אם חייתם בישראל בשנה האחרונה ולא ראיתם את פרצופו של השף אסף גרניט, כנראה שהתבודדתם בהרים. השף השותף של מסעדת "מחניודה" הירושלמית (על שלל שלוחותיה בארץ ובעולם), מדלג בין תכנית טלוויזיה, לפרסומות או סתם לפתיחת עוד מסעדה בלונדון. אבל עודף החשיפה לא פוגע במסר אותו הוא מעביר על פי מדד הפרסומות של mako, שבודק את מידת האפקטיביות של הפרסומות. גם הציבור הרחב וגם מנהלי השיווק הכתירו את הפרסומת של דומינוס פיצה (McCANN) כפרסומת המשכנעת ביותר מבין הפרסומות הבולטות של הזמן האחרון. קל להבין למה: ההגשה של מאור כהן שומרת על הפרסומת קלילה ונעימה לצפייה, אבל באותו הזמן היא מקפידה לא לסחוף את גרניט לקלילות, ומשמרת את התדמית שלו כמומחה באוכל, שמעניק טוויסט ייחודי לפיצה.

טמבור (אדלר, חומסקי & ורשבסקי) ממשיכה בקו המנצח שלה בכיכובה של מאי ג'פקו בת ה-10. הפעם ג'פקו יוצאת אל המרפסת, לבושה במדי צופים, ומתמקדת בהשפעות מזג האוויר על המעקה במרפסת. בתוך חצי דקה היא מצליחה לעסוק בשיקום בטון בתקרה פנימית, בצבע נגד חלודה ובמסיבת פיג'מות. העיסוק המקצועי הברור משאיר את המסר בקדמת הבמה, בזמן שאופן ההגשה מנגיש אותו לכלל הציבור, שנותן לו ציון גבוה, כמו גם מנהלי השיווק.

יורו 2016 מצליח בינתיים להציג סיפורים טובים, והרבה פחות כדורגל טוב. בדיוק במרווח הזה נכנסת הפרסומת של ווינר (יהושע / TBWA), שמבקשת להציג את הריגוש העיקרי מהטורניר: הימור על התוצאה. מנהלי השיווק מעריכים את התזמון הנכון ואת הפנייה המדויקת אל תחושת ההחמצה שמלווה כל מי שניחש כל מה שיקרה, ולא מרוויח מזה כלום. הכסף, כמו תמיד, ממשיך להיות אפקטיבי.

ממצאי סקר שנערך עבור  MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס. בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי שלPanel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 23 עד 27 ביוני 2016. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

תוצאות הסקר בציבור הרחב הושוו לסקר שנערך בקרב משתתפי קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים" בניהולם של אמיר שניידר, מנהל שיווק בקבוצת אלדר, טל ספיבק, סמנכ"ל מרכז הבניה ולירן פורמן מנהל שיווק קמחי תאורה