הקורקינטים השיתופיים כבשו בשנים האחרונות את תל אביב וערים גדולות נוספות. רק בתל אביב מתבצעות עשרות מיליוני נסיעות בשנה. בקורקינטים השיתופיים שמפעילה העיריה באמצעות מספר חברות. הנהגים והולכי הרגל  רואים את המסות הגדלות והולכות בכביש וגם על המדרכות.

על פי נתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" לפני מספר חודשים, בישראל נפגעים מדי יום בממוצע שמונה בני אדם בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים. הנתונים מתייחסים ל-2019. בין היתר, חל זינוק חד במספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים - 807 בשנת 2019 לעומת 286 בשנת 2018, כמעט פי שלושה יותר.

הבעיה של נפגעי תאונות הקורקינטים היא שרוב רוכבי הקורקינטים נוסעים ללא ביטוח (אלא אם רכשו כזה תמורת תשלום במספר מוגבל של חברות ביטוח שמציעות אותו). משום שהקורקינט החשמלי אינו נחשב לרכב מנועי, הרוכבים אינם מכוסים על ידי חוק נפגעי תאונות דרכים, שמאפשר פיצוי על פגיעה גופנית מקרן הפיצויים "קרנית".

הבעיה היא כפולה: ראשית, גם במקרה של פגיעת רוכב הקורקינט עצמו (למעט אם מדובר בתאונה עם רכב, כשאז הוא יכוסה באמצעות קרנית), והוא יצטרך לדאוג לעצמו לטיפול רפואי. שנית, גם אם רוכב הקורקינט פוגע באדם אחר (צד ג') או ברכוש של מישהו אחר (למשל נכנס בחלון ראווה של חנות).  במקרה של פגיעה בצד ג' הסכומים עליהם יכול להיתבע רוכב הקורקינט עלולים להיות מאוד גדולים, ויש לזכור שברוב המקרים מדובר על אנשים צעירים שעוד לא ראו הרבה כסף, לרבות בגילאי הנוער.

מי שהרימה את הכפפה היא חברת Lime , אחת מהחברות המפעילות קורקינטים שיתופיים בתל אביב שהשיקה ביטוח חינם לרוכבי הקורקינטים שישכרו את שירותיה. הביטוח הוא באמצעות חברת שומרה הישראלית, מקבוצת מנורה מבטחים, בשיתוף עם חברת הביטוח העולמית אליאנס פרטנרס.

מהחברה נמסר, כי במסגרת ההסכם כל רוכב שיתחיל רכיבה ב-Lime יכוסה בצורה אוטומטית ללא עלות נוספת במקרים של תאונות אישיות וכן תאונות צד ג'. מדובר בתוכנית שהושקה ב-21 מדינות ברחבי העולם במהלך שנת 2020, וצפויה להתרחב ליעדים נוספים במהלך שנת 2021.

"אנחנו מאמינים שמתן גב ביטוחי יתרום לתחושת הרוכבים ונראה עוד משתמשים חדשים רבים המאמצים את אמצעי ההתניידות של Lime ויעזרו לקדם את הערים שלנו לפקוקות פחות ועם פחות זיהום אוויר ורעש", אומר יניב גודר, מנכ"ל  אזורי Lime במזה”ת.

בדקנו את הפוליסות שמציעה חברת ליים באמצעות שומרה. הפיצוי בגין פגיעה אישית של רוכב הקורקינט היא 100 אלף שקלים (במקרה של מוות חלילה) ועד 100 אלף שקלים במקרה של פציעתו בהתאם לאחוזי פגיעה ונכות שהיא מפרסמת.

במקרה של פגיעה בצד שלישי, הכיסוי יגיע לעד 1 מיליון שקלים בתאונה אחת ועד ל-3 מיליוני שקלים לתאונות במהלך שנה אחת.

בדיקה של התנאים בשאר חברות השכרת הקורקינטים מעלה שהם קובעים במפורש שהחברה לא נושאת בשום אחריות ביטוחית על הרוכב. רוכבים קבועים יכולים לבטח את עצמם דרך חברות הביטוח השונות במחירים שנעים בין כמה עשרות שקלים ועד כמה מאות שקלים בחודש. רוכבים מזדמנים, על פי רוב, מסתכנים ללא ביטוח.