באר שבע, היום (ג'). מאות נוסעים ממתינים לרכבת של 7:06, האמורה לצאת מתחנת האוניברסיטה צפון לתחנות תל אביב, ולעצור בכל תחנות הביניים. אלא שהרכבת לא מגיעה. איש לא טורח לעדכן את הנוסעים שממהרים לעבודה על הרכבת שלא תגיע. בוודאי שאיש לא טורח להתנצל. הרכבת פשוט לא יוצאת לדרך.

הנוסעים נאלצים להמתין לרכבת הבאה, שמגיעה רק ב-7:45. מדובר ברכבת שנחשבת למהירה, ועוצרת רק בקרית גת. אלא שמי שקיווה לנסיעה של שעה ועשר דקות מגלה שזכה בעונש. הרכבת המהירה הפכה לרכבת מאספת. התנצלות? הודעה? תחפשו במקום אחר. הרכבת עצמה נדמית ישנה מאוד, אולי בגלל הצפיפות הבלתי נסבלת בתוכה. מאות נוסעים, ביניהם קשישים ונשים בהיריון עומדים במשך יותר משעה. המחנק איום ונורא. אף פקח או עובד של הרכבת לא מסביר מדוע נעלמה רכבת מלוח הזמנים או לעדכן את הנוסעים הרבים שמגיע להם בעקבות העיכוב כרטיס חינם. גם למחזיקי כרטיס רב קו חודשי.

עוד ב-mako כסף:

" לא סופרים את הנוסעים ממטר. מזלזלים בנו. אין כמעט יום שאין איחורים. עושים מה שבא להם. ואיפה שר התחבורה? עסוק ברפורמות ובתכניות פופוליסטיות. שיפריטו כבר את הרכבת", אומרת אחת הנוסעות בזעם.

גם הפקח שצץ לו לפתע בתחנת "ההגנה" בתל אביב לא מעדכן איש מהנוסעים שעל פי החוק, במידה והרכבת איחרה בחצי שעה ומעלה מגיע להם כרטיס נסיעה בחינם. איחור של שעה יקנה לכם זכות לשני כרטיסים בחינם. כשהנוסעים שאלו את הפקח על הנושא, הוא החל לגמגם. "נכון באיחור של למעלה מחצי שעה מגיע לכם כרטיס", הסביר הפקח בקול חלוש, שחס וחלילה לא כל הנוסעים ישמעו את תגובתו. נוסעים שביקשו מהפקח להודיע על זה במכשיר הכריזה סירב בתוקף. "כולם יודעים אין צורך להכריז על זה", זעם הפקח.

אלא שהנוסעים עצמם כעסו קצת יותר: "גם לא הוצאתם רכבת וגם לא הודעת לאלפי הנוסעים שמגיע להם כרטיס חינם. אתם חוסכים על חשבון הגב שלנו. תתביישו", אמרו לו כמה נוסעים.

אין זו הפעם הראשונה שנוסעי הרכבת לא מקבלים מידע על זכויותיהם. אירוע דומה התרחש גם ב-26 באוקטובר השנה כאשר נוסעים בקו באר שבע תל אביב שיצאו בשעה 8:38 מצאו את עצמם על רכבת לא תקינה, שנתקעה בדרך לא פחות משש פעמים. שתי רכבות הוחלפו. הנוסעים עברו ביניהן באמצעות סולמות. גם אז איש לא עדכן את הנוסעים שמגיעים להם שני כרטיסים בחינם. רק כמה עשרות מתוך מאות הנוסעים שהיו על הרכבת מימשו את זכותם.

שאלנו את רכבת ישראל מדוע נעלמה רכבת, למה לא עודכנו הנוסעים בנושא, ולמה היא מעלימה ממאות נוסעים את זכאותם לכרטיס חינם. זו תגובתה: "רכבת ישראל מתנצלת בפני נוסעיה על התקלה והם זכאים לפיצוי בהתאם לנהלי החברה. בקטר הרכבת שהייתה אמורה לצאת בשעה 07:06 מבאר שבע לכיוון נהריה, נתגלתה תקלה טכנית. בשל התקלה, בוטלה הרכבת בתחנות הדרומיות והשירות לנוסעים ניתן על ידי רכבת חלופית שיצא מלוד לכיוון צפון. הרכבת שיצאה ב07:45 עצרה בתחנות הביניים, כדי לספק שירות במקום הרכבת שבוטלה. את הבקשה לכרטיס הפיצוי, ניתן להגיש עד 14 יום מרגע האירוע, למנהל התחנה או בפנייה למוקד השירות הטלפוני, בטופס מקוון הקיים באתר רכבת ישראל".