בין אם אתם מחפשים עבודה חדשה, רוצים להתקדם בעבודה הנוכחית או מעוניינים בקשרים בעולם העסקי- אתם חייבים לפתוח פרופיל ברשת לינקדאין -רשת העסקים והקריירה מספר אחת בעולם.

אם לא ברור לכם איך מקימים שם פרופיל, הממשק נראה לכם מסובך מדי, וגם לא ממש ברור לכם למה אתם צריכים לתפעל עוד רשת חברתית, אתם מפספסים את את "כיכר העיר" המקצועית: בארץ ובעולם.

"כל השיחות המקצועיות של הקולגות שלכם מתרחשות שם", קובעת נטע דורון, מומחית לינקדאין. "אתם יכולים לתחזק שם את הקשר עם הלקוחות, לגייס לקוחות חדשים, להשיג דאטה עסקית במהירות, לשמור על קשר עם קולגת מחו"ל, ולהיות עם אצבע על הדופק בתעשייה שלכם".

בנוסף, מדגישה דורון, ללא פרופיל לינקדאין, המיתוג האישי שלכם ומה עולה בתוצאות כשעושים עליכם גוגל - המוניטין הדיגיטלי שלכם זרוק ללא מחשבה וכיוון. "מה שעולה בגוגל תוצאה ראשונה עליכם  הוא איזו שטות שהעליתם בפייסבוק כלאחר יד לפני שנתיים, ואתם ממש לא רוצים ליצור רושם כזה".

בעזרת דורון, הכנו מדריך לבניית פרופיל לינקדאין שתוכלו בעזרתו להגיע מאפס לחשבון איכותי ומשגשג תוך חודש:

השלב הראשון: הקמת פרופיל אישי

לאחר שפתחתם חשבון תצטרכו להתחיל ולמלא ברובריקות השונות פרטים אודותכם- מעין  קורות חיים עדכניים קורות חיים עדכניים מסודרים ומעודכנים. "כדאי מאוד לדעת מראש מה תכתבו על עצמכם כי ברגע שתעלו את התוכן תהיו גלויים ולכן חשוב לעלות את החשבון רק כאשר הכנתם מראש מה תכתבו אודותיכם", מדגישה דורון.

"בחלק של התקציר השקיעו וכתבו תוכן מפורט ככל האפשר, כדי שיבינו מי אתם, במה עוסקים ולמה כדאי להיות אתכם בקשר. למי שמחפש עבודה – זו הזדמנות לספר ולהמחיש, בצורה אותנטית, את הערך שלכם למעסיק העתידי. למי שמקדם את המיזם או העסק שלו, זה המקום להמחיש את היכולת לעזור ללקוחות. השורה התחתונה: לינקדאין מעניק לנו מקום לספר אודותינו לעולם, מדוע שלא נשתמש במתנה החינמית הזו?", היא אומרת.

מכיוון שהתקציר הוא מקום עם טקסט חופשי ולינקדאין לא מספקים עוגני תוכן ורעיונות מה לכתוב, להלן סדר הפסקאות המומלץ:

  • מי אתם, במה מומחים, מה עשיתם בתחום המקצועי במהלך השנים האחרונות.
  • מה מניע אתכם בעשייה ובתחום המקצועי בו אתם עוסקים.
  • הישגים מקצועיים שאתם גאים בהם, תוצאות וקבלות מקצועיות, לקוחות מובילים (שמות).
  • כיצד אתם רואים את התחום והתעשייה אליה אתם שייכים.
  • מה הערכים שלאורם אתם מתנהלים בעולם העסקי ובחיים בכלל.
  • מה אתם עושים כשאינכם עובדים (התנדבות? תחביבים?)
  • את מי תשמחו לפגוש ברשת הלינקדאין.
פרופיל הלינקדאין של מנכ"ל לינקדאין
כדאי לראות מה אחרים מעלים. פרופיל הלינקדאין של מנכ"ל לינקדאין.

באיזה שפה לכתוב את הפרופיל שלי בלינקדאין?

