"ארנה לא עובד טוב כקניון" — כך הצהירה מירית בכר, שמונתה על ידי קרן ריאליטי למנכ"לית ארנה בהרצליה. ל–TheMarker נודע כי פחות משנה לאחר שנקנה על ידי קרן ריאליטי, המבנה יחדול לשמש כקניון ויהפוך ל"מרכז עירוב שימושים", שיכלול בין היתר חללי עבודה משותפים, חדרי כושר ומרפאות.

"ריאליטי קנו את הקופסה הנד"לנית הזאת, שלא מימשה את הערך שלה, ואנו רוצים להביא את הפוטנציאל שלה לידי מימוש", אמרה בכר. "ריאליטי ועיריית הרצליה מבינים שארנה לא עובד טוב כקניון. אנחנו נהפוך אותו למבנה של עירוב שימושים — יהיה בו 'האב' (מתחם עבודה), פארק פנימי, ספא, חדרי כושר, מרפאות ומרכז כנסים. את הכל נעטוף תחת קונספט שייבחר בקרוב.

"בקומה התחתונה תהיה פעילות מסחר והסעדה. עד עכשיו הכניסו לארנה הכל מהכל בלי שיהיה לו רעיון ברור, התוצאה היתה שהוא עבר ידיים כמה פעמים. אנחנו נדאג שזה לא יקרה יותר", אמרה בכר.

בכר הוסיפה כי לשם שינוי המבנה שכרה ריאליטי את שירותיו של האדריכל הבריטי, נורמן פוסטר, שיעבוד עם משרד "ישר אדריכלים" של אבנר ישר ויוני גרוסוסר. "פוסטר תכנן, בין היתר, את נמל התעופה בהונג־קונג, האצטדיון הבינלאומי של קטאר, כיפת הזכוכית של הרייכסטאג בברלין ובית העירייה של לונדון". כפי שעשתה בעבר, גם הפעם קרן ריאליטי תנסה לשנות את הייעוד של השטח כדי שיתאים לתוכניותיה.

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il

שיעור התפוסה בקניון - 80% בלבד

קניון ארנה הרצליה נפתח ב–2003 על ידי מוטי זיסר, שהשקיע בהקמתו יותר מ–150 מיליון דולר. ב–2007 מכר זיסר את הקניון לחברת מנופים של ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי תמורת 546 מיליון שקל. מנופים השקיעו בשיפוץ ובשינוי תמהיל הקניון כ–70 מיליון שקל. הם בנו לו גג 'סקיי לייט', מיתגו אותו כקניון אופנה וטענו כי יהפכו אותו ל"קניון הטוב ביותר בישראל".

למרות הקרבה שלו לים והשיפוץ הנאה, הקניון לא הצליח להתרומם. הדעה הרווחת היתה שהסיבות העיקריות לכך הן חוסר נגישותו וכן העובדה שתושבי הרצליה נותרו נאמנים לקניון שבעת הכוכבים.

ב–2011 קנה מרכוס וובר את השליטה במנופים מידי בן זקן, וזה מכר אותו לקרן ריאליטי ביוני 2016 (קרן ריאליטי 70%, הפניקס 20%, ותדהר 10%) במטרה להתגבר על מצבו הפיננסי המאתגר. קרן ריאליטי, העוסקת בהשבחת נדל"ן, רכשה את קניון ארנה תמורת 335 מיליון שקל ביוני 2016.

הקרן נוסדה על ידי מיקי ורדי, לשעבר ראש רשות מקרקעי ישראל, אוהד רוזן ואסף ורדי, ואליהם הצטרף שלמה גוטמן. לדברי בכר, שיעור התפוסה בקניון מסתכם ב–80% בלבד.

נכון לסוף 2015 ההכנסות מהקניון קטנו בכ–16% ביחס ל–2014, ל–40 מיליון שקל. דמי השכירות הממוצעים למ"ר ירדו ל–96 שקל למ"ר, בהשוואה לכ–117 שקל למ"ר ב–2014. ה–NOI (הכנסות תפעוליות נטו מנדל"ן) הסתכמו ב–2015 ב–16.1 מיליון שקל — נפילה של 25% ביחס ל–2014.

סנונית ראשונה לתהליכי הקונספט החדש הוא הבאת התערוכה הבינלאומית The art of Banksy, של אמן הגרפיטי המפורסם - בנקסי. התערוכה נפתחה לקהל הרחב השבוע בהשקעה של מיליוני שקלים.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
ההונאה הגדולה: מה שהשמאלנים והימנים לא סיפרו לכם על תאגיד השידור הציבורי
 רשת High Q קורסת: "אין לנו כסף לשלם משכורות"