תמיד צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה? זאת באמת קלישאה אבל בימים כל-כך יוצאי דופן, בהם מדינת ישראל והעולם כולו מתמודדים עם מגפת הקורונה, האופטימיות מהווה מנוע צמיחה אמיתי. לצד הבהלה שקיימת בציבור מהידבקות בנגיף הקורונה, יצאו הנחיות חדשות ומחמירות במיוחד של משרד הבריאות שלמעשה מונעות מאיתנו לצאת מהבית (מלבד שירותים חיוניים). כתוצאה ישירה מהוראות אלה עשרות אלפי עסקים קטנים בישראל חווה פגיעה קשה ובמקרים רבים נסגרו לחלוטין.

זוכרים את הכוס המלאה מהפסקה הקודמת? בדיוק כאן היא חוזרת לתמונה. פלטפורמת גיוס ההמונים JUMPSTARTER מבית פיפלביז, קיימת כבר כ-10 שנים ומהווה ממשק מוכח המאפשר לאנשים פרטיים, יזמים ובעלי עסקים קטנים, לגייס כספים למימון הפרויקטים שלהם בכפוף למתן תרומות נוספות. ״ניסינו לחשוב בכל קבוצת פיפלביז במרץ על רעיונות יצירתיים שיוכלו לעזור לנו ולעסקים, במצב החדש שנוצר״, מספרת מור יוגב, סמנכל"ית שיווק קבוצת פיפלביז, על המיזם שנרקם בימים האחרונים ממש, ״הבנו שפלטפורמה כמו JUMPSTARTER שמאפשרת לאנשים להקים קמפיין מימון בקלות ובפשטות, יכולה להוות מקפצה לעסקים קטנים שנמצאים במשבר״.

וזה באמת עד כדי כך פשוט, אם תיכנסו היום לאתר JUMPSTARTER תוכלו לראות תחת קטגוריית ״עסקים קטנים״, בעלי עסקים שכבר נקטו יוזמה ופתחו בקמפיין מימון המונים. הרעיון ממש פשוט, הלקוחות שכבר מכירים ואוהבים את בית העסק ורק מחכים לראות אותו חוזר לפעילות מלאה עם סיום המשבר, יתרמו ״קידום״ לעסק שכרגע סגור בגלל ההנחיות החדשות ותמורת הקידום שרכשו יקבלו ערך גבוה יותר.

אשת עסקים סופרת כסף (אילוסטרציה: sakkmesterke, Shutterstock)
גיוס כספים למימון פרויקטים בכפוף למתן תרומות נוספות | אילוסטרציה: sakkmesterke, Shutterstock

״אולדיס פנקייק בר״ שבקניון רננים ברעננה, נאלץ להיסגר ביחד עם הקניון כולו מיד עם כניסתן של ההנחיות החדשות. המשמעות? פגיעה מיידית בהכנסות שהופסקו לחלוטין לצד ההתחייבות של בעל העסק להמשיך ולשם לספקים. ניב יהודאי, מבעלי ״אולדיס״ פתח את פרויקט הקידום בו הוא מציע לקהל הלקוחות לקנות קידומים שונים שיוכלו לממש מיד אחרי המשבר וללא הגבלת זמן. אם תיקנו היום קידום על סך 100 שקל תוכלו לממש אותו בסכום של 110 שקל, קידום בסך 300 שקל כבר יזכה אתכם בשובר בשווי 345 שקל וכן הלאה. בדרך זאת, יכול קהל הלקוחות להעניק תזרים מזומנים שיעזור לעסק לשרוד את התקופה הקשה וגם להרוויח מתנה בעלת שווי גבוה מזה ששילמו עליה.

״בבסיס אנחנו חושבים שלקוחות שכבר מכירים את העסקים ואוהבים אותם, הם הקהל האידאלי לפרויקט, אותם ניתן לקדם ברשתות החברתיות, ניוזלטרים וכדומה״, אומרת יוגב, ״התקווה היא שהתמיכה ההדדית הזאת והבעת האמון, היא זאת שתעזור לעסקים קטנים רבים שלא מצליחים להשאיר את הראש מעל פני המים״.

אם אתם בעלים של עסק קטן ואתם מעוניינים לפתוח בפרויקט מימון המונים, הדרך פשוטה מאוד ולוקחת לא יותר מעשר דקות. היכנסו לאתר JUMPSTARTER, שם תוכלו להזניק פרויקט בקלות. ובאשר לציבור, יש כאן הזדמנות נהדרת לתמוך בעסקים וגם לתכנן קצת את היום שאחרי בוא נוכל לבקר במקומות המקסימים שמגייסים ולהנות מהנחות משמעותיות.