חברת פלאפון הודיעה אתמול (ב') שתעניק הטבת גלישה ללא הגבלה (Unlimited) בישראל למנויי החברה שחוו שיבושים בשל התקלה אתמול. הרחבת הגלישה תיכנס לתוקפה היום בחצות ותימשך עד אחרי תקופת החגים (כלומר עד ל-2 באוקטובר, כולל).

ההטבה תינתן אוטומטית למנויים הרלוונטיים (שמספרי הטלפון שלהם מתחילים בספרות 6 ו-7) והם יקבלו על כך הודעת טקסט אישית. לא נדרשת כל פעולה אקטיבית מצדם.

בחברה מוסרים כי ללקוחות מהחברה החרדית, אשר אינם גולשים ברשת, תינתן הטבה חלופית הכוללת 500 דקות שיחה לחו"ל, למדינות מובילות. גם במקרה זה ההטבה תינתן אוטומטית ולא תצריך כל פעולה מצד הלקוח.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, ביקש "להתנצל בפני לקוחותינו ולהודות על הסבלנות. בשעות אלה הסתיימו הפעולות ורשת פלאפון יציבה ותקינה. מנויים הפונים עם תקלות פרטניות מטופלים בנקודות השירות. ההחלטה להעניק חבילה גלישה חופשית בישראל ללא הגבלה נבעה מכך שאנו יודעים כי בתקופת החגים ישנו שימוש מוגבר בהיקפי הגלישה בנייד, ואנו בטוחים שלקוחות רבים ייהנו מההטבה".

מוקדם יותר נמסר מהחברה כי "במהלך הלילה הושלמו העבודות לטיפול במנויים שחוו אתמול שיבושים בשירות. לצד זאת, בחברה ממשיכים לנטר את הרשת ולטפל במקרים נקודתיים של חוסר זמינות". בחברה מסרו כי יעדכנו שוב כאשר הרשת תחזור לשגרה מלאה.

גוראון אמר הבוקר במסיבת עיתונאים בבית פלאפון: "אני מתנצל בפני לקוחות החברה. כרגע הרשת יציבה. אנחנו משדרגים כל הזמן. ביצענו עדכון ברשת HLR. זה פרויקט שאנחנו מצבעים מזה זמן מה. התקלה של אתמול נוגעת לטיפול ברכיב הזה. גילינו שרת תקול. אחד השרתים היה בעייתי.

"התחלנו להעביר לגיבוי, ובשעה 8:30 בערב השירות חזר. המשכנו במשך הלילה בעבודות לסיוע לניטור הרשת. כרגע מטפלים בפונים בודדים. החברה פעלה במהירות רבה. זיהינו את התקלה ועידכנו את הלקוחות. החברה התרכזה במאמץ מרכזי להשיב את השירות. ברור לנו שאירוע כזה מחייב פיצוי. אנחנו נדון היום בעניין ונעדכן כיצד נפצה.

"אנחנו נבצע תחקור ונבין מה קרה. זה פרויקט שלא נוהל תחת מגבלה תקציבית. אנחנו משקיעים כל מה שנדרש ברשת בלי פשרה". 

שעות ארוכות של שיבושים קשים

שלשום, לאחר שעות ארוכות שבהן לקוחות חברת פלאפון חוו שיבושים בכל הנוגע להוצאה וקבלה של שיחות - מסר משרד התקשורת כי מקור התקלה ברשת אותר. לפי המשרד, השר איוב קרא ומנכ"ל משרדו נתי כהן "עמדו בקשר ישיר מול הנהלת פלאפון. לפי מה שידוע למשרד, התקלה אותרה וכעת עובדים מהנדסי החברה לתקנה".

מפלאפון נמסר אתמול כי לאחר מספר שעות של עבודה מאומצת, אותר מקור התקלה וכעת ישנו שיפור ניכר בזמינות המנויים ברשת. בפלאפון ביקשו מלקוחות החברה שחוו שיבושים לכבות ולהדליק את המכשיר הנייד, פעולה שיכולה לזרז את החזרת השירות למנוי.

התקלה החלה כבר בשבוע שעבר עקב שדרוג הרשת. משעות הבוקר היא החלה להתרחב ללקוחות רבים, שדיווחו כי הם מנותקים הן בשירותי הטלפוניה והן באינטרנט.  פלאפון מסרה אתמול כי התקלה היא במספרי טלפון המתחילים בספרות 6 ו-7. מדובר באחת התקלות החמורות ביותר ברשת סלולר בשנים האחרונות - והיא הכל הנראה תשפיע לרעה על החברה.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר אתמול כי "ראשית, ברצוננו להתנצל בפני לקוחותינו על אי הנוחות שנגרמה להם במהלך היום. ברור לנו כי אירוע מסוג זה מחייב פיצוי, שעליו נודיע בהמשך. כרגע אנחנו ממוקדים בהסדרת השירות וחזרה לשגרה. במהלך כל היום עבדו צוותים מתוגברים כדי להביא לסיום מהיר ככל הניתן של התקלה. אנו נמשיך לעדכן בסטטוס הטיפול כפי שעשינו לאורך כל היום".

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:

טסים לסין? בקרוב הטיסה המהירה ביותר מישראל - החל מ-600 דולר

2.2 מיליארד צופים: האם זה יהיה ערוץ הטלוויזיה הגדול בעולם?