"המלצה שלי היא להכין אותם באנגלית ולהשקיע בתרגום איכותי פעם אחת כמו שצריך. כך גם תעלו חזק יותר בתוצאות החיפוש ברשת, לעומת עברית, גם אם אתם פונים רק לישראלים" אומרת דורון.

עוד נושא חשוב בבניית הפרופיל הוא לפרט את כל מקומות העבודה וקורותיכם המקצועיים כל שנה ושנה. "פרטו את כל מקומות העבודה, כותרת, תפקיד, שנים ופירוט התפקיד. את התפקידים המשמעותיים הרחיבו יותר, כי הפרופיל אמור לדברר אתכם מול העולם". אומרת דורון.

"טיפ חשוב: הגדלת מספר הצפיות בפרופיל שלכם נעוצה ביכולת שלכם לשזור טקסט יחסית ארוך בכל החלקים ולהשתמש במילות מפתח (אותנטיות ורלוונטיות) שקשורות לתחום ולתעשייה", היא מייעצת. "ככל שתזינו יותר תוכן (כמות) ותדייקו בניסוחים ובמלים (איכות) תעלו מהר יותר בתוצאות החיפוש בלינקדאין".

השלב השני: מתחילים לבנות את רשת הקשרים

אחרי בניית הפרופיל עליכם להתחיל לייצר קשרים (חברים). "הקשרים הישירים נקראים 'מעגל ראשון'. צרו קשר עם אנשים שאתם באמת מכירים באופן אישי, ללא קשר ותלות באינטרס המקצועי שלכם. המטרה בשלב זה היא לייצר מאסה ראשונית של 'חברים'. שלחו בקשות לקשר לחברים, קולגות, משפחה, שכנים, מעסיקים, מעסיקים קודמים, חברים לספסל הלימודים באוניברסיטה ועוד", היא מסבירה.

כמה חברים צריך בלינקדאין כדי שהפרופיל יהיה טוב?

"יעד ראשוני בשלב התחלתי זה: הגעה ל 500 קשרים. אחרי שתעברו את המספר הזה תוכרזו כמתקדמים ברשת, תקבלו יותר אישורי קשרים מאנשים שתשלחו להם בקשה לקשר, ללא היכרות קודמות, והפיד שלכם בלינקדאין יציג לכם תכנים רבים. כלומר, לא תהיו ב"שממה" ותתחילו לחוות את הרשת ואת העוצמה שלה באמת", היא מבטיחה.

לינקדאין (אילוסטרציה: Shutterstock)
אם הפרופיל שלכם מכיל מעל 500 חברים, זה נחשב פרופיל טוב | אילוסטרציה: Shutterstock

איך מגדילים את רשת הקשרים בלינקדאין?

"חפשו במנוע החיפוש שמות אנשים שאתם מכירים ושלחו להם בקשה לקשר, או בקשו מחברים פעילים ברשת לשלוח לכם בקשה לקשר", היא אומרת. "הקליקו על אייקון האנשים בסרגל העליון ומשם תגללו מטה לראות אילו אנשים לינקדאין מציג לכם שאתם עשויים להכיר ושלחו להם ממסך זה בקשות לקשר. אלגוריתם לינקדאין, בהתבסס על התוכן שהזנתם בפרופיל שלכם, יתחיל להציג לכם המון אנשים מוכרים לכם".

"אחרי שמיציתם את כל האנשים שאתם מכירים התחילו לשלוח בקשות לקשר לאנשים מהתעשייה, מתפקידים דומים לשלכם, אנשים בחברות שעל הכוונת שלכם והקפידו להגדיל עוד ועוד את מעגל הקשרים בכפוף לאינטרס שלכם, על מנת לא לבזבז את זמנכם", היא ממליצה. "לדוגמה, אם אתם רוצים להשתלב בחברת הייטק מסויימת, התחילו להתחבר לא רק עם נשות הHR, אלא עם קולגות לעתיד ועוד אנשים באותה החברה.

