תחושת הבטן שלכם מוצדקת. כמות הגלגלים שנעים על כבישי ישראל גדלה מדי שנה. בשנים האחרונות למעלה מ-100 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכביש. מדובר במספר גדול יותר מאלו שיורדו ממנו וגם מקצב גידול האוכלוסייה. ישנם למעלה מ-3 מיליון כלי רכב בישראל. ל-68.2 אחוז ממשקי הבית יש מכונית אחת לפחות. בקרב העשירון העליון הנתון הזה קופץ ל-95.6 אחוז (יותר מבעלות על מיקרוגל ומחיבור לאינטרנט), לעומת 33.3  אחוז בעשירון התחתון.

עוד ב-mako כסף:

מה גורם לישראלים לאהוב כל כך רכב פרטי? הסיבות לכך מרובות ויכולות להספיק לעבודת דוקטורט. אבל אנחנו התכנסנו כדי לדון דווקא במחיר שמשלמים הישראלים על הבחירה ברכב הפרטי, והוא גדול. לפני שנמשיך נדגיש, שאנחנו יודעים שאם תוותרו כליל על הרכב שלכם, כנראה שעדיין תצטרכו לנוע ממקום למקום. ואנחנו יודעים שהתחבורה הציבורית בישראל היא בחירה לא פשוטה עבור כולם, בעיקר עבור מי שרוצה לצאת לטייל בשבתות. ובכל זאת, חשוב לדעת את המחיר.

כמה ישראלים מוציאים בשנה על רכב? החישוב מורכב, ולכן נסביר את השיטה שמאחוריו. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחזור החיים הממוצע של רכב בישראל הוא שבע שנים – כלומר, בכל שבע שנים בממוצע קונה ישראלי רכב חדש. הדגם הכי נמכר בישראל הוא טויוטה קורולה, עם 9,951 מכירות ב-2015 (מעט יותר מקיה פיקנטו, שבמקום השני). המחיר של טויוטה קורולה אוטומטית שנת 2015 הוא 127,900 שקל. בנוסף, עלות האחזקה השוטפת של דגם זה, בהתחשב במרחק הממוצע שאתם נוסעים בשנה (14,300 ק"מ) בעלות הביטוח הממוצעת (3,500 שקל), במחיר דלק של 6.5 לליטר ובירידת הערך השנתית, היא 31,147 שקל. לאלו נוסיף את הסכום שהוצא על רכישת הרכב עצמו בפריסה ל-7 שנים, וקיבלנו 49,418 שקל בשנה.

אז מה הכסף הזה יכול היה לעשות במקום?

>> בפעם שעברה בדקנו מה הייתם יכולים לקנות בכסף שבזבזתם על בשר