חברת הביטוח הדיגיטלית החדשה ליברה מתחילה לפעול במתכונת מלאה לציבור הרחב. החברה, שקיבלה רישיון מבטח מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון לפני כשלושה חודשים, העלתה בימים אלה לאוויר את הפלטפורמה הדיגיטלית שלה. החברה מציעה באתר האינטרנט החדש (www.lbr.co.il) ביטוחים אלמנטריים – בשלב ראשון ביטוחי רכב, ועד סוף השנה בכוונתה להרחיב את פעילותה ולהציע גם ביטוחי דירה ועסק.
מאז קבלת הרישיון, פעלה החברה במתכונת הרצה ובתקופה זו הנפיקה למעלה מ-2,000 פוליסות. מבוטחי ליברה כבר החלו ליהנות בפועל מהשירותים הייחודיים אליהם התחייבה החברה, ביניהם רכב חלופי עד הבית, תשלום תביעה תוך 48 שעות (במקרה טוטאל לוס או גניבה) ואי העלאת פרמיה בעקבות דיווח על נזק שלא באשמת המבוטח. החברה פועלת כחברה דיגיטלית מלאה, ומאפשרת ללקוחות לבצע פעולות באמצעות האזור האישי שלהם. במקביל, החברה מעמידה מוקד טלפוני לטובת לקוחות שבכל זאת יבקשו להיעזר במענה אנושי.
בין היתר, יוכלו לקוחות החברה לעדכן את הפוליסה בכל עת באופן עצמאי, באזור האישי. המבוטחים יוכלו להחליף או להוסיף נהג, לשנות את סוג הרכב המבוטח, לשלוח לחברה באמצעות האתר מסמכים רלוונטיים (כגון מסמך העדר תביעות או אישור שיעבוד) ועוד. בעת תאונה או גניבה, ליברה מספקת אופציה לקבלת רכב חלופי כבר במקום התאונה, או לחלופין בכל מקום שיבחר המבוטח לקבלו, על מנת שהלקוח יוכל להמשיך בשגרת יומו. החברה מתחייבת לתשלום ללקוח תוך 48 שעות מרגע הכרזת הרכב כ"טוטל לוס" או במקרה גניבה.
בשורה נוספת שמביאה איתה "ליברה" היא הפרסונליזציה: המודל האקטוארי של החברה, יחד עם הכלים הדיגיטליים המתקדמים, יאפשרו לה להתאים את הצעת המחיר לכל מבוטח, על ידי מענה לשאלות כגון: מספר הקילומטרים שהרכב נוסע בשנה, תחזוקת הרכב, רמת הנהיגה, גילאי הילדים, תביעות שהוגשו ב-10 השנים האחרונות, סקר רכב ועוד. המענה לשאלות הוא וולונטרי ובאמצעותו ניתן להוזיל את הצעת המחיר באופן משמעותי, במקרים מסוימים אף יותר מ-50%.
הבשורה השלישית, המהווה מהפיכה תפיסתית של ממש בתחום, היא ההכרה בתרומתם של מבוטחי החברה לרווחיה, ופיתוח מודל לשיתוף המבוטחים ברווח. במסגרת זו, לכל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת כיסויים נוספים בליברה.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, אמרה: "עולם הביטוח עובר מהפכה בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות והשינויים בהעדפות הצרכנים. ליברה גאה לעמוד בחזית השינויים האלה, בכמה אופנים: ראשית, בחוויה הדיגיטלית שמספקת החברה. שנית, במודל הפרסונלי הבלעדי של החברה, הכולל שאלות ייחודיות המאפשרות הוזלה משמעותית במחיר. ושלישית, שיתוף מבוטחיה ברווחים, כבר מהיום הראשון, באמצעות ארנק דיגיטלי שהיא מקימה עבור כל מבוטח".