כי זמן זה כסף: אפקטיבית

מי: עדי מאור סיסו, יזמת ומומחית בין לאומית להתנהלות, לאפקטיביות ולשיווק יצירתי. בספר היא מציגה תובנות וחוויות מ-15 השנים האחרונות שבהן שירתה כחובלת בחיל הים וכבעלת בית ספר לאיפור באינטרנט. היא הייתה חייבת להתנהל באפקטיביות מול המערכת הצבאית כחיילת וכבעלת עסק מול חיי הבית והמשפחה. את התובנות האלו היא חולקת בספר חוויתי, צבעוני, ומעורר השראה את השלבים המדויקים ליצירת חיים מלאים.

למי הוא מיועד: מיועד לכל מי שרוצה להשיג יותר בחיים. בין אם אתם עצמאיים או שכירים שרוצה להספיק יותר ביום יום, ולכל מי שלא מוכן להיכנע לאמונה הרווחת לפיה אי אפשר לשלב בהצלחה בית עם קריירה או הגשמת חלומות.

אין תמונה
אפקטיבית

איך תחסכו: הספר מיועד לאלו שרוצים להספיק להשיג יותר בחייהם. בין אם זה בעבודה או בחיים האישיים. הספר מדגים בצורה חווייתית ופרקטית שלב אחר שלב  איך להתנהל נכון כדי לחיות חיים מאוזנים ועדיין- מלאי הגשמה. מכיוון שזמן הוא המצרך הכי יקר בחיינו, וניהול נכון שלו יעזור לכם להספיק יותר דברים – כדאי לכם לקרוא את הספר הזה.

ציטוט לדוגמה: "הבעיה היא שהדרך המקובלת והמוכרת להתנהג בחברה שבה את נמצאת, היא לא בהכרח הדרך האפקטיבית, המלאה, המעצימה, המחוברת והנכונה ביותר עבורך".

אין תמונה
הרעיון - מחלום למציאות

כדי לפרוץ קדימה: הרעיון 

מי: יובל אברמוביץ, שהספיק בחייו יותר מאשר אדם ממוצע הודות לרשימות שהוא מנהל. הספר, שנכתב ברוח ספרו הראשון והמצליח "הרשימה", הוא מדריך אקטיבי בו חולק אברמוביץ טיפים, תרגילים וסיפורים יוצאי דופן על אנשים שהצליחו למחוק חובות של מיליונים, גברו על כישלונות והצליחו לעמוד בחזרה על הרגליים בזכות חשיבה מקורית, תעוזה ורעיונות מבריקים.

למי הוא מיועד: לכאלו שיש להם כבר שנים רעיון לעסק, סטארטאפ מצליח או חלום שהם רוצים להפוך למציאות ולא יודעים מאיפה מתחילים. לשכירים שמעוניינים להפוך לעצמאיים ולהגדיל את ההכנסות או לכאלו שרוצים להפיח חיים ברעיון לצד עבודתם כשכירים.

עוד ב-mako כסף:

 

איך תחסכו: תלמדו בעזרת תרגילים, רשימות, משימות והמון עבודה עצמית איך מדייקים את הרעיון שלכם, איך מגבשים קונספט מנצח. מדוע התשוקה חשובה לא פחות מהכישרון. איך לא מוותרים לפחד ומגייסים אומץ. כיצד יוצרים קהילה שוקקת ברשתות חברתיות וקמפיינים מקוריים בעלות של מאות שקלים בלבד ואיך ניתן להקים עסק ללא צורך בהון משמעותי. כל זה יעזור לכם לחסוך עלויות בדרך להקמת עסק.

ציטוט לדוגמה: "עבודה כשכיר מקנה אשליית ביטחון כלכלי. זו אשליה משום שחייכם אינם בידכם והכנסתכם תלויה באחר. אני כפי שכבר הבנתם, מאמין גדול מאוד שחיינו בידינו".

אין תמונה
שיווק בעידן דיגיטלי

כדי שתהיו ראשונים בפיד: שיווק בעידן הדיגיטלי

מי: ירון אחר ואתגר שפיבק. שני אנשי שיווק שמאחוריהם תפקידים בכירים והצלחות מוכחות שמחליטים יום אחד להפוך את הניסיון והידע שצברו לאורך השנים לארגז כלים שישמש כמורה דרך למי שרוצה לנווט בעולם העסקים המודרני.

