החופש הגדול בפתח, וזה בדיוק הזמן שרוב בני ה-16 מתחילים ללמוד נהיגה. אם יש לכם ילד שמתקרב לגיל הזה כדאי שתדעו: זה הולך לעלות לכם הרבה מאוד כסף.

מחיר שיעור נהיגה אחד שנע בין 40-45 דקות עומד על ממוצע של 150 שקל, כאשר בתל אביב הוא יכול להגיע גם ל-200 שקל לשיעור ומחוץ לאזור המרכז יעמוד גם על 130 שקל. המחירים, כמובן, תלויי היצע וביקוש, ובמקומות נידחים יותר בהם אין תחרות - המחירים יעלו. מכיוון שדרושים כ-28 שיעורים מינימום כדי לגשת לטסט, רק שיעורי הנהיגה עולים בין 3,640 שקל ל- 5,600 שקל. רוב התלמידים לומדים מספר גבוה יותר של שיעורים לפני שהם ניגשים לטסט.

וזה לא הכל. עבור הבחינות עצמן תאלצו להיפרד גם מסכום שנע בין 30-60 שקל לבדיקת ראייה אצל אופטימטריסט, חומר לימוד למבחן התאוריה שיכול לנוע בין 20 שקלים לאפליקציית לימודי הנהיגה, דרך לימוד פרטני לפני שעה (בין 50-100 שקל לשיעור אחד) ועד ללימוד בקבוצות שיכול להגיע למחירים של 500 עדי 750 שקלים לקורס. כדי לגשת לבחינה עצמה תיאלצו להיפרד מעוד 63 שקלים עבור אגרת התאוריה.

טסט פנימי (מבחן שנעשה על ידי המנהל המקצועי בבית הספר לנהיגה, לפני הגשה לבוחן חיצוני) יעלה לכם בין 100-300 שקלים. חשוב לציין כי הטסט הוא בגדר חובה לפי משרד הרישוי, וכי בית הספר אינו ראשי להגיש אתכם למבחן חיצוני לפני שעברתם את הטסט הזה. הטסט החיצוני יעלה לכם עוד 229 שקלים עבור כל בחינה ואגרה חד פעמית של 140 שקל.

כדי להתחיל ללמוד נהיגה תצטרכו קודם כל לעבור את מבחן התאוריה, שניתן לגשת אליו בגיל 15 וחצי, אך מורי נהיגה ממליצים לגשת סמוך לתחילת שיעורי הנהיגה, אותם ניתן להתחיל החל מגיל 16 וחצי. החל מגיל 16 שנים ו-9 חודשים, ניתן לגשת לטסט.

בסיכומו של עניין, התהליך לא זול כלל. יתרה מזו, באתר מידרג שמדרג אלפי בעלי מקצוע במאות תחומים שונים שאלו מורי נהיגה האם ניתן להוזיל את עלויות לימודי הנהיגה ולעשות למשל שיעורים כפולים? התשובה הייתה כי זה לא משנה כלל. כלומר שיעור אחד יעלה 150 שקלים, ושיעור כפול יעלה 300 שקלים. "ניתן אולי לחסוך כסף אם קובעים עם המורה להגיע לנקודה שנוחה עבורו, כך שהוא לא צריך לנסוע לבית התלמיד אך לצד זאת יש מורים שזה תנאי מבחינתם וזה לא מעניק הנחה במחיר", אומרים המורים.