תקופת החגים מתקרבת ואיתה כמות מכובדת של זמן ושל פנאי, שאליהם ייחלנו מזה חודשים ארוכים. ההורים, שעוד לא הספיקו להתאושש מאירועי אוגוסט, כבר משנסים מותניים מצד אחד – אך מן הצד השני ניצבים בתי עסק רבים, אשר סוף-סוף יוצאים לחופשה ומקבלים זמן לנשום.

כעת, כשהימים מתפנים מעיסוקים יום-יומיים מול מגוון לקוחות והזמנה של סחורות, אפשר להתפנות לדברים קצת פחות "בוערים", ולבחור איך לנהל את הזמן בתור עסק קטן – לייעל הליכים, להתחדש ואפילו להשתדרג לקראת השנה החדשה.

הגיע הזמן לפתוח את התקציבים

תקציב החג דורש התנהלות ייחודית של הצבת גבולות לצד ניהול ציפיות כעסק. חשוב להשקיע גם בעניינים השוליים יותר של העסק, כמו בחירת מתנות לעובדים והקצאת כספים לפעילויות. מומלץ בזמן הזה גם ליצור קשר עם הבנק, לעשות סדר בכספים – ולבצע "בדק בית" להתנהלות הכלכלית.

שמירת קשר עם הלקוח

דמיינו את הלקוחות שלכם בתור כדורי שלג קטנים אשר חייבים לנער אותם בעדינות, מדי פעם, כדי שהקסם שלכם ימשיך לפעול עליהם. כל בעל עסק יודע עד כמה קשה להשיג לקוחות חדשים, ולכן מומלץ מאוד לתחזק את הלקוח אשר שומר רק לכם נאמנות. שלחו להם ברכת חג, שווקו מולם הנחות, צרו מועדון לקוחות, תקשרו איתם.

התעדכנו במה שחדש בשוק

כבר הכנסתם את ה-AI לעסק שלכם? אם עדיין לא מצאתם דרך לעשות את זה, קחו לכם סוף שבוע או שניים, והשלימו פערים. עסק שלא מסונכרן עם העולם, ונע אך ורק בקצב ובדרך שלו, עלול למצוא את עצמו מאחור. לא הכול חייב לקרות מייד – אבל חשוב מאוד להיות מעודכנים בטרנדים החדשים, ולשמור את היד על הדופק.

הגדלת רשת שותפים עסקיים

חישבו על הרחבת רשת הקשרים שלכם, ופעלו צעד אחר צעד בכל פעם. חגים הם זמן נהדר לשתף פעולה עם עסקים אחרים ולמצוא שותפים פוטנציאליים שחולקים איתכם רצון משותף להצלחה. זהו זמן טוב לחשוב על מוצרים חדשים ועל יצירת מערך פניות משותף עם בעלי עסקים משלימים. הרעיון הוא פשוט: חפשו שותפים שיכולים לחלוק עמכם את עומס העבודה, לספק נקודות מבט מעניינות, ולגבות אתכם בתקופות עמוסות.

הגבירו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם

מרגישים שהסטורי של הקולגה נוצץ יותר? תקופת החגים היא הזדמנות מעולה לעבוד על הנוכחות הדיגיטלית שלכם, ולחבק את המדיה החברתית. חשוב שתהיו היכן שהלקוחות שלכם נמצאים. יש לעבוד על "גאנט" מסודר, לחדש מלאי צילומי תדמית, ולהיערך מראש לחודשים הקרובים. אם אין לכם עדיין עמודים פעילים ברשתות החברתיות, עשו זאת. העסק שלכם זקוק לכך שיכירו אותו. לחילופין, תוכלו לפתוח עמוד לעסק שלכם ב"איזי", ליצור קידום ממומן ולעשות קצת "רעש" סביב העסק. רוצים לכתוב ברכת חג לעוקבים שלכם? גם את זה מסתבר שאפשר כבר לעשות בקלות, בעזרת כלי AI חדש ב"איזי".

הציבו לעצמכם יעדים חדשים

האם בשנת תשפ"ד תגיעו עם העסק לירח? קחו את הזמן של תקופת החגים כדי להרהר על ההישגים שלכם כעסק, והגדירו לעצמכם יעדים לשנה הקרובה. תוכנית שבנויה היטב לקראת השנה החדשה היא כמו מפת דרכים הסוללת הצלחה. אולי היא לא תביא אתכם ישירות לירח, אבל היא לגמרי יכולה לקרב אתכם אל הפסגה.