דוגמנית העל המיליונרית בר רפאלי צפויה ל"אקזיט" מוערך של 2-4 מיליון שקל כתוצאה מהשלמת שני השלבים בעסקת הודיס-קסטרו עליה הוכרז הבוקר (א'). רפאלי מחזיקה כיום ב-5% מהון מניותיה של רשת משקפי השמש קרולינה למקה, שהיא חברה בת בקבוצת הודיס. במסגרת העסקה, קסטרו תיכנס כשותפה בקרולינה למקה, ועשויה להגיע לאחזקה של עד 50% במניות הרשת.

בדומה ליתר השותפים בקרולינה למקה, רפאלי צפויה למכור בשלב הראשון כ-26.4% מהחזקתה ברשת, בעוד שבשלב השני – ככל שיצא אל הפועל בשנתיים הבאות – היא צפויה להיפרד ממניות נוספות (23.6% ממניותיה), ולרדת לאחזקה של כ-2.5%. את מניות קרולינה למקה רכשה רפאלי בשנת 2013, ומאז שימשה כפרזנטורית של הרשת. בקרולינה למקה סירבו למסור בשעתו כמה שילמה רפאלי עבור המניות, אך ייתכן שהמניות הוקצו עבור שירותיה כפרזנטורית.

עוד ב-mako כסף:

אמש (ש') נחתמה אחת מהעסקות המעניינות שנעשו בישראל בתחום האופנה בשנים האחרונות. קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר, נכנסה כשותפה בקבוצת האופנה הודיס לפי שווי של 356 מיליון שקל לקבוצה ("לפני הכסף"). העסקה, שנחשפה לראשונה ב-TheMarker, כוללת ארבעה מותגים מקבוצת הודיס - רשת האופנה הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ורשת אקססוריז, שנרכשה לפני כשנה מאייל פישמן, בנו של אליעזר פישמן. העסקה אינה כוללת את רשת אורבניקה.

אימפריית האופנה של גביזון

במסגרת העסקה, נחשפו התוצאות הכספיות המתומצתות של קבוצת הודיס – אימפריית האופנה שבנה יוסי גביזון, מבעלי הרשת, בשנים האחרונות. התוצאות מלמדות כי קרולינה למקה נהנית מרווחיות גבוהה ביחס לשאר החברות בקבוצה, וכי היא נמצאת בצמיחה מתמשכת. הכנסות הרשת במחצית הראשונה הסתכמו בכ-68.8 מיליון שקל, כלומר קצב שנתי של כ-140 מיליון שקל; בהשוואה להכנסות של 112 מיליון שקל ו-86 מיליון שקל ב-2015 וב-2014 בהתאמה.

בר רפאלי על סט קמפיין HOODIES-עונת סתיו-חורף 15-16 (צילום: עידו איז'ק)
ייתכן שהמניות הוקצו עבור שירותיה כפרזנטורית. בר רפאלי להודיס | צילום: עידו איז'ק

הרווח התפעולי של קרולינה למקה שמפעילה בישראל ובחו"ל 73 חנויות, עמד במחצית הראשונה של 2016 על 12.1 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי הסתכם בכ-9.3 מיליון שקל. שולי הרווח (רווח נקי כשיעור מההכנסות) היו במחצית הראשונה של 2016 גבוהים מאוד, כנראה יוצאים דופן, והסתכמו בכ-13.5%. מדובר בשולי רווח כפולים ביחס לשיעור רווחיות של 6.3% ב-2015 ולשיעור רווחיות של 4.8% ב-2014.

בדומה ליתר רשתות האופנה, גם הודיס התמודדה המחצית הראשונה של 2016 עם התנאים הקשים בענף, שמאופיין בתחרות עזה ומעבר של קונים לאינטרנט. מחזור המכירות של הרשת, שמונה 77 חנויות, הסתכם במחצית הראשונה של 2016 בכ-101 מיליון שקל, כלומר קצב שנתי של כ-204 מיליון שקל; בהשוואה למחזור שנתי של 230 מיליון שקל ו-180 מיליון שקל בשנים 2015 ו-2014 בהתאמה. הרווח הנקי בחציון הראשון של 2016 עמד על 2.4 מיליון שקל; לעומת רווח נקי של 17.9 מיליון שקל בכל שנת 2015 (שיעור רווחיות של 7.8%), ורווח נקי של 9 מיליון שקל ב-2014 (שיעור רווחיות של 5%).

התמונה ברשת טופ טן, שמונה 75 חנויות, היתה די דומה. מחזור המכירות הסתכם במחצית הראשונה של 2016 בכ-69 מיליון שקל, כלומר קצב שנתי של כ-140 מיליון שקל; בהשוואה למחזור שנתי של 138 מיליון שקל ו-117 מיליון שקל בשנים 2015 ו-2014 בהתאמה. הרווח הנקי במחצית הראשונה עמד על 1.3 מיליון שקל; לעומת רווח נקי של 10 מיליון שקל ב-2015 (שיעור רווחיות של 7.2%), ורווח נקי של 4 מיליון שקל ב-2014 (שיעור רווחיות של 3.4%).

מחזור המכירות של אקססוריז, שמונה 17 חנויות, הסתכם במחצית הראשונה של 2016 בכ-10 מיליון שקל. החברה הפסידה כ-600 אלף שקל. בהתאם לדו"חות, שיעור הרווחיות הממוצע של החברות בקבוצת הודיס במחצית הראשונה של 2016 עמד על 7%, בהשוואה לשיעור הרווחיות של קסטרו, שעמד באותה התקופה על 5.4%.

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

עוד כתבות:

דוד פתאל שווה כבר 2.5 מיליארד שקל
קים קרדשיאן שוב שברה את האינטרנט: צייצה על סטארט-אפ והשרתים שלו נפלו

 יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il