מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שוקל לחייב בחוק נהגי מכוניות לחבוש קסדה בזמן נהיגה, על רקע ריבוי תאונות דרכים שמסתיימות בפגיעה מוחית טראומטית.

קואומו נשאל לאחרונה על ידי בלוג חדשות התחבורה סטריטס בלוג האם יסכים לשקול לחייב חבישת קסדה בזמן נהיגה ברכב, לאור נתונים המצביעים על כך שבניגוד לרוכבי אופניים - שלעיתים קרובות נהרגים בתאונות כתוצאה מפגיעות שקסדה לא היתה יכולה למנוע - מספר רב של נהגי מכוניות המעורבים בתאונות דרכים קטלניות מתים כתוצאה מפגיעות ראש.

"אני מקדיש לכך מחשבה", אמר קואומו בתשובה לשאלה. "אני לא יודע מספיק. הייתי רוצה לבדוק את הנתונים".

לפי נתוני איגוד המנתחים הנוירולוגים האמריקאי, מדי שנה מתרחשים בארה"ב כ-1.7 מיליון מקרים של פגיעה מוחית טראומטית, אשר 50%-70% מהם נגרמים כתוצאה מתאונות דרכים של כלי רכב.

יתר על כן, העלויות הישירות ועקיפות של מקרי פגיעה מוחית טראומטית בארה"ב מוערכות ב-48 עד 56 מיליארד דולר בשנה, לפי נתוני האיגוד.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו
מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו
מספר מקרי האשפוז בארה"ב בגין פגיעה מוחית טראומטית מגיע ל-235 אלף בשנה, יותר מפי 20 ממספר האשפוזים בגין פגיעה בחוט השדרה. אם לא די בכך, מדי שנה 80-90 אלף בני אדם בארה"ב סובלים ממוגבלויות ארוכות טווח או למשך כל ימי חייהם הקשורות לפגיעה מוחית טראומטית.

"חיוב נהגים לחבוש קסדות יהיה כרוך במאבק", כתב לויד אלטר במאמר דעה שפירסם בסטריטס בלוג. "מגזר הרכב נאבק במשך שנים נגד חקיקת חוקים שיחייבו חגירת חגורות בטיחות, מחשש שהן יהפכו את הנהיגה לחווייה פחות מהנה ויפגעו במכירות המכוניות".

"למעשה, כאשר חברת פורד התקינה חגורות בטיחות במכוניותיה בשנת 1956 וניסתה לשווק את רכביה כבטוחים יותר, מכירותיה צנחו", המשיך אלטר. "תארו לעצמכם כיצד יצרניות המכוניות יאבקו נגד חקיקת חוק שיחייב נהגים לחבוש קסדות, דבר שכנראה יגרום לירידה בשיעור הנהגים, בדיוק כפי שהחוק שחייב רוכבי אופניים לחבוש קסדות גרר ירידה בשיעור הרוכבים באוסטרליה".

"לכן זה כל כך מלהיב שהמושל קואומו מוכן לשקול לחייב נהגי מכוניות לחבוש קסדות", סיכם אלטר.