פרסומת של דאב (צילום: צילום מסך, פייסבוק)
הפרסומת לדאב | צילום: צילום מסך, פייסבוק

מותג הטיפוח דאב נאלץ להתנצל לאחר שקמפיין פרסומי שהעלה לפייסבוק עורר סערה ותלונות כי הוא גזעני. בפרסומת נראים אשה שחורה שנהפכת ללבנה לאחר שהיא משתמשת בסבון של דאב.

בפרסומת, שמורכבת מכמה תמונות, נראית אשה שחורה מורידה את חולצת הטי שלה, כשמתחתיה מתגלה אשה לבנה. תמונה שלישית מראה את האשה הלבנה מורידה חולצה ונהפכת לאשה אסיאתית.

המאפרת נעמי בלייק, שהיתה הראשונה ששיתפה את התמונות, כתבה בפייסבוק: "מה ארה"ב מנסה להגיד לשחורים... שאנחנו נשפטים על פי צבע עורנו וזה כולל את מה שנחשב ליפה במדינה הזאת". משתמשת אחרת כתבה: "איזה מסר דאב מנסה להעביר חוץ מגזענות בוטה?" אחרים אמרו כי יחרימו את המותג. "אני משתמשת במוצרים שלהם כיום, אבל מבחינתי אין יותר דאב, כי הגזענות לעולם לא תסתיים", כתבה המשתמשת שא ני.

דאב, שבבעלות ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי הפרסומת היתה החמצה  "בכל הנוגע לייצוג נשים שחורות בצורה מתחשבת". "אנחנו מצטערים מעומק הלב על הפגיעה שהיא גרמה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה המותג דאב מסתבך בשל פרסומת שנויה במחלוקת. גם ב-2011 התעוררה סערה בשל פרסומת שבה הופיעה אשה שחורה כדוגמה ל"לפני" ואשה לבנה כדוגמה ל"אחרי" השימוש בסבון דאב. 

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
קלון וחרפה: החגיגה של עשירי ישראל עומדת להסתיים
איך נהפך נכה בן 27 מיבנה לאיש החזק במדינה