חברת הביטוח הדיגיטלית "ליברה" מתרחבת. החברה, שהשיקה את פעילותה לפני כ-10 חודשים והציעה עד כה ביטוחי רכב מקיף, ג' וחובה, תמכור מעתה גם ביטוחי דירות. במסגרת זו, תציע החברה ביטוחי מבנה וביטוחי תכולה (יחד או בנפרד) וכן ביטוח מבנה למשכנתא. החברה מציגה שלוש בשורות צרכניות מרכזיות: מודל תמחור פרסונלי המאפשר להוזיל את עלויות הביטוח, שיתוף הלקוחות ברווחים ופעילות דיגיטלית מלאה.

המודל האקטוארי של החברה מאפשר לה להתאים את הצעת מחיר ביטוח הדירה לכל מבוטח, באמצעות מענה וולנטרי על שאלות ייחודיות לליברה, כגון: גיל המבנה (לפני 1995 או אחרי), אם מדובר בבניין ישן - האם עבר תהליך תמ"א, האם נעשו מהלכים שאפשרו הגנה מפני נזילות כמו החלפת צנרת, מערכת לנזקי מים וכדומה, האם הבית מוגן משריפות (כל אמצעי מיגון נוסף, כמו חימום עם מזגן או רדיאטור בלבד, ציוד כיבוי וגילוי אש התקנת חשמל תלת פאזי - מאפשרים הוזלה נוספת). גם קיומם של גורמים המסייעים להגנה מפריצות, כגון פלדלת עם מנעול עליון, כלב, מצלמות אבטחה או התקנת סורגים - מזכים בהנחה נוספת. המענה לשאלות הוא וולונטרי ובאמצעותו ניתן להוזיל את הצעת המחיר באופן משמעותי.

שירות ייחודי נוסף שמציעה ליברה למבוטחיה הוא האופציה לבחור שרברב פרטי באותם תנאים כמו שרברב בהסדר. כלומר, ללא שהבחירה תשפיע על גובה ההשתתפות העצמית או עלות הביטוח (הפרמיה). כמו כן, ליברה מתחייבת, באופן ייחודי בענף, לתשלום תביעות קטנות בתוך 48 שעות.

גם בביטוחי הדירה, כמו בביטוחי הרכב, מופעל מודל שיתוף המבוטחים ברווחים. במסגרת זו, לכל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת כיסויים נוספים בליברה.

הליברות שייצברו בארנק הדיגיטלי יהיו ניתנות למימוש בכל אחד מהמוצרים בסל הביטוחי של הלקוח – לשם המחשה, ליברות שנצברו בגין ביטוח הרכב יהיו ניתנות למימוש בדרך של רכישת ביטוח הדירה.

ליברה, שהחלה את הפעילות שלה בתחום ביטוחי הרכב באוקטובר 2018, הנפיקה עד היום למעלה מ-40 אלף פוליסות ומטפלת בכ-250 תביעות מידי חודש.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, אמרה: "ליברה מכניסה את הבשורות הצרכניות שהוכיחו את עצמן ובתחום ביטוחי הרכב ושינו את הסטנדרטים בענף, גם לתחום ביטוחי הדירות – אפשרות להתאמת הביטוח לכל לקוח בהתאם למאפייניו האישיים ולהוזלת הביטוח בדרך זו, שירות דיגיטלי מלא וכמובן – שיתוף הלקוחות ברווחים תוך אפשרות לעשות שימוש בליברות שנצברו במוצר אחד לצורך רכישת מוצר אחר. בנוסף, ליברה מתכוונת להציב סטנדרט חדש של תשלום תביעות במהירות ובפשטות. הכוונה שלנו היא להמשיך להרחיב את סל המוצרים בחודשים הקרובים גם לביטוחי עסק, ביטוחי נסיעות לחו"ל ועוד".