למי הוא מיועד: לכל מי שרוצה לקדם משהו באמצעות הכלים השיווקיים הקיימים כיום, בין אם ירצה לקדם אג'נדה חברתית/פוליטית ובין אם הוא מקדם מיזם עסקי, מוצר, ארגון, מותג עסקי ואפילו את עצמו. כמובן שהוא מיועד גם למשווקים ובעלי עסקים, ליזמים המבקשים לצבור כלים וידע נכון לשיווק המיזם שלהם, לבעלי  חברות ולמנהלים שרוצים להבין כיצד פועל מערך השיווק שלהם, לסטודנטים ואנשי פרסום ומדיה.

איך תחסכו: בספר הזה תלמדו בעיקר איך להיות רלוונטיים ולייצר ערך בעזרת כלים, שיטות וקיצורי דרך דיגיטליים. תלמדו בעזרת דוגמאות וטיפים איך יוצרים אצל המשתמש רצף בין אין ספור המסרים שאתם ואחרים מעבירים לו, ובעיקר, איך מייצרים "דג זהב" שיגרום לו להעדיף דווקא אתכם שוב ושוב. בין אם אתם בעלי עסק שרוצים להגיע ליותר לקוחות או שיש לכם אג'נדה לקדם- שיווק דיגיטלי הוא תחום חובה שכל אחד חייב להבין בו.

ציטוט לדוגמה: "פיזור נכסים במרחב הדיגיטלי הוא מהלך אסטרטגי המאפשר לכם לרשת את עצמכם ולהציב נקודות נוספות כחלק מהתוכנית שלכם להגיע ליותר קהל רלוונטי ולייצר יותר תוצאות שיווקיות".

אין תמונה
האוצר שמתחת לנדנדה

כדי להבין שאין כמו בבית: האוצר שמתחת לנדנדה 

מי: יערה חכם בשן היא חוקרת, יועצת, מרצה ומתכננת גני משחקים מזה עשור. בעקבות סקר שערכה ב-700 גני משחקים היא גילתה שגני המשחקים בארץ אינם עונים על הצרכים ההתפתחותיים החשובים מאוד של הילדים והחליטה לפתח תחום יידע ייחודי המתמקד בכישורי החיים שניתן לרכוש תוך כדי משחק בגן הציבורי. זהו הספר הראשון בארץ שחושף את האוצרות הטמונים בגן המשחקים השכונתי, ומציג מבט חדשני ומפתיע על מגלשות, נדנדות ומה שביניהן, לפיתוח מיומנויות חשובות וכישורי חיים.

למי הוא מיועד: להורים שמעוניינים ללמד את ילדיהם כישורי חיים כגון: עצמאות, זיהוי הזדמנויות, נחישות התמדה ותרגול, התמצאות מרחבית, דחיית סיפוקים, ניהול משאבים, ארגון ומיון, ניסוי וטעייה, חשבה יצירתית, תקשורת, בחירת שותפים כמו גם לימוד צורות, צבעים מספרים ואותיות.

>> 12 פעולות שישפרו את מצבכם הכלכלי לפני גיל 30

איך תחסכו: הספר מציג כלים והדגמות המלווים בתמונות איך להיות הורה משמעותי יותר בחיי ילדיכם. להבין בדיוק איך ביקור בגינה הציבורית יכול להפוך מעבר לכיף גם לזמן למידה וחיבור עם הילד, ללמוד להכיר אותו באמת ועל הדרך לחסוך חוג ספורט, חוג הכנה לכיתה א' ואולי גם פסיכולוג שיסביר לילדים למה ההורה אף פעם לא היה נוכח בחייהם.

ציטוט לדוגמה: "כולם רוצים שהילדים שלנו יהיו יצירתיים בבגרותם, שיממשו את עצמם, שתהיה להם עבודה מספקת בעלת משמעות אבל... האם עכשיו, בילדותם, אנחנו מעודדים אותם להיות יצירתיים? האם אנחנו מטפחים את היכול או מדכאים אותה? מה אנחנו אומרים לילד שמשתמש במגלשה לא כפי שנהוג או מטפס על המתקן שלא בסולמות המקובלים?"

אין תמונה
ספר פוטושופ

כדי לשלוט בעיצוב: ספר PHOTOSHOP

מי: משה שמש, אדריכל בוגר הטכניון שחיפש ברשת ספר בעברית המסביר שלב אחרי שלב את רזי ה -PHOTOSHOP ולא מצא מדריך מסודר בנושא. הוא החליט להעביר את הידע שצבר בצורת חוברת הפעלה שכוללת תיקיית עבודה אינטרנטית, שמאפשרת תרגול נוח בהתאם לנושא הנלמד.

