אחרי חודשים של שמועות, דיווחים והכחשות, זה סוף סוף רשמי. ביום שני הכריזה ליגת הלחימה המשולבת UFC שהיא עומדת להימכר לקבוצת משקיעים בראשות סוכנות ייצוג הכישרונות WME-IMG תמורת 4 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות הספורט המקצועני.

לשם השוואה, מדובר בסכום זהה לזה ששילמה דיסני לחברת ההפקות של ג'ורג' לוקאס עבור הזכויות על סרטי "מלחמת הכוכבים" ב-2012. מדובר בסכום כפול מזה ששילם מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר עבור קבוצת ל.א. קליפרס ב-2014.

עוד ב-mako כסף:

השיטה: כך תדעו מה הסכום הנכון בצ'ק החתונה
הגופיות שעלו לרמי לוי 110 אלף שקל
למה אנחנו עובדים כל כך קשה?

אבל UFC לא הפכה לעסק ששווה מיליארדים בלילה אחד. הארגון קם כבר ב-1993 והחל לעודד את חבריו להכות אחד בשני בכל דרך שבה ימצאו לנכון. בשנת 2000 קנו אותו האחים פרנק ולורנצו פריטה תמורת 2 מיליון דולר בלבד. באותם שנים הפעילות המדממת בזירה כונתה "קרב תרנגולים אנושי", על ידי הסנאטור ג'ון מקיין.

סטיבן תומפסון (צילום: Kevin C. Cox, GettyImages IL)
סטיבן תומפסון בקרב | צילום: Kevin C. Cox, GettyImages IL

האחים, שאתם הונם עשו כבעלי קזינו, החליטו לרכך מעט את הקשיחות הבלתי מתפשרת שאפיינה את הקרבות עד אז. בניצוחו של היו"ר החדש לורנצו, UFC הגבירה את הפיקוח על לוחמים, הקשיחה את חוקי הקרבות וערכה בדיקות סמים קבועות. מדינה אחר מדינה

האחים אמנם סחבו חובות של מיליונים, אבל השקעה אדירה בפרסום, שיווק יעיל ברשתות חברתיות ושיתוף פעולה עם רשתות גדולות כמו "פוקס", העלו את המותג לליגה אחרת. משחקי וידאו, חולצות ושאר ציוד נלווה הובילו לכך שבשנה שעברה UFC נהנה מהכנסות של 600 מיליון דולר. בעקבות המכירה, שווים של האחים צפוי לזנק ב-1.6 מיליארד דולר.

רונדה ראוזי (צילום: Matthew Stockman, GettyImages IL)
רונדה ראוזי. הספורט תואר כ"קרב תרנגולים אנושי" | צילום: Matthew Stockman, GettyImages IL

כיום הארגון הוא מכונה שמדפיסה כסף. בשבת האחרונה נפתחה בלאס וגאס סדרת הקרבות "UFC 200", שהניבה לחברה הכנסות שיא של 10.7 מיליון דולר, ומשכה יותר מ-18 אלף צופים. עם זאת, מהאירוע נעדרו הכוכבים הגדולים רונדה ראוזי, קונור מקרגור וג'ון ג'ונס, שהורחק לאחר שנכשל בבדיקת סמים. הארגון מפיק כ-40 אירועים חיים בשנה, ועל פי הנתונים שלו הוא ספק השידורים בתשלום הגדול בעולם, עם שידורים ביותר מ-156 מדינות שמגיעים לקהל של 1.1 מילארד צופים.

עבור הבעלים החדשים, הליגה היא מקור לתוכן, בעיקר בתחום הדיגיטלי. מעבר לקרבות המרכזיים, הארגון מייצר כ-2000 שעות של חומר מדי שנה, רובו זמין דרך שירות הסטרימינג שלה Fight Pass.

>> אירוע המכות הכי גדול שהיה