בשולי הסערה של העלאת המחירים ברשת קופיקס, חזרה ועלתה טענה של מכורים לקפה – המחיר הגבוה ביותר לא נגבה ברחוב, אלא רגע לפני היציאה מהארץ. הקהל השבוי של נמל התעופה בן גוריון נדרש לשלם מחירים גבוהים באופן אבסורדי, בזמן שרשות שדות התעופה גובה תמלוגים של מיליונים. עכשיו יש תקווה למי שרוצה בכל זאת ליהנות מכוס קפה במחיר שפוי לפני הטיסה.

רשות שדות התעופה תפרסם בימים הקרובים מכרז להפעלת שני בתי קפה חלביים בשני מוקדים מרכזיים בנתב"ג: האחד במרכז "רוטנדה" שבדיוטי פרי והשני בזרועD  של אולם היוצאים בטרמינל 3. עד כה הופעלו בתי הקפה על ידי רשת "קפה ג'ו", שתסיים את תקופת הזיכיון שלה בעוד כחודש וחצי.

תנאי המכרז מחייבים את הזוכים למכור ארבעה פריטים בסיסיים במחיר קבוע או פחות ממנו. מחירו של קפה אספרסו קצר רגיל לא יעלה על שבעה שקלים (כיום המחיר הוא 12 שקלים). מחירו של קפה הפוך (קפוצ'ינו קטן) לא יעלה על 10 שקלים (המחיר כיום: 16 שקלים). מחירו של מאפה קרואסון חמאה לא יעלה על 10 שקלים (כיום 17 שקלים). מחיר של בקבוק מים מינרלים קטן לא יעלה על שבעה שקלים (כיום 12 שקלים).


"ייתכן מאוד שהמחירים יהיו נמוכים יותר ממחירי המטרה שלנו. ההנחה שלנו שהניגשים למכרזים יציעו מחירים זהים למה שהצבנו בתנאי המכרז ואולי פחות. המטרה שלנו ליצור תחרות בין בתי הקפה ומוקדי ההסעה בנתב"ג", הסביר גורם בכיר ברש"ת, "לכן הורדנו בחצי את התמלוגים שאנחנו גובים (המסתכמים במיליוני שקלים בשנה. ש.א.)  כדי שהכסף יתגלגל לכיסיו של הצרכן". דמי המינימום במכרז יהיו נמוכים ב-50 אחוז ויעמדו על חמישה מיליון שקל בלבד לשנה.

נכון להיום, פדיון ההסעדה בתחום במזון בדיוטי פרי עומד על 145 מיליון שקל בשנה. "היו כמה רשתות גדולות שהתחילו להתעניין ואני מעריך שהם יגישו ההצעות. ההצעה שלנו היא די אטרקטיבית. מהתחרות הזו בין בתי הקפה ירוויחו הנוסעים", הסביר הבכיר.

בשנה האחרונה כחלק מהוזלת מחירי המזון והשתייה החמה הוצבו ברחבי נתב"ג מכונות שתייה חמה שהציעו קפה ותה חם במחירים של בין 5 ל-7 שקלים וכריכים במחיר של 8-9 שקלים. "מכונות השתייה החמה והכריכים הם חלק מהמהפכה שאנחנו מבצעים בתחום הורדת מחירי המזון הבסיסים בשדה והכול לטובת הצרכנים. אנחנו ערים לרחשי הלב של הציבור ולכן פעלנו בהתאם", הסביר הגורם.