מודעת טינדר לגיל השלישי (אינפוגרפיקה: יחסי ציבור)
אינפוגרפיקה: יחסי ציבור

האם ידעתם שבאפליקציית טינדר לא ניתן לחפש בני זוג מעל גיל 55? למעשה היו צריכים להרים קמפיין מיוחד כדי למשוך את תשומת ליבם של הבכירים באפליקציה, כדי לגרום להם לשנו את הכללים.

ומה עם מסיבות? האם רק צעירים יכולים להינות מהן? דיור מוגן לב גנים נתניה אודות הגיל השלישי חושב שלא. במוסד הרימו מסיבת חיסונים עם דיג'יי ורקדניות והפידבק של הדיירים היה מאוד חיובי.

האם המותגים בישראל פונים לגיל השלישי?

מחקר של קבוצת יפעת בדק 500 מודעות ופרסומות במדיה בשנה האחרונה ומצא כי רק 8 אחוזים מהם פנו לגיל השלישי.במסגרת הבדיקה בדקו במערך המחקר את הקמפיינים בשווי של כמעט 220 מיליון שקלים- הגבוה ביותר השנה האחרונה.

מסיבת חיסונים דיור מוגן לב גנים נתניה. צילום: יח"צ

מהתוצאות עולה כי מתוך 500 הקמפיינים, הללו רק 40 קמפיינים פנו לגיל השלישי: 25 מקמפיינים מתוך 100 קמפיינים בנושאי בריאות (מכאוב, מחלות וכו). המחקר גם מצא כי רק 25 אחוזים מכלל הקמפיינים לגיל השלישי –עוסקים רק בבריאות.

בתחום הצרכנות פנו רק 8 קמפיינים לגיל השלישי מתוך 100 שנבדקו, בביטוח- 3 מתוך 100, בתחום התיירות רק 2 קמפיינים פנו לגיל השלישי מתוך 100 קמפיינים שנדגמו ובפיננסים רק קמפיין 1.

"מדובר בכשל  - נקודה", פוסק מני אברהמי מנכל קבוצת יפעת. "אנשי הגיל השלישי מהווים קבוצה משמעותית בישראל. אם מצרפים לכך את העובדה שהמדע מצליח להאריך את תקופת החיים, ובמקביל לשפר את איכות החיים לאורך זמן -מקבלים קהל צרכני שהספיק לחסוך המון כסף , ומעוניין להוציא אותו. הבעיה היא שהם לא באמת מקבל תשומת לב מהחברות במשק. כולם מפסידים - גם אנשי הגיל השלישי והחברות עצמן מפסידות הון עתק"

"הדיירים בבית הדיור ממשיכים לצרוך, לצאת ולבלות. אוהבים להשקיע בעצמם , בילדים ובנכדים, ואפילו לבזבז והרבה: מקניות, גדג'טים ועד טיסות לחול", מספר יוסי קפלן ,מנכ"ל דיור מוגן לב גנים נתניה וגזבר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה.

מסיבת חיסונים דיור מוגן לב גנים נתניה. צילום: יח"צ

"הנתון שהוכח מלמד אודות הבורות במשק. אוכלוסיית המבוגרים בארץ הנה שכבת האוכלוסייה הגדלה ביותר. ובשנים האחרונות אף הכפילה את עצמה. שכבת גיל זו הנה בעלת אמצעים, ובניגוד לשנים עברו יודעת לדרוש לבלות וליהנות. אז במקום לנסות ולמכור להם תרופות ומוצרי ספיגה- נסו לעניין אותם בדירה, בטיסה לחו"ל, ברכב חדיש, בתרבות, מופעים מסעדות ובילויים".

"מדובר בגישה שיווקית ופטרונית . פטרונות וגילנות זו גישה שיווקית שגורמת לחברות להפסיד כסף". הוא מסכם.

"החברות במשק מוזמנות להמשיך ולהפסיד אותנו, תכף נוכל לרכוש דרך אמזון בלי מע"מ ונגדיל את הרכישות בחו"ל. חבל, אבל מילא", מסכימה עימו פנינה דמבינסקי, דיירת בדיור המוגן.