למי הוא מיועד: בין אם אתם הורים שרוצים לשדרג את התמונות עבור אלבומים לילדים, תמונות לתלייה על הקיר או מתנות לסבא וסבתא, זוגות צעירים שמעדיפים לחסוך את הסכומים האסטרונומים שנגבים עבור יצירת אלבום חתונה, בעלי עסק שזקוקים תמידית למעצבים גרפיים כדי לשדרג את הנראות של העסק, משווקים, צלמים מתחילים וכל מי שרוצה ללמוד עוד על התוכנה הפופולריות הזו ולא ידע מאיפה להתחיל.

איך תחסכו: עלויות מעצב גרפי לעסק או באופן פרטי, חלק מעליות של צלמים לאירועים או להפקות פרטיות וידע בתחום מאוד מבוקש שיכול לפתוח לכם עולם שלם שלא הכרתם.

ציטוט לדוגמה: "חשוב לדעת שבפוטושופ קיימות פקודות הדורשות פעולות פיזיות רצופות כמו להקליק, להחזיק לחיצה, לגרור ועוד ועל כן מומלץ לקרוא בעיון ולהתנסות במקביל מול פוטושופ פתוח על המחשב וספר ביד. בכל פעם שתתקלו בתרגול עם דוגמה, יהיה זה מומלץ לבצע את אותן פעולות ולהתנסות בעצמכן בכל צעד וצעד וללמוד מדרך הפעולה".

אין תמונה
עיצוב בר השגה

כי שילמתם מספיק משכנתא: כוחו של הסטיילנג- עיצוב בר השגה 

מי: אורלי רובינזון כותבת ספרי אדריכלות ועיצוב כבר שנים רבות וזה מבחינתה הספר האישי ביותר שמדבר עיצוב בגובה עיניים לכולם. הספר עוסק בנושא הבית ומציג דרכים, רעיונות והשראות לעיצוב בתקציבים אפשריים בתקופה שבה רכישת בית בישראל הפך להיות חלום רחוק עבור משפחות רבות.

למי מיועד: הספר עוסק בנושא הבית ומציג דרכים, רעיונות והשראות לעיצוב בתקציבים אפשריים בתקופה שבה רכישת בית בישראל הפך להיות חלום רחוק עבור משפחות רבות. הספר הוא אנציקלופדיה לעיצוב בתקציבים אפשריים וכולל את המדריך הגדול להלבשת הבית, ביקור בדירות שכורות, חללי מגורים בערים, במושבים, בקיבוצים דירות ובתים "אמיתיים" שנוצרו בגובה העיניים.

איך תחסכו: במיוחד לפני החגים ורגע לפני שכל האורחים נכנסים בדלת ויתפעלו מהעיצוב המוקפד, תוכלו לנפנף בידכם בביטול ולהגיד: "נראה לך שיש לי כסף למעצב?"

ציטוט לדוגמה: "מה שעושה את הבית מעניין מבחינה עיצובית הם האלמנטים אותם אנו מוסיפים וגורמים למבקרים בו להתעכב עליהם ולנו, בני הבית, ליהנות מהם באופן יומיומי. 'מאיפה זה?'  'מי הכין?'  'מה הסיפור של השידה הזו?' וכו'. ככל שנרבה בשכבות ובהפתעות, כך יהפוך הבית שלנו למעניין יותר. הוסיפו קירות משפחה, אומנות, רהיטים משופצים, ספרו את הסיפור שלכם, את מי שאתם, הציגו את האוספים שלכם, את התמונות ממסעות וטיולים, את החוויות שלכם. היו בטוחים שכך הבית שלכם יהיה מסוגנן ומעוצב, אישי ומרגש".

אין תמונה
נדל ן בג'ינס

כי רק מזה עושים כסף בישראל: נדל"ן בג'ינס

מי: חיים לוי, בעל תואר ראשון בשיווק ותואר שני במימון, עוסק מזה למעלה מעשור בהשקעות בנדל"ן מניב, מרצה רבות בתחום ומלווה משקיעים. השכלתו הפורמלית, ניסיונו רב השנים במגזר העסקי ובתחום ההשקעות בנדל"ן הם אלה שעיצבו את משנתו הפיננסית-עסקית עליה מתבסס ספר זה.

