ז', בת 69 מראשון לציון, הגיעה לפני כשבע שנים למספרה גדולה בלב תל אביב. לאחר שסיימה עם ענייני התספורת, ניגשה לדלפק כדי לשלם. אולם בעודה מוציאה את ארנקה היא החליקה ונחבלה בראשה ובגבה. מתברר שבמקום הייתה מדרגה שלא ניתן היה להבחין בה.

"המדרגה הזו הייתה סמויה בתוך החנות בלי שום שלט אזהרה על קיומה", שחזרה ז', "חשבתי שזה משטח מישורי. תפסתי את הדלפק שלא היה מקובע, אבל זה לא עזר. נפלתי על הגב ועל הראש עם דלפק הזכוכית. הכול עף על הגוף שלי והתנפץ".

בעקבות הנפילה סובלת ז' משבר בעמודה השדרה, מוגבלת מאוד בתנועותיה. גם הניתוח שעברה בבית החולים לאחר המקרה לא הקל על התנהלותה.

היא הגישה תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון, נגד המספרה וחברת הביטוח שלה. לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה שקבע לה 19 אחוזי נכות.

בכתב התביעה טענה ז, שבעל המספרה התרשל בעבודתו, שכן לאחר המקרה הוא החליט לשפץ את המקום בו נפצעה והסיר את המדרגה. מנגד בעל המספרה וחברת הביטוח טענו ש מדובר בשיפוץ שתוכנן חצי שנה קודם המקרה ויצא לפועל חודש לאחר מכן.

במהלך המשפט העידה ש', עוברת אורח שנחלצה לעזרתה של ז'. "היה המון אור במספרה אבל לא ניתן היה לראות את המדרגה. זה נראה הכול מישור אחד", העידה ש', " אני זוכרת שהערתי לספר על כך למה לא סימן אותה באדום".

בעל המספרה לא הביא עדים מטעמו, והודה שלא היה במקום שלט או סימון אזהרה בולט. עם זאת, הוא ניסה להטיל את האשמה על העקב שנעלה ז' כשביקרה במספרה.

השופטת יעל טויסטר-ישראלי קבעה בפסק הדין, כי הנתבעים ישלמו ל-ז' פיצוי של 203 אלף שקל וכן 50 אל שקל הוצאות משפט. לדבריה, אכן לבעל המספרה יש אשמה לא מבוטלת למקרה שבו נפגעה ז'  וכי הוא התרשל כאשר לא טרח להזהיר את ציבור לקוחותיו מפני אותה מדרגה.