החל מה-1 בינואר 2016, יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים חדש, במסגרתו ניתן יהיה לשלם באמצעות כרטיס "רב קו" ברכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים, בדומה למקובל באוטובוסים.

ניתן יהיה לטעון את הרב קו במנוי נסיעה אחיד לכלל אמצעי התחבורה בישראל. ההסדר החדש מבוסס על חלוקה לארבעה מטרופולינים: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. בכל אחד מהם נקבעו שלוש "טבעות" המאפשרות לנסוע חופשי בתוך המטרופולין ולשלב אמצעי תחבורה שונים.

עוד ב-mako כסף:

 

לפי משרד התחבורה, "מבנה התעריפים החדש יחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים מאות שקלים מידי חודש. המרוויחים הגדולים מהרפורמה הם הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית. כל נוסע שיבצע מעבר אחד לפחות, בין אמצעי התחבורה השונים, ירוויח באופן משמעותי מהרפורמה".

תעריפי המנויים החדשים מציעים לרוב משתמשי התחבורה הציבורית הוזלות של עשרות אחוזים. כך לדוגמא מנוי חופשי חודשי משולב אוטובוס-רכבת בין תל אביב לאשדוד שעלה עד כה 574 שקל, יעלה מעתה 350 שקל בלבד – 40% פחות. מחירו של מנוי משולב בין רחובות ותל אביב הופחת בשיעור דומה, מ-491 שקל ל-285 שקל בלבד.

כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין בית שמש לירושלים, יעלה 350 שקלים, במקום 420 כיום (ויאפשר גם נסיעה ברכבת לירושלים), הוזלה של 17%. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" מרחבי באר שבע משולב לרכבת ולאוטובוס, יעלה 235 שקלים, במקום 335 כיום (לאוטובוס בלבד), הוזלה של 30%.
 

כרטיס מנוי "חופשי חודשי" מטרופולין חיפה משולב לרכבת ולאוטובוס, יעלה 285 שקל, במקום 380 כיום (התקף באוטובוסים בלבד), הוזלה של 25%. כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב לרכבת ולאוטובוס בין רמלה ולוד לתל אביב, יעלה 250 שקל, במקום 346 שקל כיום (התקף באוטובוסים בלבד) הוזלה של 28%. משפחה המשתמשת דרך קבע בתחבורה הציבורית, תחסוך בשיטה החדשה אלפי שקלים בשנה.

שר התחבורה, ישראל כץ: "מבנה התעריפים החדש, המשלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית, יגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית ויגרום לנוסעים רבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי".

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
האם המאיון העליון באירופה מתאים לסטריאוטיפ?
הממשלה תשקיע מיליארד שקל בפיתוח חריש