למי מיועד: הספר מלווה את המשקיע המתחיל צעד אחר צעד בדרך להשגת "תשואה עודפת" מדירות להשכרה. לוי דן בתהליך ההחלטה המשפחתי, בצעדים הראשונים, בבניית פרופיל הנכס, בבחירת המיקום, באופן החיפוש, בהתקשרות חוזית, בהשבחת הנכס ובניהול הנכס בתום התהליך - כל זאת תוך ניצול מיטבי של אפשרויות המימון העומדות לרשות המשקיע באופן הרווחי ביותר.

איך תחסכו: מאיפה להתחיל? נכס שיהווה הכנסה נוספת, חיסכון ארוך טווח ודאגה לעתיד הילדים.

ציטוט לדוגמה: "לפני קניית פינת אוכל חדשה, אנו מקדישים עם בן/בת הזוג שניים-שלושה בקרי יום שישי לסיבוב השוואת מחירים. במקרה הטוב, נחסוך 1,000 שקלים על פינת אוכל שעולה 8,000 שקלים. בחישוב פשוט של 10 שעות "עבודה/חיפוש", יוצא שהרווחנו 100 שקלים לשעה לזוג או 50 שקלים לשעה לאדם. לא רע. בעסקה סבירה, עליה נרחיב בהמשך, עלינו להשקיע כ־50 שעות וכ־40,000 דולר בסך הכל כדי שההשקעה תניב 10,000 דולר לשנה עד סוף חיינו. שווה?"

אין תמונה
לוח שנה לגינה

כדי שתאכלו את מה שגידלתם: לוח שנה בגינה

מי: אילנה, מבשלת ומגדלת (ירקות וילדים) בהרי ירושלים, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בעלת קייטרינג טבעוני "דוידי ואילנה", לקטית ומדריכה סיורי ליקוט, חקלאית זעירה ומורה לגינון וקיימות, מצילה ירקות שנזנחו על המדף שחיברה את כל אהבותיה ועיסוקיה ליצירת לוח שנה מאויר ומפורט, שהוא בעצם מדריך חודשי לגינון ביתי - בשדה וביער, בגינה ובתזונה.

למי מיועד: לאלו שרוצים לדעת מתי זורעים מה ואיך לטפל באדמה בפירוט חודשי, על ליקוט עונתי בשדה וביער, שלבי גידול שונים בגינה: מזריעה ועד איסוף הפרי, שמירת זרעים , גיזום והדליה, שימור מזון ועוד.

איך תחסכו: בלוח תמצאו שלל טיפים מקצועיים לגינה הביתית, כולל זמני זריעה ושתילה וגידול צמחים מזרע לפרי, טבע וגידול בעיר, שמירה על הטבע והסביבה, הכרות עם צמחי בר ושלל מתכונים עונתיים ומפתיעים שניתן להכין מגידולים שגידלתם בעצמכם בין אם זה בגינה ואפילו במרפסת הביתית.

אין תמונה
סדנה פרטית עם דנה ישראלי

במקום ללכת לחנות: סדנה פרטית עם דנה ישראלי - ספר רעיונות ליוצרים

מי: דנה ישראלי- יזמית ויוצרת בתחום ה DIY בעלת סטודיו לסדנאות בוטיק בתחום הצילום והעיצוב ובעלת חנות לחומרי יצירה פרי עיצובה, בלוגרית בתחום היצירה והצילום, כותבת הספר ומוציאה לאור של סדרת מגזיני היצירה WOW TO. יזמית אירועי היצירה מעדניית הסדנאות יצירה בקרקס.

למי מיועד: לחובבי "עשה זאת בעצמך" וגם למי שרק רצה לעשות לבד וחשש מזה עד כה. מתאים למתחילים ומתקדמים כאחד ומשלב הפעלות לילדים יחד עם פרויקטים שנראים מורכבים. זהו ספר שיתקבל בזרועות פתוחות על ידי קהל המשווע לספרי עיצוב ועשה-זאת-בעצמך בעברית.

איך תחסכו: מקניית רהיט חדש, פריטים להלבשת הבית ועד הצורך בלשלם למפעיל עבור יום ההולדת הבא של ילידכם. הספר מציע 50 פרויקטים של מתנות, פעילויות והדרכות מפורטות לעיצוב הבית שמלווה בתמונות ובאווירה שיתנו לכם חשק ליצור.

ציטוט לדוגמה: "כמעט כל דבר שאתם עומדים לזרוק הוא חומר גלם ליצירה שמגיע לו סיכוי לחיים חדשים".

יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il