כמה פעמים שמענו את הביטוי "אושיית רשת" ושכחנו שלמשבצת הזאת הרבה יותר קל לנו להיכנס בעידן החדש, בו כל אדם יכול לשדר את עצמו לדעת ברשתות החברתיות, לרתק את העוקבים ולגרום להם לחכות ולצפות לציוץ הבא. העולם הדיגיטלי מאפשר לנו להפוך לסלב ולקדם אידאולוגיה, קריירה או את השילוב המרתק בין השתיים. אז איך עושים את זה?

למה בכלל להיות אושיית רשת?

רבים מאתנו שוכחים זאת, אך פרסום לכשעצמו איננו מטרה, או לפחות לא מטרה אסטרטגית. הוא אולי נעים, מחמיא, גורם לנו להרגיש נחשקים אבל בסופו של יום, מפורסמים בלי אג'נדה לא יצליחו למנף את הפרסום להשגת מטרות והוא יתבזבז.

אז מה יכולה להיות מטרתו? גיוס לקוחות נוספים לעסק שלנו, בניית תדמית אישית של מובילי דעה בתחומי העיסוק השונים, קידום אג'נדה חברתית ועוד.

הפכו את חייכם ל"מיני ריאליטי"

אם בחרנו להפוך לאושיית רשת אנחנו צריכים להעניק ריגושים ולשדר 99% אותנטיות לקהל היעד שלנו, בין אם מדובר על שיתוף ברגעים מתוך החיים הפרטיים שלנו, על פי גבולות שנסמן מראש כמובן, אתגרים שבחרנו "לטפס" ולתעד ברשת ורגשות שאנחנו חווים על כלל גווניהם. הרי לא הגיוני שאנחנו רק "סמיילי מהלך".

חשוב לזכור שהעוקבים שלנו מחפשים אנושיות, רוצים להכיר את האדם שעומד מאחורי המומחיות, האג'נדה ותמונות תדמית של הצלמת הכי טובה בעיר. ככל שנסכים לשתף בייחודיות של סגנון החיים נצליח לסקרן יותר עוקבים. אם אני עוסקת בתחום האימון הזוגי למשל, אציג ואתעד את היצירתיות בזוגיות שלי, כיצד אני מטפחת אותה במקוריות, איך מתנהל בית מתוך מודעות של בת זוג ומאמנת וכך הלאה. זה המקום לעשות שימוש בתוכן ויזואלי אותנטי, להסכים להיראות גם "בנעלי בית" ולהימנע מתמונות קנויות. ככלל מומלץ להעלות תכנים בדמות סרטונים, תמונות, פוסטים כתובים גם בזמן אמת, בדיוק כשהם מתרחשים.

הביאו חידושים לעולם

זה לא סוד. חידושים יוצרים סקרנות כמעט אוטומטית בקרב העוקבים שלנו ולכן בתור אושיית רשת יש לנו תפקיד נוסף "לחדש לעולם". אם עיקר הקהל שלנו הוא קהל ישראלי אנחנו תמיד יכולים לייבא טרנדים מהעולם ולהיות הראשונים להדביק בהם את הרשת. בין אם מדובר על תחומי האופנה, עיצוב, שוק הרכב, שיטות הטיפול והאימון השונות וכן הלאה. ככל שנקפיד להיות הראשונים לייסד או לעשות משהו ולתעד את זה, כך יזכרו אותנו טוב יותר כמי שהביאו את הטרנד הכי חם לישראל והיו מספיק אמיצים ליישם אותו בפעם הראשונה. חשוב לזכור שחידוש יכול להיות גם דעה מעניינת שמעולם לא נשמעה, שימוש בטכנולוגיות חדשות שהרשת מציעה לנו ועוד.

לירון מור בשידור חי ברשת (יח``צ: getty images)
לירון מור | יח``צ: getty images

רוצים הרבה עוקבים תוך זמן קצר? הפיקו סדרת וידאו בתחום שלכם

אחת השיטות להפוך לידועים תוך זמן קצר היא להפיק סדרת וידאו ולהפיץ אותה ברשת. חשוב מאוד לתת שם לסדרה, לבנות פורמט מעניין המשלב יציאה לשטח, מרואיינים מרתקים אפילו ידוענים/ סלבס שפגשנו באופן מקרי או יזום, תיעוד תהליך בחייכם ועוד ועוד.

