ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא ביום ראשון לוושינגטון לפגישה עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. הטיסה נערכה במטוס בואינג 777 ועלתה 5.3 מיליון שקל. במשרד ראש הממשלה אמרו כי השימוש במטוס זה נדרש משום שלא היה בנמצא מטוס פנוי מדגם 767, וטענו כי השימוש בדגם הגדול לא הוביל לייקור עלויות הטיסה.

טיסתו האחרונה של נתניהו לארה"ב בחודש שעבר, כדי להשתתף בעצרת האו"ם, עלתה כ–1.5 מיליון דולר. לפני כשנה, כאשר טס נתניהו לארה"ב, עלתה הטיסה המיוחדת 1.4 מיליון דולר. גם אז, כמו עתה, חברת אל על זכתה במכרז להטסתו 
של נתניהו.

עוד ב-mako כסף:

 

לפי הנוהל הקיים, חייב להתבצע מכרז על הצעת המחיר הנמוכה ביותר בין חברות התעופה הישראליות ישראייר, ארקיע ואל על, אך רק אל על יכולה לספק את הדרישה הביטחוני לטיסה ישירה ללא חניית ביניים - ולכן היא זוכה במכרזים בכל טיסה של ראש הממשלה לארה"ב.

מ-2017 צפויות חברות התעופה הישראליות, לרבות אל על, להפסיק ליהנות מהכנסות בגין הטיסות המיוחדות של ראש הממשלה, לאור אישור הקבינט הביטחוני לרכישת מטוס ייעודי שישמש את ראש הממשלה ואת נשיא המדינה. עלות המטוס הייעודי היא 400 מיליון שקל, ואחזקתו השנתית היא כ-30 מיליון שקל. רכישת המטוס תתבצע ב-2016 והוא יהפוך למבצעי ב-2017.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "נוהל טיסות ראש הממשלה לפגישות מדיניות בחו"ל לא השתנה ונותר זהה לנוהל משנים קודמות. על פי הנחיות גורמי הביטחון, ראש הממשלה טס לחו"ל אך ורק בחברות תעופה ישראליות. את ההתקשרות עם חברות התעופה מבצעת חברת הנסיעות הממשלתית, הכפופה למשרד האוצר.

"משרד ראש הממשלה העביר לחברת הנסיעות הממשלתית על פי הנוהל המקובל הגדרת צורך לטיסה במסלול ת"א־וושינגטון־ת"א, ואל על היא החברה שנבחרה. עלות הטיסה היא 1.357 מיליון דולר. בשל אי־זמינות מטוס מדגם 767 הציבה אל על לצורך הטיסה מטוס מדגם 777, ללא כל עלות נוספת. לא נעשו התקנות מיוחדות בטיסה". 

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
התרגיל של הקואליציה בדרך להגדלת תקציב הביטחון
לראשונה: חברת נדל"ן גדולה ללא בעל שליטה