אנחנו משקיעים סכומים לא מבוטלים בבגדי ים איכותיים, משקפי שמש או תיקים, אבל כמה מאיתנו משקיעים באחד הפריטים השימושיים ביותר - המגבת? בן דרורי (30) זיהה את הצורך. לפני כשלוש שנים הוא הקים את המותג הגלובלי למגבות Sunkissed, ולאחר לא מעט קשיים שכמעט גרמו לו לוותר, החברה מרוויחה היום כמעט שני מיליון שקלים בשנה. ״זה לא היה קל אבל אסור לוותר. למדתי שלא משנה מה, אסור להוריד רגל מהגז״, סיפר.

 הכל התחיל כשדרורי, במקור מירושלים, השתחרר משירות צבאי בגולני ובאותו יום עבר לניו יורק, שם הוא מתגורר עד היום. ״רציתי להצליח בתחום הנדל״ן בעולם הגדול, בעיר הגדולה בה נמצאות כל ההזדמנויות", שחזר. "עבדתי בנדל״ן במשך שש שנים והלך לי בזה טוב, אבל זה לא עשה לי את זה. בוקר אחד קמתי והבנתי שמשהו חסר לי״.

 באותו רגע, דרורי נזכר במקום האהוב עליו – הים. ״אני זוכר שהיה שלג בחוץ וכל מה שחשבתי עליו היה עצי דקל ושמש. כילד ירושלמי עם הורים גרושים אבא שלי היה לוקח אותי לים לפחות פעמיים בשבוע וככה היינו מבלים. זה הפך לצורך בשבילי ביום יום. ממש כמו לאכול ולנשום. החוויה של הים תמיד נתנה לי הרגשה של איפוס. הייתי הולך לים, מנקה מעצמי את כל הבעיות ואחר כך מרגיש הרבה יותר טוב״.

 בגיל 27, הוא הבין שהוא צריך לשנות כיוון מהנדל״ן לחוף. ״ניסיתי לחשוב איך אני יכול להרוויח כסף מכל מה שאני מבזבז עליו כמו חופשות, טיולים, יציאות ובגדים", אמר. "אהבתי את סצנת החופים ותמיד הרגיש לי שהיא עדיין לא מנוצלת מספיק ברמה העסקית. תהיתי אם אפשר בדרך יצירתית ליצור לעצמי מקצוע שאהנה ממנו״.

 

בן דרורי (צילום: בן דרורי)
"משהו היה חסר". בן דרורי | צילום: בן דרורי

מתוך המחשבה על הים, הוא מצא צורך אופנתי ללא מענה בשוק. ״שאלתי את עצמי איך זה שבתוך כל הצבעוניות והסקסיות הזאת, במקום בילוי שבו כולם צבעוניים, אקזוטיים מלאי שמחת חיים וסטייל, התחום האופנתי עדיין לא מנוצל. הרי לכל בחורה שאני מכיר יש מגירה שלא נסגרת מרוב בגדי ים בארון. משקפי שמש, תיקים, כובעים, בגדי חוף ועוד, אבל התחום של המגבות או הלונגים תמיד מאולתר״, הוא נזכר. ״לא היה סטייל בתחום המגבות וראיתי את זה כהזדמנות. כך פתחתי את המותג Sunkissed, מותג מגבות יפה, פרקטי, נוח, קל, סופג, מתייבש במהירות והחול לא נדבק אליו״.

 "הפנטזיה התממשה מדקה לדקה"

 במקביל לעבודה בנדל״ן, הוא החל למכור את המוצרים שלו באינטרנט. ״אחרי פיתוח המוצר והמיתוג התחלתי לפנות למשפיעניות ברשתות החברתיות והצעתי להן להצטלם עם מגבת יפה, בלי שום תקציב. סך כל המכירות בשנה הראשונה עמד על שלושת אלפים דולר בלבד״, הסביר. המכירות הנמוכות לא הקלו על המצב הכלכלי הבעייתי בו היה דרורי נתון. לאחר שקנה בניין באוהיו כחלק מעסקת נדל״ן והשקיע בשיפוץ שלו את כל הונו, הוא נאלץ לעצור את הפרויקט כשנגמר לו הכסף.

 ״הייתי עובד בעבודות מזדמנות וזו הייתה תקופה באמת לא פשוטה", תיאר. "היו ימים שהייתי עובד בהם ימים ולילות בכמה עבודות. אחרי שחשבתי שאני כבר איש מוצלח היה לי משבר דיי גדול. לא היה לי כל כך ממה לחיות״, לדבריו, דווקא באותם ימים קשים, המותג היה נקודת האור שלו: ״בכל פעם שהייתי פותח את המחשב והיה לי זמן לפתח את המותג תוך כדי שאני מכניס כסף בדרכים לא שגרתיות, הוא היה מביא לי אור. בניתי לעצמי מעין עולם פנטזיה שלאט לאט הפך למציאות, כשההיענות עם הזמן התחילה לגדול. הפנטזיה הפכה לדבר ממשי מדקה לדקה״.

