בעקבות ממשקי האינטרנט החינמיים במשרד האוצר לאיתור חסכונות פנסיוניים ואחרים, חשבונות רדומים, מקים האוצר גם ממשק דומה לטובת הציבור הרחב לאיתור פוליסות ביטוח ומוצרי ביטוח. המדובר על כל ענפי הביטוח – חיים, רכב, בריאות, אבדן כושר עבודה, תאונות אישיות, נסיעות ועוד.

מהאוצר נמסר, כי הממשק יאפשר למבוטחים לאתר בקלות ובמהירות מידע לגבי התיק הביטוחי שלהם אצל כל חברות הביטוח (כולל ה"פול", חברת הביטוח לבעלי רכב שחברות הביטוח מסרבות לבטח אותן או בעלי רכב דו-גלגלי), ולבחון את תנאי מוצרי הביטוח שברשותם.

עוד ב-mako כסף:

ממשק הביטוח האינטרנטי צפוי להתחיל את פעולתו באפריל הקרוב, כשעד אז נדרשות כל חברות הביטוח להעביר לאגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר מידע מפורט לממונה עד ה-31 במרץ 2017 על הפוליסות שבבעלותן, פרטי המבוטח בכל פוליסה, מספרה, מוצר הביטוח ואם הוא אישי או קבוצתי, מועד תחילת הביטוח, מועד סיומו, סך פרמיה חודשית/שנתית.

חברות הביטוח יחויבו להעביר את הפרטים בכל חודש עד ליום ה-5 בו בגין החודש החולף. כלומר, מי שירצה להתעדכן על הפוליסות שברשותו יקבל מידע עדכני מדי חודש לגבי החודש הקודם.

אפשר גם לסרב

לא כל המבוטחים ירצו אולי להופיע בממשק, אף שהכניסה לתיקים האישיים תהיה מאובטחת. לשם כך הורתה הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, דורית סלינגר, לכל חברות הביטוח להודיע למבוטחים על האפשרות לבקש את הסרת המידע אודות מוצרי הביטוח שלהם מהממשק, לא יאוחר מ-1 במרץ 2017. ההודעות יפורסמו גם באתר האינטרנט של החברה ובאזור האישי של מבוטחיה.

משרד האוצר מבטיח לטפל בכל פנייה של מבוטח שחולק על המפורסם בממשק לגבי התיק הביטוחי שלו. הפניות יועברו לחברת הביטוח שבה מתנהלת הפוליסה. לשם כך יחויבו חברות הביטוח להעביר לממונה את פרטי ההתקשרות עמן לטובת הציבור, כולל פרטי איש קשר שאחראי על טיפול בפניות ציבור בחברת הביטוח לעניין פניות שיתקבלו בעקבות שימוש בממשק.

חברת הביטוח תעביר לממונה גם את כתובת אתר חשבון אישי מקוון של מבוטחיה באתר חברת הביטוח. כמו כן היא תציג בדף הבית של אתר האינטרנט שלה, באופן ברור ובמקום בולט, הפניה לדף המתאים באתר האינטרנט של החברה שיעסוק בפניות ציבור שיתקבלו בעקבות שימוש בממשק.

יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il