מתכוננים למרתון הבא? קחו את המצלמה יחד אתכם להכנות, לפחדים, לאתגרים, לתובנות, לרגעים ה"לא מושלמים" ולחוויות שאתם עוברים בדרך. לכל אלו מכם שיבחרו להפיק סדרת וידאו ברשת מומלץ שכל פרק יהיה באורך ממוצע של 7 דקות וישודר בזמנים קבועים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם. לאלו מכם שכבר שוחים בעולם הסרטונים בהחלט מומלץ לקפוץ למים ולערוך פרקים בשידור חי. חשוב לזכור כי סדרת וידאו יכולה לעקוב גם אחרי נושאים או תהליכים חברתיים שמעניינים אתכם.

נהלו דו שיח

אחת השיטות לגרום לעוקבים להתחבר אלינו היא להשקיע זמן בתגובות לתגובות, להעצים את העוקבים על סיפורים מעניינים שלהם, להתייחס ולא פעם להקדיש להם פוסט. מתחיל אצלכם דיון מרתק? קחו בו חלק. נפגשתם עם כמה עוקבים? שתפו אותנו ברשת ותייגו אותם. עוקב מספר לכם על אתגר? הביעו רגישות והשתדלו להשיב לו. ואם בכל זאת לא הספקתם להגיב לכלל העוקבים באופן אישי, תמיד אפשר ליזום שידורי LIVE קבועים ולדבר איתם תוך כדי. 

דברו עם סלבס ומותגים ידועים

בעידן הדיגיטלי הרשת מאפשרת לנו ליצור התקשרות עם ידוענים בלחיצת כפתור, מה שלא היה קודם לכן. אם אתם רוצים לקדם תחום חברתי, עסקי ויש לכם הצעות לשיתופי פעולה עם סלבס או מותגים גדולים הרשתות החברתיות הן הזירות לפנות אליהם. זכרו שתמיד אתם יכולים לפרסם פוסט או ליצור סרטון ויראלי שמזמין דמות ידועה לשתף עמכם פעולה, גם אם היא לא תענה לכם אתם ודאי צפויים להרבה מאוד חשיפה, ואם תהיו מספיק מקוריים אולי תוזמנו לראיון באמצעי התקשורת השונים.

אז אם אתן סטייליסטיות בתחילת הדרך אתן בהחלט יכולות להזמין ידוענים למהפך אצלכם בסטודיו, מקדמים פרויקט מיוחד למען בעלי חיים? בדקו לאיזה סלבס יש כלבים והזמינו אותם להצטרף לפרויקט.

>> 100 משפטים לחיים שייתנו לכם זריקת מוטיבציה בדרך להצלחה

שתפו במהפך שלכם

כמה דיברנו על הקרחת של נינט או הפוני - זוכרים? עכשיו הגיע תורכם. בתור אושיות הרשת הבאות תעדו את התהליכים המעניינים או המהפך האישי שלכם, יולדות במים? צלמו לנו רגעים מהחוויה (כמובן שבגבול הטעם הטוב)  עושים דיאטה בשיטה שהבאתם מהצד השני של העולם? צייצו לנו את הדרך והתוצאות. עושים סטיילינג חדש? קחו את המצלמה אתכם לשופינג. מעצבים את החנות שלכם? צלמו את התהליך לאינסטגרם ולפייסבוק עד לפתיחה המחודשת ותייגו את השותפים לדרך. חשוב לזכור שתוך כדי תהליכים אתם יכולים להתייעץ עם הקהל שלכם בנוגע לבחירות ולהחלטות, לפתוח שאלות להצבעות ברשת וליצור באז כמעט לכל פעולה. אושיות רשת רבות הופתעו לגלות שעיקר הפרסום והתהילה הגיעו דרך מהפך או שינוי עצום שתועדו.

לסיכום - כל האמצעים כשרים

הרשתות החברתיות כל פרק זמן קצר יוצאות עם עוד כפתור מעניין או פונקציה חדשה, בתור אושיות רשת זה המקום לנסות אותם, להפתיע את העוקבים ולהיות הראשונים שעולים ללייב, מפרסמים story, מעלים באנר וידאו בפייסבוק וכך הלאה.

לירון מור היא בעלים ומנכ"לית חברת VMI, המלווה בעלי עסקים לבניית שירותים ומוצרים דיגיטליים