בית הדין הורה לשוב לעבוד (תמונת AVI: חדשות)
גורמים ברכבת: "העונש שקיבלו העובדים הוא לעג לרש בהשוואה לנזק שנגרם לנוסעים" | תמונת AVI: חדשות

שישה מזכירי הוועד הצפוני של רכבת ישראל יספגו קנס בגובה של 14 ימי עבודה, אך לא יושעו מתפקידם, כך החליטה ועדת המשמעת הפנימית של רכבת ישראל שדנה היום בעניינם. בנוסף החליטה הועדה כי שלושה עובדים נוספים שהיו שותפים לארגון השביתה יקבלו קנס בגובה של 5 ימי משכורות ועוד 9 ימים על תנאי.

ברכבת ישראל, בניהולו של יצחק (חקי) הראל, שקלו בהתחלה לפטר את העובדים שעמדו מאחורי השביתה, אולם בהסתדרות התנגדו בתוקף למהלך.

בכל מקרה נראה כי למרות שהודחו מתפקידם בוועד, מארגני השביתה יצאו יחסית בזול מהפרשה בלי שקיבלו עונש של השעיה מעבודה או פיטורין.

"העונש שקיבלו העובדים הוא לעג לרש בהשוואה לנזק העצום שנגרם לציבור הנוסעים. מהפרשה הזו הוועדים ברכבת יוצאים שידם על העליונה. חבל שההסתדרות לא נתנה לרכבת ללכת עד הסוף נגד מארגני השביתה הפרועה הזו", אמרו גורמים ברכבת.

כזכור, חברי הוועד הצפוני השביתו לפני כעשרה ימים (ה') את תנועת הרכבות מבלי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כמחויב בחוק ואף מבלי להתריע על כך בפני הציבור. אנשי הוועד לא הופיעו אפילו לדיון בבית הדין לעבודה ולא נענו תחילה לצו המניעה שהוציא כנגד השביתה. תנועת הרכבות חודשה רק ביום חמישי בערב.

בהסתדרות הגיבו בזעם וכינו את הצעד "אנרכיה", כשיו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע שיפעל להדחת חברי הוועד. ההסתדרות ביקשה לאותת לוועדי העובדים במשק כי ועדים שיעשו דין לעצמם ולא יסורו למרותה של ההסתדרות כמו גם למרותו של החוק, צפויים להיתקל ביד קשה.

בסוף השבוע שעבר (ה') החליט עיני לקבל את המלצת ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי והדיח רשמית מתפקידם את חברי הוועד הצפוני של רכבת ישראל. בעקבות זאת, נסללה הדרך להנהלת הרכבת להעמיד את העובדים לדין משמעתי.