השלב השלישי: יוצרים אינטראקציות מול מעגל הקשרים

ממש כפי שמגיעים לכנס עסקי, גם כאן אינכם מגיעים על מנת לעמוד בו בפינה אלא כדי להסתובב ולהכיר אנשים ולשוחח איתם.

"התחילו לעבור על הפיד, והגיבו לתוכן שכתבו החברים איתם יצרתם קשר. אנשים מעוניינים מאוד שיגיבו לתוכן שלהם", מבטיחה דורון. "החליטו למי תגיבו ולמה (כן, אינטרס היא לא מילה גסה) והקפידו על תגובות אותנטיות ומכבדות".

ככל ש"תעבדו" ביצירת אינטראקציות מול הקשרים שלכם תראו שתקבלו גם בחזרה תגובות והתייחסות למה שאתם מעלים. ואם אינכם מעלים שום תוכן, עדיין תזכו לראות שיש לכם יותר ויותר כניסות ובקשות לקשר מאנשים ששמו לב לתגובות שלכם וכך תבנו נוכחות מקצועית וקשרים ללא מאמץ רב.

השלב הרביעי: יוצרים תכנים כדי לייצר תהודה ומובילות

לאילו מכם שרוצים לייצר אימפקט חזק ברשת מומלץ לייצר גם תכנים משלכם ולא רק להגיב לאחרים. " זכרו שהתוכן הוא הכלי ולא המטרה. ולפיכך, במידה ואתם מעוניינים שישימו לב אליכם יותר, שיבינו שאתם מומחים בתחומכם, מומלץ לייצר כמה שיותר ממנו", מדגישה דורון.

רעיונות אפשריים לתכנים איכותיים בלינקדאין:

  • תכנים שליקטתם מרחבי הרשת (לינק לכתבה) והוספתם את התובנה שלכם
  • תכנים מקוריים דוגמת סיכום ספר מעולה שקראתם או המלצה על פודקאסט מקצועי
  • חוות דעת מקצועית על נושא שקשור לתחום שלכם ועומד בראש החדשות
  • פרסום מאמר או סקר או מחקר שערכתם
  • תמונה שלכם מכנס או פאנל מקצועי בו השתתפתם

"כל אלה הן דוגמאות לתכנים שקל לייצר אותם והם ייצרו לכם אימפקט חזק ברשת והתוצאות הדיגיטליות לא יאחרו לבוא: יותר צפיות בפרופיל שלכם, בתכנים שלכם, תגובות, בקשות לקשר נכנסות ושיחות בצ'ט. ואלה יובילו גם כמובן לקשרים בעולם האמיתי'", מסבירה דורון.

"למחפשי העבודה שביניכם, אקטיביות זו עשויה לייצר זימונים לראיונות ועלייה בראדר של מגייסים, יותר מאשר אלה שאינם פעילים ברשת. רק הקפידו להעלות תכנים איכותיים ולא להעמיס במידע חסר חשיבות לקהל הקשרים שלכם", היא מדגישה.

כמה תכנים כדאי לייצר ברשת?

"אם תוכלו להעלות פוסט אחד בשבוע זה יהיה מצוין", היא קובעת.

השלב החמישי: תחזוקה - שומרים על עקביות וממשיכים בפעילות

בשלב זה כל שנותר לכם לעשות הוא רק לחזור על הפעולות של הגדלת רשת הקשרים ותגובות לאחרים. למיטיבי הלכת: לייצר ולהפיץ תוכן בשגרה.

"במידה ותבצעו את כל השלבים באדיקות מובטח לכם נכס דיגיטלי איכותי תוך ארבעה שבועות", מבטיחה דורון. "הקפידו להיות עקביים, בפרט בזמן התנעת הפעילות, ואז האלגוריתם יעזור לכם להתקדם. תוך זמן קצר תגלו שאנשים מאוד איכותיים ובכירים מסתובבים בכנס הלינקדאין, תלמדו דברים חדשים מקצועיים, תהיו במרכז חדשות התעשייה שלכם, בין אם בישראל או בעולם ותוכלו להפיץ תכנים מקצועיים לקהל יעד ממוקד ואיכותי".