דיווח בעמוד הפייסבוק של תחנת הטלוויזיה הסינית CCTV כי חברת הרכבות היפנית לא סגרה תחנת רכבת נטושה במשך 3 שנים כי תלמידת תיכון אחת עוד השתמשה בה, הפך לויראלי במהרה ביפן וברחבי אסיה. ככל הנראה הדיווח לא נכון, או לפחות לא מדויק, אך הסיפור גרם להתרגשות רבה בקרב גולשים והעלה ברבים נוסטלגיה לרכבות הכפריות של יפן של פעם.

תוך יממה, הפוסט של CCTV שותף כמעט 6,000 פעמים וזכה ליותר מ-22 אלף לייקים. לפי הסיפור, ג'פן ריילוויי רצתה לסגור את תחנת קאמי-שיראטאקי הנטושה בהוקאידו ביפן, אך כאשר גילתה כי המשתמשת היחידה בה היא תלמידת תיכון הנוסעת בה לבית ספר ובחזרה. החברה החליטה להמשיך להפעיל את התחנה עד תום לימודיה, שאמורים, לפי CCTV, להסתיים במארס השנה, ואז התחנה צפויה להיסגר. החברה אף התאימה את לוח הזמנים של הרכבת בתחנה לשעות לימודיה, לפי הדיווח.

גולשים רבים הביעו הערכה לממשל היפני, ש"אינו משאיר אף ילד מאחור", ונוסטלגיה לרכבות של פעם ביפן. אך ייתכן כי הסיפור עבר רומנטיזציה מסוימת. לפי דיווח אחר, הנערה בסיפור אמנם נוסעת ברכבת לבית ספר מדי יום, אך מתחנה אחרת, ויחד עם עוד יותר מ-10 תלמידים נוספים. בדרכם בחזרה, יש להם למעשה 3 רכבות שונות. בכוונת ג'פן ריילווייס לסגור 3 תחנות, בהן התחנה בסיפור, התחנה שממנה נוסעים התלמידים ותחנה נוספת, אך לא ברור האם יש לכך קשר לתום הלימודים שלהם.

מערכת הרכבות הכפריות של יפן, שחיברה בעבר כפרים נידחים למרכזים העירוניים של יפן, סובלת מקשיים רבים, בין היתר בשל הירידה החדה באוכלוסיה הכפרית בעשורים האחרונים. במקביל, הממשל היפני השקיע רבות ברכבות מהירות בין הערים הגדולות ביפן. ההשקעה ברכבות המהירות בין מרכזי הערים וההזנחה של הקווים הכפריים הובילה לסגירת תחנות וקווים רבים ברחבי יפן. בהוקאידו לבדו נסגרו כ-20 קווי רכבת בשנים האחרונות. חברות אחרות מוצאות פתרונות מקוריים להמשך הפעלת תחנות וקווים, כמו הקמת קרונות יוקרתיים או מכירת הזכות למתן שמות לתחנות.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

לכתבות נוספות באתר:

אפל רוצה לקרוא את הרגשות שלכם: קנתה טכנולוגיית זיהוי הבעות פנים

רמי לוי שילם פרמיה של 105% - וזכה בהתמחרות על סניפי You בב"ש וברעננה