מגבות סאנקיסד (צילום: ג'פרי האריסון)
"עדיין מקבל לא". מגבת sunkissed | צילום: ג'פרי האריסון

 אחרי שנה ראשונה קשוחה, הדברים החלו להתבהר. ״אני לא אגיד שזה לקח שבוע או שבועיים אבל הייתה התקדמות, ואחרי השנה הראשונה הכל השתפר. ככל שאנשים השתמשו ושמעו על המוצר הם התחילו להבין. בהתחלה כולם צחקו עלי וחשבו שהשתגעתי לגמרי, אבל לאט לאט תוך כדי שהצלחתי לתרגם את הוויז׳ן שלי לתוכן הראתי לאנשים למה אני מתכוון. מי שהבין את הרעיון שלי נשאב לתוך העולם הזה בקלות".

 "עדיין מקבל 'לא'"

 אחר שהחל עם צילומים באפס תקציב, היום הוא מוביל קמפיינים בתקציבים של מאות אלפי שקלים עם דוגמניות מכל העולם. ״כל התוכן של Sunkissed מצולם בפילים, מה שמייקר את העלויות. בהתחלה לא שילמתי על כלום חוץ מפיתוח פילים וסחורה, והיום, שנתיים לאחר מכן, אני עובד עם הדוגמניות והצלמים הגדולים בעולם. הקמפיין האחרון שלי באיביזה עלה מעל 50 אלף אירו. בקמפיין כיכבו שתי דוגמניות ישראליות מדהימות לצד מספר דוגמניות בינלאומיות מפריז ושטוקהולם״.

 לדבריו, התוכן הייחודי של המותג גרם לו לגדול. ״הרבה חברות התחילו לקחת השראה מהעבודות שלי. בניגוד לתחילת דרכי, עכשיו הכל הרבה יותר פשוט ואני מקבל הצעות, פניות ומחמאות בתדירות שעתית מצלמים ודוגמניות שהייתי עוקב אחריהם שנים. Sunkissed צברה התעניינות ממגזינים עולמיים כמו Vogue, Glamour, Vanity Fair ועוד, וכך גם גדלו הקמפיינים המפורסמים וכמובן, המכירות״.

 בשנים האחרונות שיתופי הפעולה עם המותגים הגדולים ביותר לא פסק. ״התחלתי לעבוד עם חנויות ריטייל מפורסמות בארה״ב ואירופה כמוNet-A-Porter, DesignMilk, Madewell, Bed bath & Beyond ועוד. חתמתי חוזה עם חברת התעופה הפרטית הגדולה בעולם, NetJets. התחלתי לעבוד עם הרשתות הגדולות ביותר בקנדה ועם מועדוני חוף במדינות שונות עמו בצרפת, ספרד, פורטוגל, יוון, דרום אפריקה, מקסיקו, ערב הסעודית, כוויית, מדינות באיים הקאריביים וגם בתל אביב״. אחר כך הדגיש: ״למקרה שמישהו תוהה קיבלתי ואני עדיין מקבל הרבה פעמים את התשובה לא. הדרך תמיד קשה וזה לא באמת נהיה יותר קל בשלב מסוים אלא להפך״.

מגבות סאנקיסד (צילום: דלפין ברנר )
"המותג הכניס לי אור". מגבת sunkissed | צילום: דלפין ברנר

 ממכירות של 3,000 דולר בשנה הראשונה, בשנה השנייה המכירות נשקו ל-150 אלף דולר ובשנה השלישית הגיעו לכמעט 600 אלף דולר. ״זו הייתה קפיצה טובה. אחת הסיבות לכך היא שמכרתי את הבניין באוהיו והרשתי לעצמי לקנות עוד סחורה. אני חושב שהרבה מאוד אנשים חיפשו את עולם הפנטזיה של התוכן שאני מייצר, והמוצר שלי מקרב אותם לזה. דווקא בזמן הקורונה המכירות באונליין עלו. כולם ישבו בבתים וכל מה שעשיתי היה להראות להם את כל הדברים הפשוטים והכיפיים בחיים ובאווירת הקיץ״.

 ליזמים בתחילת דרכם הוא ממליץ להתמקד בתחום שאפשר להתמיד בו. ״הסוד הוא לעשות. לכולם יש רעיונות מדהימים אבל אם לא קמים בבוקר ועושים אותם הם לא יקרו״, הוא אומר וממליץ, ״הכינו רשימה של דברים שמהיכרות עצמית תוכלו להתמיד בהם ולבנות את העסק סביבם. אני ביססתי את מגבות החוף שלי דרך עולם התוכן שאני אוהב וכל מה שאני רוצה לעשות זה רק לעבוד עוד. זה לא היה קל אבל אסור לוותר. היו הרבה נקודות משבר לאורך הדרך ואסור להוריד רגל מהגז, לא משנה מה״.