אין דבר יותר מעצבן מזה. אתם מתכוננים כבר חצי שנה לחופשה השנתית בקיץ, מכינים לו"ז מפורט על הדקה כדי להספיק לראות את כל מה שרציתם, נוחתים בשדה התעופה ומגלים- המזוודה לא הגיע אתכם והלך לפחות יום וחצי מהטיול.

למרות שבעשור האחרון נרשמה ירידה חדה יחסית בכמות המזוודות האבודות - מארבעים ושבע מיליון מזוודות בשנת 2007 ל- עשרים וחמש מיליון מזוודות ב- 2018, עדיין נשאלת השאלה איך בשנת 2019 תעשייה שלמה שעובדת על הטכנולוגיות החדישות ביותר במטוסים שלה ומערכות בקרת התנועה האווירית שלה יכולה להיות כל כך נכשלת כשמדובר במטען שלנו?

בניגוד להנחה שלחברות התעופה אין נזק ממשי מאובדן המזוודות לכן הם לא ממהרות לפתור את הבעיה, מסתבר שזה דבר שמעסיק את כל חברות התעופה בכל העולם, במיוחד בטיסות קונקשיין, וכמה מהן כבר התחילו ליישם פתרונות כדי להפחית את איבוד המזוודות.

רוב החברות בעולם מספקות לכל נוסע מספר סידורי של המזוודה והוא יכול לעקוב אחריו באתר ולראות איפה המזוודה נמצאת. כמובן שזה לא יעזור אם המזוודה תלך לאיבוד אבל לפחות תוכלו לאתר אותה מהר ולחסוך זמן.

אבל פתרון שמצאה חברת דלתא הוכתר כניסוי כל כך מוצלח עד שתקנות הרגולציה של רשות שדות התעופה בעולם החליטה בחודש שעבר להחיל את הפתרון הזה על כל חברות התעופה.

 מדובר בשילוב תגי RFID סורקים ניידים שפועלים בטכנולוגיית רדיו ומסוגלים לספק מידע לסורק ומחליפים את סורק הברקודים שמוצמדים כיום לכל מזוודה. הפתרון הזה מייתר את הצורך לסרוק ידנית מזוודה מזוודה, אלא המסוע סורק את השבב שמותקן על כל מזוודה ויודע להתריע על בעיות.

הפתרון הזה יכול לחסוך לחברות התעופה 3 מיליארד דולרים בשנה. אבל עד שכל החברות יישמו את זה, ואם אתם לא סומכים על חברות התעופה וטסים עם מטען יקר ערך, אולי כדאי שתרכשו באמזון מכשיר מעקב שמבוסס ג'יפיאס או טכנולגיית בלו טות'

ה- LOC8ING Air Travel TAG מבוסס על טכנולוגיית בלוטות ומתחברת לאפליקציה כך שברגע שהמכשיר מתרחק מקרבת המזוודה אתם מקבלים התראה לנייד. גם ה- SpyTec הוא מכשיר מעקב לכל דבר שפועל על טכנולוגיית גיפיאס ושולח באופן סדיר אותו לאפליקציה לגבי מקום הימצאותו. וניתן להזמין אותו מאמזון תמורת 60 דולרים ללא כל עלויות נוספות

בכל מקרה, תמיד עדיף לעלות למטוס עם משחה ומברשת שיניים וסט בגדים להחלפה ולקוות שהכל יעבור בשלום בדרך לחופשה הבאה שלכם.