אישה קנדית קיבלה למעלה מ-50 חבילות של אמזון שמעולם לא הזמינה, ואז חויבה בעמלות מכס של יותר מ-300 דולר.

אנקה ניטו, תושבת קולומביה הבריטית, אמרה ל-CBC News שהיא מקבלת את החבילות כבר כחודש, וכולן מכילות נעליים. לטענתה, היא מעולם לא הזמינה שום דבר מאמזון, והיא לא יודעת למה החבילות נשלחות אליה. "הן ממשיכות להגיע וזה פשוט לא נגמר", היא אומרת.

ניטו אמרה כי יצרה קשר עם אמזון בנושא, אך לא זכתה לתשובה. היא גם יצרה קשר עם UPS, חברת השילוח שמסרה את החבילות, אבל שם הבהירו לה שהיא מחויבת לשלם את דמי המכס.

סוכנות שירותי הגבול הקנדית (CBSA) אמרה ל-CBC News כי שליחים אמורים להחזיק חבילות עד לתשלום דמי המכס. עם זאת, UPS סירבה להגיב על הנושא עד שהם דיברו עם ניטו.

ה-CBSA גם אמר שאנשים שמקבלים חבילות לא רצויות לא נדרשים לשלם את דמי המכס. עם זאת, ניטו אמרה שהיא חוששת שאם היא לא תשלם את העמלות, UPS תשלח את החבילות בחזרה לאמזון, והיא תמשיך לקבל אותן.

ניטו הוא לא האדם היחיד שחווה את התופעה המוזרה הזו. בשנת 2021, גבר בארצות הברית קיבל למעלה מ-100 חבילות אמזון לא רצויות. הוא גם חויב בעמלות מכס, והוא נאלץ להגיש תלונה כדי לגרום לאמזון להפסיק לשלוח לו חבילות.

לא ברור מדוע ניטו והאנשים האחרים מקבלים את החבילות האלה. עם זאת, ייתכן שפרטי החשבון שלהם נגנבו, וזהותם שימשה כדי לשייך אותם לחשבונות של מוכרים מסוימים.

אמזון אמרה שהיא חוקרת את הנושא, והיא פועלת לפתור את הבעיה עבור ניטו ושאר האנשים שסובלים מתופעה דומה..