצד האוזניים עם הפרג והשוקולד משתוללות בשווקים אוזניים במילויים קצת יותר מקוריים, כמו תפוחי אדמה, עשבי תיבול וסלק. בגזרת המתוקים קרם הפטיסייר מנסה להתחרות במתוקים המסורתיים, ממש כפי שעשה בסופגניות לפני כמה חודשים.

ואם לא די בזה שהמילוי יוצא משליטה – גם הבצק האוחז בו זוכה השנה לגרסאות מגוונות. לצד הבצק הפריך הרגיל אפשר למצוא אוזני המן מבצק שמרים, ממרנג, וגם קישים שלמים שמקופלים כאוזניים.

מפתה? האמת, כן. אבל בניגוד לשוק הסופגניות, מסתמן שבאוזני המן אנשים שומרים על נאמנות למסורת. מתעניינים, מרחרחים, מסתכלים ומתרגשים – ואז קונים את הקלאסיקה, אוזניים עם פרג. ד"ר מאיה רוזמן, מומחית לתזונה ודיאטה, דווקא מרוצה מהבחירה: "בפרג אמנם יש 43 אחוז שומן, אבל כמות עצומה של ברזל ושל סידן והרבה מינרלים. גם מילוי התמרים הוא מומלץ: אמנם יש בו הרבה סוכר אבל גם הרבה מינרלים, אשלגן, סידן וברזל". 180 קלוריות לאוזן בודדת וכל זה שלכם.

האנשים שמאחורי האוזניים

משהו שאתם אולי לא יודעים הוא שאוזני המן עושים ביד. כלומר כן, יש מכונה שיורה מלית על מתומנים של בצק, אבל הקיפול הסופי, זה שבזכותו אפשר לקרוא לאוזן המן "אוזן" – נעשה בידי אדם. למעשה, הכשרת "מקפלי האוזניים" מתחילה כבר זמן מה לפני החג, כדי שבימי השיא פועלי האוזניים יוכלו לקפל את האוזניים בקצב מקסימלי. רוצים לראות איך הם עושים את זה? היכנסו לסרטון ותזכו לסיור מודרך עם מנחם הורוביץ.

>> בינתיים אתם מוזמנים למוסקה של סמדי בומבה