קונדיטוריות רבות בחרו לייקר השנה את מחיר הסופגניות, בטענה כי לא היה מנוס מכך עקב העלייה בהוצאות. אך בקונדיטוריות אחרות, ששמרו על המחיר משנה שעברה, אומרים כי גם המתחרים שלהם יכלו לא להעלות מחירים ועדיין לשמור על רווחיותן.

סופגניות של פעם (צילום: חן שוקרון, מתוקים שלי)
אולי עדיף כבר להכין בבית? | צילום: חן שוקרון, מתוקים שלי

>> יש לנו פייסבוק, וכיף שם. בואו גם

רולדין היא הרשת שהעלתה הכי הרבה את מחיר הסופגניות שלה השנה. מחיר סופגניות הפרימיום ברולדין עלה ב–12.5%, מ–8 שקלים ל–9 שקלים, ואילו הסופגניות הפשוטות יותר התייקרו ב–%9–11%, כאשר סופגניה עם מילוי ריבת חלב עולה 6 שקלים לעומת 5.5 שקלים בשנה שעברה. סופגניה במילוי ריבת תות עולה 5 שקלים לעומת 4.5 שקלים בשנה שעברה. על סופגניות הצ'ייסר גובה רולדין 5% יותר, עם מחיר של 10 שקלים לסופגניה לעומת 9.5 שקלים בשנה שעברה. ברולדין נמסר כי "לאחר חמש שנים בהם מחירי הסופגניות לא עודכנו, העלינו את מחיר הסופגניות בין חצי שקל לשקל. הסיבות לעליית המחיר הן התייקרות התשומות והשקת קולקציית סופגניות גורמה מהודרת מעולם הפטיסרי".

בקונדיטוריות אחרות החליטו שלא לשנות את מחיר הסופגניות הרגילות ולייקר רק את סופגניות הפרימיום. למשל, ברשת מתוקה העלו את מחירי הסופגניות המיוחדות משנה שעברה ב–6%, והן עולות השנה 8.5 שקלים לעומת 8 שקלים בשנה שעברה. במתוקה הסבירו את הייקור בכך ש"חומרי הגלם המשמשים את הכנת הסופגניות המיוחדות התייקרו בכ–25%. תוספת החצי שקל מגלמת עלייה של 6% במקום 25%".

>> הנה כל מתכוני חנוכה שלנו, ויש גם סופגניות

"לאנשים ממש אין בעיה לקנות סופגניה יוקרתית במחיר הזה, וזה לא הביא לירידה במכירות אצלנו", אומרת מירי ארזי, מנכ"לית מתוקה. לדבריה, "ברור שיש אוכלוסיה שלא קונה את הסופגניות האלה - גני ילדים לא יקנו סופגניות במתוקה ויש אוכלוסיה שמחפשת סופגניות בשקל".

בקונדיטוריית שמו העלו את המחיר של חלק מסופגניות הפרימיום ב–14% (משבעה שקלים לשמונה שקלים), אך הותירו את מחיר הסופגניות הפשוטות באותה רמה מהשנה שעברה. יוחאי שמו טוען כי הרשת בחרה שלא להעלות את המחירים ברוב הסופגניות, למרות העלייה במחיר חומרי הגלם והחשמל, כאקט של התחשבות בצרכנים.

"אנחנו לא מנותקים, אנחנו חיים בעמינו ורואים מה קורה במדינה ושזה לא הזמן להעלות מחירים. הסיבה היחידה שהעלינו חלק מהמחירים היא שמחיר אגוזי הלוז שבסופגניית הפררו רושה שלנו קפץ משמעותית", אמר שמו.

בחלק מהקונדיטוריות בחרו שלא להעלות מחירים. "למרות ההתייקרות חומרי הגלם, לא העלינו מחירים כי התחשבנו במצב הכלכלי והמצב במדינה והמלחמה שהייתה", אומר אמיר פורת, הבעלים של קונדיטוריית ביסקוטי בבני ברק. גם בקונדיטוריית לחם יין, ביהוד, בחרו שלא להעלות מחירי הסופגניות. בקפה גרג אף הורידו את המחיר, וסופגניה במילוי ריבה תעלה השנה חמישה שקלים לעומת 6 שקלים בשנה שעברה.

הכתבה פורסמת במקור באתר TheMarker. עוד באתר:
>> כך תיראה ההגרלה לדירות בהנחה - ומדוע הזוגות הצעירים ייפגעו
>> המיליונרים של קצא"א נחשפים